Mijn buurjongetje die lang niet kon praten is door zijn moeder 2 dagen naar het kdv gebracht. Na een paar maanden kon hij ineenspraten en hoe! Hij kletst je de oren van de kop!
mijn zoontje zat toen ik werkte 2 ochtenden en 2 middagen op een peuterspeelzaal en dat blijft ie ook doen.zeker is een KDV,peuterspeelzaal,etc goed voor de ontwikkeling van een kind.je doet je kind er echt geen kwaad mee.
Ik hoef ook niet te werken financieel gezien. Hier komt per maand ca 5000 eutjes binnen. Gaat niet altijd om financieel is mijn idee. Je wil toch ook jezelf ontplooiien? maar goed misschien ben ik wel een van de extremen?
Ik vind dat als een moeder fulltime wil werken en het thuis allemaal goed geregeld heeft een prima keus. Daarnaast een moeder die parttime werkt is ook goed. Dan hebben we nog de thuisblijfmoeders en die zullen het ook fantastisch doen. Afgezien van het financiele plaatje denk ik dat velen hun keus maken waarbij ze zichzelf prettig voelen. De één kiest voor minder luxe en meer thuis, de ander wil meer luxe en dus meer werken en weer een ander heeft zelfs helemaal geen keus. Over kwaliteit en kwantiteit gesproken. Ik vind het wel jammer dat er toch een beetje wordt afgegeven op de fulltimers. Net of hun kinderen anders zijn dan de kinderen van de parttimers. Natuurlijk zien zij de kids minder, maar dat wordt vast weer op een andere manier ingehaald. Zelf heb ik de luxe-positie om te kiezen wil ik werken ja of nee. Eerlijk gezegt moet ik er niet aan denken om fulltime thuis te zitten. Met mijn 16 uur ben ik dolgelukkig. Oppas wordt door mijn ouders gedaan en dat is telkens weer voor beide partijen een feest. Ook als mijn man en ik zonder kids een weekend weg gaan voel ik me niet schuldig naar de meiden toe. Wij hebben het leuk, maar de dames ook. Natuurlijk horen wij dan ook de vraag...zonder kids? Maar tegenwoordig sta ik daar boven. Dat je als je werkt dingen van je kinderen mist is zeker waar, maar dat gebeurt ook als je parttime werkt of zelfs volledig thuis bent. Iedereen kan zeggen wat hij wil, maar ik blijf heerlijk 16 uur werken. Kwebbel
je kind twee dagen naar een kdv brengen is ook heel goed voor je kind.heb ik met mijn oudste ook gedaan tot hij 4 was.ivm mijn studie. merk wel verschil met mijn jongste die twee dagdelen naar een vreche ging. maar ik persoonlijk vind een volle werkweek van 40 uur erg veel om je kind weg te brengen. soms moet ik ergens heen wat niet anders te plannen is en dan moeten ze overblijven,maar dat vinden ze al verschrikkelijk.
mijn dochter gaat ook 1 dag naar de creche vind het wel belangrijk voor het delen en omgaan met kinderen!
Dit heb ik dus ook, ik werk OOK omdat ik het gewoon heel leuk vind om te werken. En inderdaad, ook om mijzelf te blijven ontplooien. Ik denk dat ik dat erg zou missen als ik thuis zou zijn.
Ik ontplooi mezelf wel als mijn kinderen ouder zijn De ene doet dat voor dat ze kinderen krijgt, de andere tijdens en weer andere daarna pas. Op dit moment ontplooi ik me tot het moederschap....wat voor mij een cursus voor het leven is. Tja, ik vind het verder nog al moeilijk om op een goeie manier uitteleggen wat ik bedoel door middel van typen alleen. Ik laat ook verder iedereen in zijn/haar waarde...en iedereen doet wat bij hun het beste past.
Ik heb het voor gedaan, doe het tijdens en ws ook daarna. Maar idd iederen heeft zo zijn eigen keus. Ik word er soms alleen wat fel van, omdat ik hier her en der ook opmerkingen krijg. En dan opmerkingen waaruit je kunt opmaken alsof de moeder de enige is die voor een kind moet zorgen. Vader blijft buiten beschouwing.
Maar ook dit geld niet voor alle ouders. Ik en mijn man delen het huishouden. Dit kan bij ons ook makkelijk aangezien mijn man ploegendienst werkt. Maar hier word ook gespeeld, gekleurd, geknutseld noem maar op. Mijn dochter van 5 is erg creatief en ik ben dat ook. Ik geniet juist zo van het thuiszijn omdat ik dit soort dingen ook dagelijks met ze kan doen. Zoals haar 5e verjaardag. Bij sommige (dus niet allemaal) werkende moeders is het ook zo dat ze op het einde van de dag ook helemaal geen zin meer hebben om creatief te zijn. Want dan is er de moeheid die komt van een dag werken. (dit is dus niet bedoeld voor ELKE werkende moeder!) Ik ben met mijn dochter op haar verjaardag nergens heen gegaan. Haar eerste feestje hebben we thuis gevierd zoals dat vroeger nog werd gedaan. Zelf de uitnodigingen gemaakt, zelf de uitdeel doosjes gemaakt voor op school (prinsesjes voor de meisjes, kasteeltjes voor de jongens. En dan een echt prinsessen feest georganiseerd thuis. Dat zie je toch tegenwoordig ook niet meer. Maar ik geniet daar extra veel van. En mijn kind heeft een super dag gehad met haar vriendinnen!
Moraal van dit verhaal: iedere vrouw is moeder op haar eigen manier, en iedere moeder is ervan overtuigd dat háár manier de beste is, toch? (uitgezonderd werkende vrouwen die moeten werken) En voor de een is dat lekker met de kleine thuis zijn, de andere vrouw wil lekker partime werken, en weer een ander blijft lekker fulltime aan de slag. Prima toch? Zolang je zelf er maar achter staat wat je doet.
Ik heb nu 2 keer een beetje geschreven, 2 keer ge-deleted.. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen. Ieder z'n eigen idee over opvoeding, dus ook aantal uren werken per week, wel of niet delen van het huishouden. En of het nou zwaarder is als huismoeder of werkende... Ik weet het niet! Ik zie mezelf als werkende huismoeder die (na zwangerschapsverlof enzo) 3 dagen in de week werkt omdat IK dat wil! Niet om het geld, niet om de ontplooïng, niet omdat ik mijn kinderen zat ben, niet omdat ik vind dat mijn kinderen moeten leren met andere kinderen om te gaan, en zeker niet omdat ik me thuis verveel! Gewoon omdat IK DAT WIL! Laat iedereen doen wat hij/zij wil!
Ik werk nu 3 tot 4 dagen per week. (meestal vier want er is altijd te weinig personeel!) En ik wil straks 2 tot 3 dagen gaan werken. Helemaal stoppen kan ik financieel niet, en ik heb ook super leuke collega's die ik niet zou kunnen missen. Mijn werk zelf vind ik verder eigelijk helemaal niet leuk, dus de keuze word dan wel makkelijker! Verder wil ik eigelijk een eigen bedrijfje gaan opzetten in de dagen dat ik straks thuis ben, zodat ik straks helemaal kan stoppen.
Weet je wat je jezelf gewoon moet bedenken? Als jij gelukkig bent is merkt je kind dat ook! Ongeacht of je werkt of niet. Ik ben full-time thuis en ik merk dat daar ook weer vaak negatieve reacties op zijn.
Na mijn verlof ga ik ongeveer 20 uur werken, dit is voor mij personlijk meer dan genoeg. Ik zou mijn kind teveel missen. Misschien als hij wat ouder is, wordt het anders.
Ik zou nooit fulltime kunnen werken met kids, heb zelf een moeder gehad die nagenoeg altijd thuis was en dat wil ik mijn kind ook bieden. Ik ga denk ik wel op een gegeven moment als de kleine naar de creche gaat,1 ochtend in de week ofzo even helpen bij mijn man op de zaak. Maar voor de rest ben ik thuismoeder. En wat een ander doet, tja daar kan ik niet over oordelen. Heb zo mijn eigen visie op dingen maar iedereen doet wat hij of zij denkt dat goed is.....dus is prima toch! Zolang je maar een keuze hebt.
ik ben ook een werkende moeder ik vindt het heeeerlijk om te werken! ik werk als Filiaalleidster in een winkel ... woensdagmiddag is zowiezo altijd mijn vrije dag dan ben ik lekker samen met mijn dochter... 2 dagen werk ik tot 15.00 en sta dan lekker om 15.15 bij school om mijn meissie op te halen! ik werk wel elke zondag maar dat is voor mij een soort plezier, dan komen er zoveel mensen in de winkel dat ik dan met die een praatje maak en dan met die hihihi ik werk 32 uur per week, en ik maak mijn eigen roosters Het bevalt me dus prima en zie er verlopig geen verrandering in xxxx Maria