We weten het niet meer............radeloos

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Balou, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Onze dochter heeft sinds 2 maanden een groot bed. Ze wilde hier niet in slapen en gaf aan in het ledikantje te willen slapen. We hebben haar toen maar weer in het ledikantje gelegd. Dit ging toen goed. Sinds 2 weken klimt ze er constant uit en vonden wij dat ze dan toch wel weer in het grote bed kan.
    De eerste 2 nachten ging het erg goed. Alleen is het slapen nu een groot drama. Ze loopt constant uit bed, we leggen haar steeds terug zonder iets te zeggen, maar dit doen we al 2 weken en het wordt niet anders. Ook gaat ze overal bij, we hebben nu alle prikkels uit haar kamertje gehaald. Er staan nu alleen een kledingkast en haar bed :). Ook al spreken we haar streng toe ze lacht ons gewoon uit. Ik ben nu gewoon op. Wel gaat mijn man er steeds achteraan, dus ik sta niet alleen. Maar we weten het niet meer.
    Ze slaapt nu s'middags ook bijna nooit meer omdat ze er zo uit kan lopen, wel is ze s' avonds dan erg moe maar wil dan gewoon niet gaan slapen. Het is vaak half 9 voordat ze slaapt, terwijl ze er al om 7 uur in gaat. s' Morgens is ze tussen 6.00 en 6.30 uur wakker.
    Wat doen wij verkeerd of wie heeft er tips voor ons?? We zijn echt ten einde raad!

2. music4life

music4life Niet meer actief

miss later op bed leggen ipv 7 uur,bijv om 8uur
    en volhouden volhouden volhouden pffffffffffffffff lastig zeg

3. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ook dat hebben we al geprobeerd maar helpt niets :(. Maar ze is er ook aan toe om 7 uur, ze is dan erg moe. Ook is ze steeds tijd aan het rekken met tanden poetsen en uitkleden. Maar hiermee pakken we ook gewoon door.

4. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Misschien een klein sticker-beloningssysteem met een klein cadeautje er tegen aan gooien? Voor elke nacht die ze keurig blijft liggen een sticker bij een week een klein cadeautje. Een beetje positieve stimulatie! Misschien helpt het...

5. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Dat zouden we nog kunnen proberen, maar ik denk niet dat het helpt. Het is echt een meisje met een eigen wil. Ze huilt ook niet echt, deed ze dat maar dan viel ze uiteindelijk vanzelf in slaap.
    We gaan in ieder geval met belonen aan de gang!

6. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Tja, wat dacht je dan van de ouderwetse methode van laten lopen? Onze oudste ging ook steeds zijn bed uit. Nu hebben we een traphekje geplaatst in zijn deur. (Hij stond een keer boven naast mijn bed s`ochtends met een antoesiast Hallo Mamma:$) En daarna heb ik de kookwekker gepakt. Om het kwartier heen. Maar niet vaker als 4keer gaan uitleggen dat iedereen slaapt en dat hij ook moet slapen. Maar nu komt hij er nog regelmatig uit hoor maar weet dat hij best even mag gaan spelen. Maar niet met lawaai. En ze zijn wel zo snugger dat als ze het koud krijgen gaan ze wel terug in bed hoor. In het begin vond ik het verschrikkelijk. Maar het heeft uiteindelijk wel geholpen hem te kalmeren.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje gaat om 19:00 naar bed, gaat vervolgens spelen op zijn kamer (op z'n commode klimmen, licht aan doen etc etc) en rond 20:00 gaat hij zelf weer naar bed. Ik ga tegen die tijd even kijken (en moet dan vaak het licht uit doen). Genoeg gespeeld en nu is het tijd om te slapen. Ik sluit de deur met de sleutel af omdat hij anders met slaapzak en al direct aan de trap staat. Een hekje plaatsen heeft geen zin want daar klimt hij over heen.
    We laten het dus gebeuren. Hoe meer aandacht we er aan besteden, hoe later het wordt. Hij mag dus spelen en we zien dat hij steeds eerder in zijn bedje kruipt.. helaas vergeet hij wel vaak het licht uit te doen.. tja...
    Hij ging eerst om 19:30 naar bed en we hebben dit ivm het spelen gewoon een half uurtje vervroegd zodat hij toch nog op een redelijke tijd ligt te slapen.

8. proudmother

proudmother Actief lid

22 aug 2009
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    vat aub de vraag niet verkeerd op!!

maar waarom mocht ze van jullie in het lidikantje blijven liggen!!

jullie hebben besloten dat ze over gaat naar een groot bed!
    kijk....ik heb thuis ook een dametje met een enorme eigen wil... maar juist om haar haar eigen zin te geven, wordt dat alleen maar erger!!
    blijf consequent bij je woorden..anders blijven ze je uitproberen!!

nogmaals helemaal niet aanvallend bedoeld, maar dit vroeg ik me af!!

9. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    hoe oud is ze?

10. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ja, wil ik ook wel weten...houd me hart ook al vast als onze meid over moet....zie er nu al tegenop...;)

11. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Het hoeft echt geen probleem te zijn hoor, naar een groot bed. Onze dame ligt al vanaf 23 maanden in een groot bed omdat ze haar bed uitklom. Nooit haar bed uitgekomen. Ze speelt s'avonds wel nog in haar bed. Maar blijft keurig liggen.... Weet ook niet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen?!

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje slaapt nu een week in een peuterbed en is er nog nooit uit gekomen. Dus het kan inderdaad ook gewoon goed gaan ;) Hij valt gewoon direct in slaap of gaat een beetje liggen babbelen in zijn bed.

Mijn zusje was ook een meisje dat nooit direct ging slapen. En dat heeft ze volgens mij ook volgehouden totdat ze zo oud was dat spelen not done werd ;) Mijn moeder vond haar vaak in een rare houding slapend met allerlei speelgoed om zich heen. Een keer had ze zelfs een rijtje flippo's over haar hele been gelegd en was zo in slaap gevallen. Dus misschien, wat cygnet zegt, moet je het maar laten gebeuren en haar de tijd gunnen om even te spelen.

13. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Onze zoon is op zijn verjaardag overgegaan naar een peuterbedje. Hij vond het reuze interessant heeft geholpen hem in elkaar te zetten. En 's avonds ging hij er in liggen alsof hij nooit anders heeft gedaan.

En nu ligt hij er nog heerlijk in te slapen. Pas tegen de ochtend gaat hij er zelf uit en begint hij te spelen.

Tja je moet denk ik consequent zijn en haar telkens terug leggen.

Ik zou niet de deur op slot doen, stel er gebeurd iets, het ergste geval er breekt brand uit. Dan ben je niet 1,2,3 bij je kindje.

14. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Onze dochter is 2 jaar en 7 maanden.

@Proudmother: Tja en waarom toen weer terug in het ledikantje? Ze gaf aan "bang" te zijn in het grote bed, tja en toen ze dat zei brak mijn hart :).
    We leggen haar steeds terug en zijn dus wel consequent.

@janna76: Ook hebben we dit geprobeerd, maar ze haalt zelfs de kledingkast leeg en dat gaat me te ver. Ook scheurt ze het (nieuwe) behang van de muren af en dat vind ik dus ook niet kunnen. Op den duur gaat ze tegen de deur aanslaan en staan te roepen. Ppppfffff vind het erg vermoeiend en moeilijk :).

Ik vind het echt niet erg dat ze nog even speelt op haar kamer maar ze moet me niet de boel gaan afbreken.
    We zitten op de gang vlak bij haar slaapkamer dat als ze uit haar slaapkamer komt dat we haar weer terug kunnen leggen.
    Maar kijken hoe we het vanavond weer aan gaan pakken :).

15. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Onze dochter slaapt vanaf 13 mnd in een peuterbed omdat zij dus niet sliep in een ledikant! En nu ze sinds kort ook een kussen heeft slaapt ze helemaal geweldig!
    Maar zij heeft avonden dat ze aan het rotzooien is, dan laten we haar meestal ook maar. En uiteindelijk ligt ze dan toch in bed te slapen (welliswaar achterstevoren oid maar dat maakt niet uit).

En mss in jullie geval, rond 20 uur naar bed brengen want het lijkt er op dat ze weinig slaap nodig heeft?

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind het ook geen optimale oplossing maar de kans dat hij van de trap afdonderd met zijn slaapzak aan is vele malen groter dan dat brand uitbreekt. Daarnaast is een sleutel omdraaien een routinehandeling en een haakje of iets dergelijks niet (dat geldt dus ook voor traphekjes!)

Het is de beste oplossingen voor dit moment.

17. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Cygnet oei een sleutel nee dat durf ik niet!
    Dan maar de klink vd deur andersom oid?

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hij is al te groot daarvoor en krijgt ze gemakkelijk open... Ik vind het ook vervelend maar beter zo dan ongelukken op de trap

19. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    @janna76: Ook hebben we dit geprobeerd, maar ze haalt zelfs de kledingkast leeg en dat gaat me te ver. Ook scheurt ze het (nieuwe) behang van de muren af en dat vind ik dus ook niet kunnen. Op den duur gaat ze tegen de deur aanslaan en staan te roepen. Ppppfffff vind het erg vermoeiend en moeilijk :).

Hmm ja, Maik heeft schroten op zijn kamer. Dus dat probleem ken ik niet. Maar hij heeft een heel klein haakje op zijn kleren kast dus hij kan hem niet open makken. Zo`n eigen makelij van een gebogen oude spijker(Niet scherp meer hoor) en een haakje. En als hij gilde en zijn kwartier was nog niet om. Dan moest mijn man wel eens zowat boven op me gaan zitten maar ik ging niet heen. Tenzij het natuurlijk een echt hysterys ik ben bang/zielig gegil was. ( En ja het huis is hier wel eens te klein geweest. We hebben er wel eens hard over gevochten. Maar hij had gelijk. Het heeft wel gewerkt

20. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Hier komt ook geen slot op de deur! Maar dat is ook niet echt het probleem, ze gaat bijna nooit haar kamer uit.

@sjudith: om 20.00 uur naar bed helpt ook niets, hebben we ook al geprobeerd. Ze heeft idd weinig slaap nodig maar ze is s'middags wel erg moe, dat merk en zie ik aan haar. Maar ook dan wil ze niet slapen. Dus als ze s'middags al niet slaapt vind ik 19.00/19.30 uur een normale tijd dat ze in bed gaat. Ik wil dan ook wel nog even tijd voor mezelf hebben. Of ben ik nu te egoistisch. Wij vinden rust en regelmaat wel belangrijk. Maar het is net of ze gewoon een loopje met ons neemt.

@janna76: ik heb geen moeite om haar gewoon te laten schreeuwen oid, deed ze dat maar ipv van alles uit de kasten te trekken en te vernielen op haar kamer.

Deel Deze Pagina