Hm ik heb en paar jaar geleden met mijn toen 5-jarige zoon op de eerste hulp gezeten. Hij dacht dat hij wel van een dijk af kon fietsen en ging op volle snelheid de helling af. Onderaan maakte het fietspad een bocht. Hij niet🙊hij ging vol op zijn gezicht. Dat zag er niet uit. Het eerste wat de arts vroeg op de EH was of hij al pijnstillers had gehad. En die kreeg hij dus meteen toen ik ontkennend antwoordde. Een paracetamol haalt er in zo'n geval wel de scherpe randjes af. Waardoor een onderzoek iets draaglijker is. TS: Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is bij de HA. Ik was zelf ook naar de HA gegaan in jouw geval. Beter een keer te vaak dan een keer te weinig. Zeker met een kind!
Dat dacht ik ook toen mijn jongste haar knie had verdraaid op de trampoline. Maar ze warden eigenlijk een beetje boos dat ik nog niets had gegeven...
Paracetamol was geen probleem, inderdaad juist beter voor t onderzoek. De huisarts heeft overlegd met kno arts en kaakarts (ivm oogkas). Maar een breuk in oogkas kan gevaarlijk zijn, daarom moesten we alsnog naar de SEH waar ze straks een foto gaan maken.
Dit dacht ik dus ook altijd, maar toen de ha een keer vroeg waarom ik onze dochter geen paracetamol had gegeven toen ze vreselijke oorpijn had en ik dit als antwoord gaf, was haar reactie dat ze daar altijd naar vragen en er dan rekening mee houden bij de beoordeling van de hoeveelheid pijn. Ik geeft het nu dus wel en meld het altijd even.
Au dat ziet er pijnlijk uit! Hopelijk is er geen breuk te zien op de foto 's. Sterkte met je brokkenpiloot!
Sterkte meid! Goed dat je toch naar de huisarts gegaan bent, hopelijk valt het mee... Knuffel voor je kleine ventje!
Dag op de SEH doorgebracht, ze hebben uiteindelijk geen foto's gemaakt omdat mocht er een breuk zitten ze deze alleen zouden behandelen met een operatie als er problemen zouden optreden met ademhaling of blijvende bloedneuzen. De oogkas leek intact maar het belangrijkste was dat zijn oog ondanks bijna dicht toch helemaal goed functioneerde en er ook geen tekenen van hersenschudding oid waren. Gelukkig dus goed afgelopen allemaal. De zwelling zal nog wel erger worden en de kleurtjes ook, maar daar zal het bij blijven. Zoontje heeft zich echt als een volwassen vent gedragen, geen kik gegeven, zonder middagslaapje urenlang in het ziekenhuis doorgebracht en alsnog hartstikke lief en gezellig geweest. We zijn heel trots op hem