Schuldgevoel, naar hap moeten gaan?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door LW85, 2 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Hm ik heb en paar jaar geleden met mijn toen 5-jarige zoon op de eerste hulp gezeten. Hij dacht dat hij wel van een dijk af kon fietsen en ging op volle snelheid de helling af. Onderaan maakte het fietspad een bocht. Hij niet🙊hij ging vol op zijn gezicht. Dat zag er niet uit.
    Het eerste wat de arts vroeg op de EH was of hij al pijnstillers had gehad. En die kreeg hij dus meteen toen ik ontkennend antwoordde.
    Een paracetamol haalt er in zo'n geval wel de scherpe randjes af. Waardoor een onderzoek iets draaglijker is.

TS: Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is bij de HA.
    Ik was zelf ook naar de HA gegaan in jouw geval. Beter een keer te vaak dan een keer te weinig. Zeker met een kind!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat dacht ik ook toen mijn jongste haar knie had verdraaid op de trampoline. Maar ze warden eigenlijk een beetje boos dat ik nog niets had gegeven...

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Paracetamol was geen probleem, inderdaad juist beter voor t onderzoek. De huisarts heeft overlegd met kno arts en kaakarts (ivm oogkas). Maar een breuk in oogkas kan gevaarlijk zijn, daarom moesten we alsnog naar de SEH waar ze straks een foto gaan maken.

4. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Och manneke toch, ik hoop dat het niet gebroken is. Beterschap!

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Sterkte!!

6. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Dit dacht ik dus ook altijd, maar toen de ha een keer vroeg waarom ik onze dochter geen paracetamol had gegeven toen ze vreselijke oorpijn had en ik dit als antwoord gaf, was haar reactie dat ze daar altijd naar vragen en er dan rekening mee houden bij de beoordeling van de hoeveelheid pijn. Ik geeft het nu dus wel en meld het altijd even.

7. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Au dat ziet er pijnlijk uit!
    Hopelijk is er geen breuk te zien op de foto 's.
    Sterkte met je brokkenpiloot!

8. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Sterkte meid!
    Goed dat je toch naar de huisarts gegaan bent, hopelijk valt het mee...
    Knuffel voor je kleine ventje!

9. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Dag op de SEH doorgebracht, ze hebben uiteindelijk geen foto's gemaakt omdat mocht er een breuk zitten ze deze alleen zouden behandelen met een operatie als er problemen zouden optreden met ademhaling of blijvende bloedneuzen.
    De oogkas leek intact maar het belangrijkste was dat zijn oog ondanks bijna dicht toch helemaal goed functioneerde en er ook geen tekenen van hersenschudding oid waren.

Gelukkig dus goed afgelopen allemaal. De zwelling zal nog wel erger worden en de kleurtjes ook, maar daar zal het bij blijven. Zoontje heeft zich echt als een volwassen vent gedragen, geen kik gegeven, zonder middagslaapje urenlang in het ziekenhuis doorgebracht en alsnog hartstikke lief en gezellig geweest. We zijn heel trots op hem :)

10. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Wat een dapper mannetje! Heel veel beterschap voor hem! Hopen dat het gauw afzakt allemaal.

11. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Sterkte met de kleine man!

12. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Jeetje heel erg veel sterkte met jullie zoontje!

13. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ach gos! Wat een flinke kerel zeg!
    Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina