aandacht vragen na de vakantie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 29 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    We zijn net terug van vakantie met onze kleine en hij is vreselijk verwend daar met 100% volle aandacht van pappa en mamma! Hardstikke leuk natuurlijk. Het ging ook allemaal zo goed! Hij kon af met veel minder slaap zodat we ook nog eens uitstapjes konden maken. Hij vond alles prima zolang hij maar wat had om naar te kijken en af en toe een aai over zn bol...
    Maar nu komt het...: nu zijn we weer thuis en meneertje kan zichzelf maar moeilijk alleen vermaken. Is in no time pieperig om niks en wil constant aandacht en opgepakt worden...zucht.
    Ik leg m dus vaker terug op bed of geef sneller eten, terwijl ik weet dat dat het niet is, maar ja: ik heb ook weer het huishouden te doen en heb mn handen ook nodig ;)
    Ik probeer het maar zoveel mogelijk te negeren want hij moet ook weten dat het niet dagelijks feest is, maar heeft iemand anders nog tips?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    niemand tips?

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    He hallo,

Wij zijn ook net terug van vakantie, 3 weken feest voor Charlotte inderdaad, hele dag papa en mama om je heen... En nu is het afkicken, ook hier! Hier ongeveer hetzelfde, vaker aandacht vragen en minder goed slapen. Het lukt hier nog niet zo erg maar ik probeer wel consequent te blijven. Nu komen er ook nog tandjes door, het eerste puntje voel ik al dus het is een beetje afwegen van, waarom huilt ze nu, heeft ze pijn of is het verveling? Als ik zeker weet dat het geen vieze luier, honger of pijn is, laat ik haar gewoon even huilen. Spelen op een vloerkleed is hier nu favoriet, de box vindt ze even minder leuk heb ik het idee. Op het speelkleed op de vloer heeft ze ook op vakantie veel gelegen dus dat kent ze wel. Verder is het even doorbijten vrees ik...succes!

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    ja, heel vervelend. Dacht misschien ook een spronegtje (26 weken sprong?) In ieder geval is het flink vervelend hier inderdaad en doorzetten (al lukt dat niet echt hoor. We zijn helaas weinig consequent, maar het MOET!)
    Hier wordt trouwens juist een hoop slaap ingehaald. Soms wel 3 uur achter elkaar! En na 1 uur wakker alweer naar bed! Misschien is ie daarom wel zo jengelig? Maar ja: hoe lang duurt het voor ze weer bij zijn getankt???

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    2mnd terug hadden wij tzelfde probleem: 3wk op vakantie geweest naar NL, bij familie, uitstapjes hier en daar, en toen weer thuis.
    Jengelen, mamamamamamamama, slaapritme ver te zoeken etc.

Volgens mij een combi van afkicken en ritme terugvinden. Echt balen hoor, maar ik hield mezelf voor: geef 'r een paar dagen. En ja hoor! Binnen een week was ze weer gewend.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dat geeft moed!

Deel Deze Pagina