Hoi, Een vraagje aan de ervaringsdeskunidigen. Wij hebben nog een kinderwens. Nu ga ik per september een 2e HBO studie doen, HBO verpleegkunde. Mijn werkgever vergoedt alle kosten. Mijn dienstverband start binnenkort. Mag/ kan de werkgever mij ontslaan tijdens de opleiding of is er een ontslagverbod mocht ik zwanger raken. Ik ben net 39 geworden, dus wachten is geen optie. Zijn er nog zaken waar ik rekening mee miet houden? Alvast bedankt voor het meedenken!
Zolang je contract niet "gewoon " afloopt mag je niet ontslagen worden. misschien wel handig de voorwaarden rondom de studie in te lezen. Wat als jij studie vertraging oploopt? Wie betaald dat? Waar je wel rekening mee moet houden is of je al hepatitis b inentingen hebt gehad of niet. Deze worden tijdens de zwangerschap niet meer gezet. Maar in de zorgsector wel vaak "nodig ". Of extra voorzichtig zijn als je zwanger bent
Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou zit.. Maar ik heb mijn studie een semster stopgezet en kon toen later weer gewoon instromen. Zo heeft het me niets gekost.
Ik zou dat even goed uitzoeken. Ik weet niet of ik er als werkgever blij mee zou zijn. Hij steekt geld en energie in jou. Straks val je miss uit en kan je niet meer terugkomen, worst case scenario. Dan is het wel weggegooid geld.