Schuldgevoel om teleurstelling jongen/meisje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marloes89, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bij de eerste wilden we niet weten wat het zou worden en we kregen een jongetje. Bij de 2e had ik sterk de voorkeur voor een meisje, niet dat een jongetje niet welkom zou zijn maar omdat ik mezelf echt als meisjes moeder zag.
    Na de echo moest ik even schakelen maar dat was erg snel klaar. Ik kijk ook nog regelmatig verlangend naar de meisjeskleding maar daarom hou ik niet minder van mijn mannen!

2. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    mijn oudste ( meisje )
    wou graag een zusje dus o wat hoopte ik dat ik een meisje zou krijgen
    Ik kreeg een jongentje

Toen werd ik weer zwanger
    en wou voor mijn zoontje een jongetje

Werd een meisje
    oudste helemaal blij natuurlijk

Maar ik zelf persoonlijk moest wel heel erg omschakelen beide keren

Maar wat ben ik toch gezegend met mijn kindjes .
    en zoals me zoontje zegt ( 3 jaar) allemaal piemel
    alleen bij zusje topt ( verstopt )

3. GreyhoundLover

GreyhoundLover Actief lid

22 nov 2012
    199
    0
    0
    Gelderland
    Maloes89, ikhad precies etzelfde. Ik wilde erf graag een meisje en wat bleek bij de 20 weken echo, tiseen knul! En ook ik voelde me schuldig dat ik teleurgesteld was. Dus ik verteld dat tegen een goede collega van me en die zei: meid, maak je niet druk, ik had dat ook! En toen ik het tegen nog een stel anderen zei waren de recties precies zo. Het was feest der herkenning. En dat gevoel gaat echt over hoor. Nu ben ik behang aan het uitzoeken voor de kamer van mijn zoon. En laat blauw nou echt helemaal mijn kler zijn! Geef jezelf de tijd eraa te wennen en het komt echt goed! :)

4. Memories

Memories Niet meer actief

bij onze dochter had ik er eigenlijk nooit echt over nagedacht of ''gehooopt'' dat ze een meisje of jongen zou zijn.

Als wij volgend jaar voor een 2e gaan , zou ik een jongetje wel heel leuk vinden als mensen aan me vragen wat ik zou willen zeg ik ook altijd zou wel een broertje voor ons meisje willen dan.

5. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik was er 100% van overtuigd dat ik een jongen zou krijgen tot de echo aangaf dat ik een meisje krijg! Ik moet zeggen ik ben super blij ik hoopte op een meisje haha.
    Snap je helemaal hoor! geniet er nog van!

6. Minki

Minki Actief lid

29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Ik had altijd gedacht dat ik een jongensmama zou zijn. Tot ik zwanger was van m'n dochter en zeker wist... het is een meisje!

Nu zwanger van nr 2 en heb nog geen idee, maar nog een meisje zou ik (en m'n man) wel erg leuk vinden. Vrienden van ons kregen na hun dochter een zoon en zeiden tegen m'n man; zal je tot het "recept" voor een jongetje wel geven. M'n man regageerde meteen, misschien wil ik dat wel helemaal niet. Hij ziet zichzelf als meisjespapa.

Nou ja nu hebben we vooral, zeer cliché, als het maar blijft zitten en gezond is.

7. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Ik dacht een jongen voor de 20w echo, mijn man een meisje. Hij kreeg gelijk. Maar ik vond het geweldig, ik wilde altijd al een meisje.. was helemaal blij. Even verbaasd, maar heel blij!
    Nu ik zwanger ben van de tweede maakt het me eigenlijk niet zoveel uit.. en jongen zou ik leuk vinden, gewoon, omdat het 't andere geslacht is, maar een meisje net zo leuk. Heb wel heel erg t gevoel dat het een jongen is deze keer maar dat was bij mn dochter ook dus ik zie het wel haha!

Deel Deze Pagina