Mijn vriend en ik zijn supergelukkig met de zwangerschap en de komst van ons kleine meisje, we kunnen niet wachten tot ze er is. Alleen zie ik verschrikkelijk op tegen het einde, mijn schoonmoeder komt namelijk over uit Spanje (canarische eilanden) en ze heeft al tegen mijn vriend gezegd dat ze zo lang mogelijk probeert te blijven . Ik heb hier totaal geen zin in, ik moet er niet aan denken! We hebben behoorlijk wat problemen met haar gehad, ze zou bij ons komen wonen 3 jaar geleden in ons toen nog kleine appartamentje, maar is nadat ik vanalles geregeld had van de ene op de andere dag weer terug gegaan naar Spanje, voor een kerel. Zonder excuus of wat. En dat is nog niet eens het enige wat er gebeurd is.... Maar mijn vriend heeft zoiets van; ''Maar wat moet ik dan?'' het is toch mijn moeder, ''ik kan haar toch niet zeggen dat ze niet kan komen?'' En dat begrijp ik ook wel weer....pfff dilemma... Maar ik wil haar niet in huis vlak voor of na de geboorte [-o< ... Ik denk er het liefst maar helemaal niet aan, ik wordt al gestressed bij het idee... Iemand met hetzelfde dilemma?
Gelukkig zit ik niet met hetzelfde dilemma. IK vind dat jouw vriend er best iets van mag zeggen, ook al is het zijn moeder. Jullie hebben straks samen een gezin, met veel veranderingen, en het lijkt me niet bevorderlijk als je schoonmoeder zich daarmee bemoeit. Leuk dat ze interesse heeft maar er zijn wel grenzen. En die moet je heel duidelijk aangeven, ook richting je vriend.
Ik zou daar ook echt niet aan moeten denken, en ik vind dat jij helemaal in je recht staat hoor! dit is zo iets moois in je leven en dat moet je gewoon lekker met zijn 3tjes ervaren en niet met iemand in je huis. Kan ze niet bij iemand anders logeren? bij familie ofzo?dit kan je vriend best voorstellen vind ik. Als hij normaal uitlegt dat jullie graag met zn drieen willen zijn, snapt ze dat echt wel! en zo niet dan wil je haar al helemaal niet in huis hebben want dan heeft ze 0.0 inlevings vermogen. Ik hoop voor je dat jullie eruit komen! knuffel!!!
Ik zit zelf in het buitenland en bij ons komt er ook veel familie over de eerste weken. Wij hebben zelf al duidelijk laten weten dat we maar 1 bank hebben, en die is voor mijn moeder. Die mag blijven slapen (graag zelfs), aangezien we geen kraamzorg hebben. Gelukkig hebben we allebei een hele goede band met mijn moeder. Mijn schoonouders? Nee, die zijn toch echt niet een "paar maanden" welkom. Zeker niet op een manier dat het wordt aangekondigd, ipv gevraagd. Ik zou het dus even goed overleggen met je hubbie en haar dan toch uitleggen dat ze niet bij jullie kan logeren die tijd. Jullie hebben echt andere dingen te doen in die tijd!
helemaal met bovenstaande eens maar als ze dan toch komt even met je man een tijdslimiet afspreken waar jullie je beiden in kunnen vinden.
kun je niet kijken wat het kost om bv 3 maanden een vakantiehuisje in de buurt te huren. Ik zou er niet aan moeten denken dat er iemand zolang blijft logeren
vervelende situatie, je kan ook tegen je vriend zeggen dat als de baby er is dat je als gezinnetje even wilt genieten van die mooie eerste dagen samen. kraamhulp komt ookal over de vloer en om daar nóg iemand erbij te hebben zie je dus niet zitten. geef je groot gelijk hoor! ik zie de kraamhulp al niet eens zitten, laat staan mn moeder of schoonmoeder over de vloer erbij! gewoon eerlijk tegen je vriend zijn, als je het écht maar dan ook écht niet wil, moet je het ZEKER zeggen anders ga je hier spijt van krijgen. die eerste dagen met je dochtertje en je vriend zul je nooit over kunnen doen. die dagen zijn er maar 1x en geniet daar dus van. wees eerlijk en oprecht, echt wel dat hij je zal snappen hoor.
Hoe lang is bij haar, zo lang mogelijk? Weet je dat al? Voor hetzelfde gaat ze na een week of 2 al weer weg... Ik noem maar even wat. Ik kan me voorstellen dat je er wat tegenop ziet, zou ik ook wel hebben, denk ik. Praat er ook eens over met je vriend, of het niet een optie is om haar eventueel bij familie onder te brengen (indien mogelijk) als jij rust in huis wilt. Het gaat straks hoe dan ook een drukke tijd voor je worden en dat zou je schoonmoeder ook moeten begrijpen, lijkt me.
Jeetje wat vervelend zeg ik moet er ook niet aan deknen mn schoonmoeder in mijn huis mn moeder tot daar aan toe. Kan ze niet in een hotel of vakantie huisje in de buurt????
Ik zou duidelijke afspraken maken met je vriend en zorgen dat hij die met zijn moeder maakt. Dus hoe lang blijft ze, waar blijft ze, wanneer komt ze, etc. Bedenk van tevoren wat je geregeld wilt hebben en neem geen genoegen met open afspraken als 'we zien zel hoe het loopt'. Spreek bijvoorbeeld af dat ze welkom is om drie weken na de geboorte 1 week te komen logeren. Als ze langer in NL wil blijven moet ze zelf verder onderdak regelen en kan ze af en toe op bezoek komen, maar geen hele dagen en niet elke dag komen eten. (dit is maar een voorbeeld he, bespreek zelf wat jullie willen). Bedenk goed waar je grenzen liggen en waar jullie je goed bij voelen. Per slot van rekening ga je een hele bijzondere tijd tegemoet, daar moet je niet nu al tegenop zien. En bedenk dat je schoonmoeder wellicht helemaal niet doorheeft wat belastend voor jullie is en wat jullie willen. Zij mist jullie ws ook gewoon en is allang vergeten hoe bijzonder de eerste weken met je baby zijn als kersvers gezin.
Naaaaaa, onacceptabel. Sorry, maar heeft jouw schoonmoeder geen enkel inlevingsvermogen?! Blijkbaar niet anders had ze zoiets nooit aangekondigd. Nou meid, ik heb een vriendin. Haar schoonmoeder kwam vlak na de bevalling doodleuk logeren (ook uit buitenland) en mijn vriendin heeft echt daardoor een vreselijke tijd gehad. Ze irriteerde zich dood aan haar schoonmoeder en ze sloot zich alleen maar op in haar slaapkamer (om haar maar niet te hoeven zien). ik moet er persoonlijk never nooittttt aan denken. Dan heeft mijn vriend echt RUZIE met me! Dan mag hij ook verkassen!
JUIST omdat het zijn moeder is, moet hij er wat van zeggen. No way dat mijn schoonmoeder hier zou komen, dan ga ik het huis wel uit!
Wat sunnybaby al zegt, ze kan na een paar weken komen. Dan moet je inderdaad nog bekijken hoe lang je haar dan wilt laten logeren. Of zo'n vakantiehuisje, maar dan zal ze ook wel veel langs willen komen. Ik zou er ook niet aan moeten denken. Denk dat je inderdaad van te voren dingen duidelijk met hebben, anders komt ze maar niet. Dat mensen alleen maar aan zichzelf kunnen denken en niet snappen dat iemand met een pasgeboren daar niet op zit te wachten.
Ik zal er niet aan moeten denken om mijn schoonmoeder een aantal weken in huis te hebben. Het is een lieve vrouw hoor, maar om dag en nacht met haar opgescheept te zitten, nou geen denken aan. Dat jou schoonmoeder het niet inziet dat jullie de eerste weken met z,n 3tjes willen zijn snap ik al helemaal niet.