Wanneer aanmelden kdv?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Dribbel, Aug 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dribbel

Dribbel Actief lid

Jul 31, 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kon er zo gauw geen topic over vinden, maar wanneer meld je je ongeboren kindje aan voor het kdv?
    Mijn oudste zit al op dit kdv, dus de baby krijgt voorrang, maar het is toch het beste om dat zo snel mogelijk geregeld te hebben?
    Het lijkt mijn vriend zo vroeg, aangezien ik pas 5 weken ben, maar ik heb zoiets van: het kan maar beter geregeld zijn.

2. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    zo snel mogelijk kan natuurlijk geen kwaad, ik heb die van mij aangemeld bij 5 weken en de wachtlijst (zonder broertje of zusje) is minimaal 16 maanden !!!!

Woon dan ook wel in Den Haag, maar schijnt in elke grote stad zo te zijn.. ik zou zeggen inschrijven !

en gefeliciteerd!

3. Trees

Trees Niet meer actief

Ik deed het met drie maanden en was te laat. Eerder durfde ik ons niet op te geven. Ik woon overigens in Groningen. Als je het aandurft zou ik het gewoon al doen.

4. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ik zou zeggen aanmelden...als het mis zou gaan kan je altijd annuleren, rot maar geen plek hebben is ook rot. Je kan bij aanmelding zeggen dat je nog niet wil iedereen het weet!!

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ben laks geweest ;) en heb de definitieve aanmelding tot 20 weken laten liggen.
    Voor 2 slechts 2 halve dagen, kon ik maar op 1 halve dag van m'n voorkeur terecht (vrijdagmiddag -minst populaire dag) . Op de andere dag kan ik pas in september volgend jaar terecht, in plaats van in februari...
    Tot die tijd was er eigenlijk alleen plek op de vrijdagochtend...

Ik dacht nog vrij gemakkelijk: Ach we hebben voorrang... Maar ik denk dat het in de praktijk niet zo werkt (schijnt plan-matig best moeilijk te zijn) . Ook al wordt er gezegd van wel. Dus ik zou gelijk inschrijven hoor.

6. made

made Bekend lid

Jan 5, 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    Nou ik zou me nu al inschrijven....wij zitten nu met problemen....terwijl ik de tweede al met 8 weken zwangerschap heb ingeschreven.
    Ik dacht dat we wel voorrang zouden krijgen, maar nee dus....nu heb ik dus vanaf dec tot minimaal maart geen opvang voor de tweede.
    We zijn nu maar aan het kijken voor een gastouder gezin.
    Veel succes in ieder geval met je zwangerschap

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ligt ook aan je KDV.. Bij ons kon je pas de aanmelding doen na de geboorte.
    Toen had ik het alleen niet nodig, pas later en hadden we in 3 weken een plekje.

Dus ik zou even bij je KDV vragen. Maar als het kan, dan zou ik het wel doen. Dan is het maar geregeld.

8. Shaida

Shaida Bekend lid

Dec 23, 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Advies is zo snel mogelijk, maar het is ook afhankelijk van de kdv. kdv die wij op het oog hebben neemt de inschrijving niet aan zonder een zwangerschapsverklaring. Deze krijg ik dus bij mijn tweede controle en dan ben ik ongeveer 14 wk.
    Vrienden van ons hadden al met 5 wk ingeschreven. Wij zijn vrijl aat maar ja bij ons was zwanger blijven heel belangrijk ;) Ik denk dat als ze een zwangerschapsverklaring opeisen dat ze dan ook een kortere wachttijd zullen hebben..

9. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik zou zeggen zsm.

Hier hadden we ook voorrang met de 2e, dus ik heb ook rustig aan gedaan. (flexibel dus geen vaste dagen)

Maar voor de zekerheid kan het nooit kwaad toch. Lijkt me ook wat als je straks idd geen opvang hebt.

10. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Meen je dat nou? Ik woon ook in Den Haag, heb de beeb met 9 weken zwangerschap ingeschreven, maar had gedacht dat dat wel op tijd zou zijn. Ik heb ook nog helemaal niet gehoord of ze wel of geen plek hebben..

11. Dribbel

Dribbel Actief lid

Jul 31, 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de rea's meiden! Heb besloten dat ik onze ongeboren uk morgen ga inschrijven. Of vriendlief het er nou mee eens is
    of niet :D

12. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier mocht ik pas aanmelden na 12 weken zwangerschap maar er was wel een wachttijd van 14 maanden :( Beetje lastig dus.. Maargoed wij hebben geen KDV nodig want ik heb nu toch besloten om te stoppen met werken...

13. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik heb mijn zoontje met 6 weken zwangerschap aangemeld, dat was begin januari 2009. Ik wilde een plekje voor 1 dag op de rustige woensdag voor 1 januari 2010. Uiteindelijk kon hij per 16 januari 2010 terecht. Dit was wel in Amsterdam.
    Mijn tweede zoontje heb ik weer zo snel aangemeld, maar ik wil ze nu allebei in een andere plaats onderbrengen wegens eventuele verhuizing, dus staan ze sinds kort in een kleiner stadje ingeschreven. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.

14. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Hier ook bij 5 weken ingeschreven.
    Nu zit ik bij een KDV wat flink aan het uitbreiden is, dus gelukkig heb ik plaats.

Bij een ander KDV bij mij in de buurt (dichter bij huis) had ik Reese en Rodey ingeschreven toen ik 5 weken zwanger was van Rodey en ze belden me dat er plaats was toen Rodey al 14 maanden was :$ (bijna 2 jaar later dus)
    Eigenlijk te gek voor woorden.

Mijn schoonzus dacht slim te zijn en wilde alvast de nieuwe baby inschrijven voordat die verwekt was, maar dat mag dus ook weer niet.
    Lastig als je 9 maanden zwanger bent en de wachttijd is meer dan een jaar 8)

15. HOG

HOG Niet meer actief

Hahaha!! :)

16. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Hier met 12 wkn aangemeld, kan pas in sept. terecht voor aanmeldingsgesprek. Zeiden verder niets over wachttijden, dus ben eens benieuwd!

17. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Ik heb me na 5 weken aanegmeld, en toen ik een MK kreeg met 7 wk gewoon weer afgemeld. Het is niet leuk om dat te moeten doen, maar plaatsen zijn zo moeilijk te krijgen dat het wel de moeite waard is.

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Afhankelijk van waar je woont... Normaal moet je je toch wel met ca 12 weken aanmelden. Ik heb het met 22 of 24 weken gedaan en had een week later de bevestiging dat ik op de dag van keuze opvang had in de opvang van keuze!

19. Baylee

Baylee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,417
    0
    36
    Ik heb me aangemeld met nog geen 4weken :$ en wat denk je hier pas plek wel gelijk op vrijdag maar voor de dinsdag en donderdag pas in jan 2014 dan wordt die ongeboren beeb bijna 3 jaar !!!
    Echt niet normaal ! En dan heb ik nog voorrang omdat me zoontje er al gaat !!!
    Ik heb vorige week effe gebeld en nu was er al eentje weggevallen en dus vanaf jan 2012 gelukkig plek de dagen die ik wil !!
    Dus ga je zo snel mogelijk inschrijven !;)

20. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,789
    18,971
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik heb met met een week of 14 aangemeld bij een gastouder en was errug vroeg. We hebben pas het kennismakingsgesprek gehad, waarbij we pas één dag definitief aan konden geven en de andere dag nog niet weten wanneer het kindje moet komen. Was geen probleem, als ze dat in oktober / november hoorde was het vroeg genoeg. (Kindje gaat vanaf half januari.)

Het is dus erg verschillend! Je kunt denk ik het beste gewoon eens bellen met de opvang van jouw keuze en hun advies vragen.

Share This Page