zie er tegenop om met m'n baby op pad te gaan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eve, 27 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik zie er als een berg tegenop om met Fynn op pad te gaan. Een stuk wandelen of boodschappen doen gaat prima. Met iemand meerijden in de auto ook. Maar alleen op pad met tram, bus, trein of auto zie ik echt niet zitten :( Baal daar enorm van en voel me nogal mutsig. Ben dan ook erg jaloers op vrouwen die zonder probleem van alles ondernemen.

Hopelijk is er toch iemand die dit herkent.

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    eve is heel normaal hoor, het is ook nogal een onderneming vaak.
    als ik met de trein naar mijn ouders ga, is dat een aangepaste trein die gelijkvloers is met het perron dus dat is fijn.
    maar ik vind met de auto vaak ook al een hele onderneming. ach, en straks draai jeje hand er niet meer voor om

3. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Dit had ik in het begin ook, ik bedacht me de stomste dingen die me konden gebeuren...zoals zitten we in de trein wil de kleine eten...heb ik niks bij me etc dat soort dingen.
    Maar je moet het gewoon doen meid, je moet niet heel de tijd thuis zitten met je kleine en gewoon dingen ondernemen, ga eerst dingen in de buurt doen en breid het zo verder uit!

Succes, liefs misspuma

4. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik zag er in het begin ook wel tegenop, maar je moet het gewoon doen en dan zul je zien dat het juist erg leuk is! Zorgen dat je altijd voeding bij je hebt en dan kun je gaan en staan waar je wilt hoor.

Succes!

5. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    je moet er alleen wel goed bij nadenken wat je allemaal meeneemt,

als ik op pad ga is het soms een echte volksverhuizing ;)

6. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hi hi hi dit is heel herkenbaar hoor eve, had er toen ook behoorlijk last van, soms nog wel een beetje..............ach moeder hĆØ! :)

Komt vanzelf hoor en als je het niet ziet zitten moet je het zeker niet doen. En van die gedachten dat er iets kan gebeuren, dat had ik precies het zelfde!

Je moet nog een beetje je behendigheid krijgen buiten en dat komt echt wel hoor. Ga lekker van te voren een uitstapje plannen en maak een lijstje wat je voor die trip wil meenemen, zo vergeet je niks ;)

Je kan het en het is zo fijn joh, samen even er op uit, anders komen die muren zo op je af!

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Gewoon doen, het lukt je vast wel, vergeet in ieder geval je verzorgingstas en de fles niet, kan er niet veel fout gaan.
    Ben tijd geleden ook met Steven met de bus geweest, is een reis, maar wel leuk hoor, is eens wat anders dan overal met de auto heen crossen.
    En trouwens de busschauffeurs moeten je gewoon helpen,
    meestal doen ze dat uit hun zelf wel.

8. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diƫtist in opleiding
    Ik heb er op zich geen enkele moeite mee gehad om met Hind naar buiten te gaan. Wat me de laatste tijd vaak tegenhoudt, is dat wij driehoog wonen zonder lift. :rolleyes:

9. Niet meer actief

ik vindt het knap hoe sommigen de kindjes met wagen en al in de bus en tram krijgen :confused:

als ik niet met de auto kan gaan zou ik een taxi bestellen, alles behalve met openbaar vervoer

10. er is altijd wel iemand in de bus die je wil helpen, zowiezo de buschaffeur,
    want me helaas wel opvalt is dat het de ouderen zijn die helpen, om het zo maar ff te noemen de bejaarden die eigenlijk niet meer zouden moeten gaan sjouwen met een kinderwagen...alle mensen van 30 jaar of jonger ofzo blijven 9 van de 10 keer zitten....
    laatst was ik met de bus, ik sta bij de deur achter waar ik in kan, maar het was een wat oudere bus waar ik nog niet zo in kan rijden, dus moest getild worden, dit kan ik niet alleen...
    iemand een meid van een jaar of 25-30 stapt bij die deur uit terwijl ik er voor klaar stond om er in te willen ze stapt gewoon langs me af naar buiten, gevolg een oude man moest opstaan en me helpen..
    vind ik echt schandalig...

maar verder gewoon op pad gaan, er is altijd iemand die helpt

11. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0

hihi hier net zo.....

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben met daanook al op pad geweest haha alleen wel met iemand erbij alleen vind ik nogal eng. maar een maandag ga ik me er aan wagen want dan ga ik effe buurten op me oude werk.

Hopelijk durf ik snel de reis met de bus naar me ouders te maken dat lijkt me wel weer leuk.

een nadeel is dat hier conextion bussen reiden die zijn niet voorzien van de praktische dingen zoals ruimte voor een kinderwagen of rolstoel.

13. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diƫtist in opleiding
    Grappig, dat vind ik nou weer echt niet boeiend. Ik sleep wat af met die wagen, eerst van driehoog naar beneden met kind erin. :) Daarna weer tram in en tram uit. Terugweg weer hetzelfde liedje. :) Ik heb trouwens andere ervaringen. Ik merk dat heel veel mensen graag willen helpen met tillen, juist ook die stoere jonge gasten! Die lachen ook vaak naar mijn dochtertje. Dat vind ik eigenlijk best wel schattig. :p

14. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    In amsterdam helpt de buschauffeur je niet hoor. Tenzij je (soms met tegenzin de achterduer openen) hulp noemt.
    Sinds kort is er een ruimtetje waar je je kinderwagen kwijt kan. Maar 9 van de 10 keer wil de chauffeur dat je hem inklapt, anders rijdt hij gewoon weg.

15. Niet meer actief

dit zie ik inderdaad ook helaqas te vaak voorkomen, je moet ook echt van geluk spreken als iemand voor je op wil staan tegenwoordig als oudere af zwangere zijnde

de jeugd gaat sterk achteruit, een totaal gebrek aan eerbied en dan nog het meest voor de ouwetjes :(

16. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    ik ben nu al een aantal keren met de auto op pad geweest, maar idd met de bus en trein zie ik nog niet zo zitten hoor.
    ik ben bang dat die hele wagen niet eens in zo'n connexxion bus past. En vraag me ook sterk af of die chauffeurs wel helpen.
    Zo'n kinderwagen is toch veel te breed om naar binnen te tillen? of ben ik nou zo gek. ik heb er ook nooit zo erg op gelet bij bussen!
    Maar t lijkt me wel flink tillen steeds zeg!

17. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    en trouwens ik ga binnenkort naar de 9maanden beurs met mijn zus en de kleine gaat ook mee.
    We weten nog niet precies of we nu met de auto of met het openbaar vervoer gaan, ik zie het niet zo zitten dat slepen met die wagen. eerst bus, dan trein en dan metro!
    denk dat t toch de auto word dan!

18. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    hier in amsterdam helpen de buschauffeurs niet meer. je moet met de kinderwagen op de speciale plek staan (wel logisch anders kan er niemand meer door, gebeurde hier ook vaak.) en als het druk is moet de de wagen inklappen.

Deel Deze Pagina