continue-rooster wat geef je je kind mee?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by kimsch, Jan 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimsch

kimsch Bekend lid

Feb 13, 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi hoi,

Aanstaande maandag gaat Koen voor het eerst een hele dag naar de kleuterschool.
    Ze hebben daar een continue rooster dus hij zit daar van 8:30 tot 14:20.
    Hij eet dus op school.

Maar wat kan ik het beste meegeven qua eten?

Ik dacht 's ochtends fruit en drinken en tussen de middag 2 sneetjes brood met nog een tussendoortje en drinken.

Maar wat doen jullie? En wat voor drinken geven jullie mee?
    Als hij naar psz gaat dan neemt hij altijd appelsap mee, maar dat is 2x per week.

Alvast bedankt voor jullie tips.

Groetjes,

Kim

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier krijgen ze fruit op school en drinken er dan ook wat bij wat ze ook krijgen. `s middags moet je wel brood mee geven, maar wederom geen drinken (ze krijgen dat thee of water).

Dochter neemt 2 boterhammen mee en dan nog een mini krentenbol of eierkoek. Ze mogen geen snoep, maar wel een koek/fruit of iets dergelijks.

Mijn dochter gaat van 8:30 tot 14:45 uur.

3. Hester

Hester Niet meer actief

Onze zoon eet in de 1e pauze een boterham met een pakje drinken.
    In de lunchpauze 2-3 boterhammen en melk.
    Fruit eet hij na school op de bso en 's avonds thuis, ik vind fruit altijd zo vies worden van meegeven (zeker als je weet hoe ons ventje met zijn rugzakje met fruit erin omgaat: gooien enz - daar kan geen trommeltje tegenop!)

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hebben ze je dat niet verteld dan? Hier voor 's ochtends een tussendoortje, liefst fruit, met drinken. Dan de lunch (in ons geval als Eva overblijft), ook weer met drinken. Verder geen tussendoortje meer, dat doe je dan thuis weer. Ik ga als Eva naar school gaat fruit meegeven, behalve misschien op maandag en vrijdag, dan krijgt ze op de bso ook fruit. En drinken wordt denk ik appelsap, drinkt ze thuis meestal ook. Ze drinkt thuis ook wel yoki of chocomel omdat ze niet zo van melk houdt, maar dat ga ik denk ik niet meegeven naar school.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier geen continu rooster, maar mijn kleuter blijft wel veel over. In het begin gaf ik fruit mee voor de kleine pauze, en 2 boterhammen voor de grote pauze. Maar inmiddels, na 4 maanden school, geeft hij zelf goed aan wat hij wil. Meestal 1 boterham in de kleine pauze. En 1 boterham +fruit/ontbijtkoek voor de lunch.
    Ik geef beide pauzes sterk verdund sap mee, melk vind ik link ongekoeld, en houdbare melk drinkt hij niet. Soms ook een pakje yogi, maar dat doe ik liever ook niet elke dag.

6. kimsch

kimsch Bekend lid

Feb 13, 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Bedankt voor jullie reacties :)

Er staat wel wat in het informatieboekje van school, maar niet echt veel. Dus ik was een beetje onzeker over wat er het beste meegenomen kan worden.

Ik ken ook niet echt andere ouders op die school waar ik het aan kan vragen.

Dus ik ben erg blij met jullie reacties.

Best spannend allemaal als je eerste kind voor de eerste keer naar school gaat.

Groetjes,

Kim

7. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Je hebt al genoeg tips gehad dus die zal ik niet herhalen. ALs je graag wilt dat je kind melk drinkt op school zou je ook na kunnen vragen of ze aangesloten zijn bij schoolmelk. Dan krijgt je kind tijdens de ochtendpoauze een pakje melk dat gewoon lekker koud uit de koelkast komt. Ik weet trouwens niet wat het kost hoor...

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Spannend hè!
    En binnen een week zit je helemaal in je brood/fruit ritme.
    Hier geen continurooster maar gaat er elke dag 2 pakjes drinken mee 1x Campina houdbare melk, ja die is gewoon drinkbaar ondanks dat ik zelf houdbare melk meestal erg vies vind valt dit me niet tegen.
    en 1x sap/choco/fristi..
    Wat betreft krijgt ze vaak een hele appel mee (appelsnijder op school), banaan of losse stukjes fruit in zo'n snackbox van de Hema.
    banaan vind ikzelf niet zo handig maar wil ze zelf altijd graag.
    Verder op het moment vaak druiven of mandarijntjes.
    Voor de lunch 2 boterhammen. Meestal gaan die niet op maar eet ze het restje als we naar huis lopen. Stukje wortel, 2 gedroogde abrikoosjes, paar rozijntjes, komkommer of nog een mandarijntje erbij voor het lekker.

Ook hier stevig verbod op snoep en koek tijdens de lunch en op het fruitmoment ook echt enkel fruit.
    Toch stond laatst in de nieuwsbrief dat een pak koekjes geen lunch was.. Of ouders daar op willen letten...
    Ik was enigzins verbaasd maar blijkbaar kan dat dus ook.

9. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier ook een continue rooster. hij krijgt wat fruit mee, 2 bekers drinken en 3 boterhammen. verder niets ze vragen dan ook om geen zoete dingen mee te geven.

10. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Als ik jou was zou ik gewoon even bellen naar de school en vragen wat gebruikelijk is en wat de school zelf aan eten en drinken verstrekt. En vragen of ze een appelsnijder hebben. Kun je een hele appel meegeven.

Als de school zelf niets verstrekt dan kun je meegeven:
    drinken:
    - in een beker of pakje
    tussendoortje
    -een plak ontbijtkoek
    - fruit
    - knabbelgroenten
    - gedroogd fruit als snoepje (de gedroogde pruimen van de Lidl zijn hier favoriet)
    - een fruitslurpje enz.
    voor de lunch:
    - belegde boterhammen
    - een gekookt ei
    - een wrap met kipfilet, mandarijnpartjes en sla
    - een wrap met ham, kaas en stukjes augurk
    - een wrap met kaas, tomaat en plakjes ei.
    De wraps kun je thuis na het oprollen in kleine stukken snijden zodat het makkelijk te eten is.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Het is nu vakantie dus TS kan niet meer bellen voor haar zoontje naar school gaat ;)

Appels gaan wij hier gewoon zo meegeven, appelsnijder is niet nodig, Eva eet 'm gewoon zo. Is zij een uitzondering daarin?

Eva gaat trouwens ook maandag voor het eerst naar school, ben erg benieuwd!

12. kimsch

kimsch Bekend lid

Feb 13, 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Nooit gedacht aan een gekookt ei of wraps. Is wel een een keer iets anders dan een snee brood. Ik hou het in gedachten.

13. kimsch

kimsch Bekend lid

Feb 13, 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Ik zag het al aan je onderschrift. Is ze al een keertje wezen oefenen?

Koen heeft 2x een halve dag geoefend. Maandag gaat hij voor de eerste keer een hele dag wennen. Hij heeft er niet veel over verteld, maar als ik erover begin danheeft hij er best zin in.

Als ze geen oefendag heeft gehad. Succes maandag!

Groetjes Kim

14. Saskia78

Née hoor... Anne eet dr appel ook weleens zo... Maar niet op school dus :)

Alleen op school gaat een stukje van het fruit op een gemeenschappelijke schaal waar dan ieder iets van mag nemen.
    Dat is wat lastig als je hem zo uit de hand eet :)

15. Saskia78

@kim: hier wilde ze tot ong voor de vakantie niks vertellen omdat ze het spontaan was vergeten.
    Nu is het striktgeheim....

Mama brandt van nieuwsgierigheid zoals je begrijpt.
    En ik grijp dan ook weleens een slap excuus (tas vergeten ofzo..) aan om even een kijkje in de klas te nemen en dan vertelt ze wel wat ze geeft gedaan :)

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Eva heeft nog geen oefendag gehad, viel onhandig met Sint en kerst. Dus vanaf maandag gaat ze meteen voor het echie, hele dagen ook meteen. Alleen hoeft ze de eerste maandag niet over te blijven en niet naar de bso. Ik heb lekker een dagje vrij :). Jij ook succes maandag!

Ik zal het wel zien met het fruit, hoor het vanzelf wel als ik iets verkeerd doe ;)

17. Saskia78

@snoopy: komt vast goed.. Hier wilde het eigenlijk pas wennen toen ze gewoon helemaal mee deed.
    Daarvoor was ze meer op visite en gedroeg ze zich ook zo :)

Share This Page