Hallo mede-mama's, Ik heb wat adviezen nodig Ik probeer nu al een tijdje Vigo's teennageltjes te knippen, maar hij wordt serieus waar helemaal panisch. Heb het ook al samen geprobeerd met mijn vriend, maar hij bliijft schreeuwen en met zijn beentjes trappen. Afleiden heeft totaal geen zin, want daar trapt meneer niet in Zijn nageltjes worden nu echt te lang, en 1 nageltje is al iets gescheurd. Vind het zo sneu... maar hoe krijg ik het in godsnaam voor elkaar als Vigo het niet toelaat? Liefs Minya
Hahaha! Hier precies hetzelfde! Mama mag niet knippen,papa ook niet,samen ook niet,een groot drama! Ik heb nu wat nieuws bedacht,niet echt opvoedkundig verantwoord maar ik neem maar aan dat het een fase is Als ze in bad is geweest laat ik haar op de handdoek liggen op de grond (eerst even afdrogen anders wordt het zo koud). Dan pak ik de pot met creme en smeer een flinke klodder op haar buik. Ze vind dit reuze interessant natuurlijk... Terwijl ze met haar ene hand in de creme speelt knip ik van haar andere hand de nageltjes. Als haar teennagels aan de beurt zijn wordt het helemaal feest... Weer een flinke klodder creme op haar buik,zij met 2 handen in de creme en ik kan rustig haar teennagels knippen. Ondertussen blijf ik tegen haar praten en zingen anders merkt ze veel te snel dat ik aan haar tenen ben aan het friemelen. En als we klaar zijn heeft ze weer mooie nagels en haar huidje is heerlijk zacht hahaha!
Hmmm.... klodders creme you say....? Kan het wel eens proberen! Nog meer trucs uit de trucendoos? Andere mama's? Want als die klodder creme niet werkt, kan ik zo door naar truc nummero 2
Fae kan helemaal IN de tv of in de computer zitten.. Zo interessant vind ze dat? Oke, geen 10 minuten, maar een paar minuutjes wel en dan kan papa die net thuiskomt, een blik krijgen, maar gaan haar oogjes onmiddellijk weer naar het beeldscherm. Op de computer is de kuh von malibu (youtube) nog steeds favoriet hihi. Als ze dan in de wipper zit, knip ik weleens haar vingernageltjes zo.
Athina, toen Vigo nog 4 maandjes was, wilde dat ook prima op die manier Maar meneer is al 1,5 en gedraagt zich er ook naar! hahahaha. Hij weet heel goed wat hij wel en niet wil...
Bij Sam werkte het alleen als papa de fles gaf en als mama dan ondertussen heel voorzichtig de nageltjes knipte.... Succes!
ow hmm dan wordt het anders inderdaad ik was al naar een leeftijd aan het zoeken maar kon die niet vinden. Nouja, voorlopig geniet dan maar van de rust hier haha
tegen ons is verteld dat we zowiezo niet mogen knippen, maar moeten bijten. en dan gewoon en spelletje van maken, hier heb je zon rijmpje, this little piggie...
Als hij ligt te slapen in bed s'avonds vlak voordat wij naar bed gaan, want dan slaapt ie het diepst. Op die manier heeft ie niets door.
Ik ben zelf pedicure geweest, dus ik ben aardig ingespeeld op onverwacht wiebelende voeten en tenen, dat scheelt. Ik knip haar teennagels meestal als ze in de kinderstoel zit. Vaak geeft papa een hapje eten en kruipt mama onder het blad om de nageltjes te knippen, dat werkt best goed.
Hoi, Hier ook in de kinderstoel a la pedicure. Knippen gaat sowieso niet. Ik heb een grote grove vijl van de etos dus een paar keer heen en weer en we zijn er al. Als ze aan haar rozijnen zit dus of voor die ene keer met mama's autosleutels mag spelen. Een andere tip is om het sochtends te doen of op zijn meest uitgeslapen moment...wel logisch eigenlijk. Het gaat hier steeds beter. Succes, M
Ik denk inderdaad dat afleiden met iets heel leuks (en eventueel stouts! ) goed zou werken; en anders de tip van Marijntje: niet knippen maar vijlen. Desnoods zelf eentje aan hem geven en samen doen (mama helpen). Offtopic: ik lees je onderschrift, spannende dagen voor jou!
Hier geven wij Ruben een flesje drinken, leggen hem op de bank, gaan tegen hem zingen en dan ondertussen zijn teennagels knippen
Bedankt voor de tips meiden! Ik wou het vanavond proberen... Had al een tube creme klaargelegt (kloddertje creme van Maud ) mijn sleutelbos klaargelegt en een heel genre aan kinderliedjes in mijn hoofd die ik zou kunnen zingen... ware het niet dat ik dat verrekte nagelknippertje nergens terug kon vinden... Morgen weer een dag... *zuch*
Ik vind het doodeng! Zou je niet zeggen he bij de 4e? Justin zijn teennageltjes groeien altijd iets naar beneden,ik heb dan het zweet op mijn kop staan,ben zo bang dat ik zijn velletje knip (gebeurde laatst bij mijn zoon van 6)en sindsdien vind ik het doodeng
hier gaat het gelukkig heel makkelijk Dan zeg ik tegen Dana "even stil zijn" en dan blijft ze heel stilletjes liggen...zodra ze beweegt zeg ik weer "even stil" en dat werkt prima, heb in no time dr nageltjes geknipt geen idee of ze me echt snapt, maar t werkt wel hihi.
vingernageltjes zijn hier geen probleem, maar haar teentjes... ik doe er steeds 1 of 2, snel snel, als ze eens rustig op het aankleedkussen ligt en voldoende afgeleid is. Na een paar dagen zien ze er weer picobello uit. Amber
Hier is het ook niet het makkelijkste werkje. Ik ben altijd aan het praten tegen Kylian en vertel hem dat we zijn nageltjes gaan knippen omdat ze te lang zijn en dat ze vanzelf weer terug groeien (op een of andere manier bracht dat al wat rust voor hem). En we zwaaien elk nageltje uit , Eeeh bijten? hoe moet ik me dat voorstellen, echt de teennagels van je kleintje eraf knabbelen (zoals mijn man altijd nagelsbijt ). Groetjes ANita