Dochter zit continu aan plasser

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yil, 5 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Zoals de titel al aangeeft, onze dochter van bijna 4 zit de hele dag aan haar plasser met haar handen of ze rijdt tegen dingen op. Ze doet dit al een paar maanden en het lijkt steeds frequenter te worden. Wij zeggen dan tegen haar dat ze dat beter niet kan doen omdat het kan gaan irriteren/pijn doen en dat we dan een zalfje moeten halen bij de dokter. Ook geven we aan dat het niet zo heel fris is omdat ze met haar plasser plast en het dus gewoon niet zo schoon is.

Ze doet dit te pas en te onpas en er zijn situaties waar je liever niet hebt dat ze aan haar plasser zit :)

Hoe gaan jullie hier mee om?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.138
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het komt op zich wel vaker voor. We zien het in de onderbouw (van de basisschool) ook wel eens dat meisjes dit doen. Ik zou afspraken met haar maken waar of wanneer het wel mag en wanneer niet. En daar dan consequent op blijven wijzen. Als ze het doet op een plaats / moment doet dat jij het niet gepast vindt, gelijk zeggen "Nee, dat doen we hier/nu niet, het mag wel ..."

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Uitleggen idd dat je dat niet overal doet gewoon :)

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik zou zeggen dat dat mag als ze alleen op haar kamer is, maar dat het met andere mensen erbij niet netjes is.
    Dus niet helemaal/altijd zeggen dat het niet mag.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Inderdaad afspreken dat ze het alleen doet als er geen andere mensen bijzijn.

En misschien is het ook wel echt jeuk? Schimmelinfectie mss? Is het geïrriteerd?

6. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Herkenbaar,

Mijn dochter rijd ook tegen dingen op.

Ik stuur haar gewoon naar boven en zeg dat ze dan boven maar aan haar plasser moet zitten omdat het prive is. en dat doe je boven.

En het werpt zijn vruchten af ze gaat nu steeds vaker naar boven als we er wat van zeggen.

Tjah wil je niet laten schrikken maar ze weten al best dat dat een prettig gevoel geeft als ze er aan zitten.

7. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    onze dochter van 4 doet dit ook , ook als we ergens op bezoek zijn oid. ik zeg ook tegen haar dat ze dat alleen mag doen als ze op haar kamertje is.

8. penseel

penseel Niet meer actief

Mijn dochter doet het ( niet) pas een keer gezien en meteen gezegd dat het wel mag maar ( prive) en of ze misschien jeuk had. Gelukkig mag ik bij haar vrijwillig kijken. ( zegt ze mama even kijken) Hier was het deze week was een beetje rood ik zeg iets beter afdrogen na het plassen.

Zoon deed het ook toen hij zo klein was zo vaak zelfs wel eens bezoek gehad zat hij met zijn frummeltje te spelen( stijf) en tja toen was het wel echt duidelijk van dat doen wij prive het mag wel maar zeker niet als er bezoek is.

9. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Heb inderdaad al gekeken of er niet echt iets van een schimmeltje zit, maar kon niks ontdekken. Wel wat rood maar dat was puur van het eraan zitten de hele tijd, echt een schuurplekje

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Vroeger deed een vriendinnetje van mij dat ook en ik vond dat vreemd maar ze zei dat dat een lekker gevoel gaf (toen snapte ik niet wat ze bedoelde maar dat is gewoon het gevoel van orgasme), dat klinkt misschien heel erg vreemd maar blijkbaar kunnen jonge meisjes dit gevoel dus zo opwekken door steeds er tegenaan te wrijven.

Erg vervelend dat ze dit te pas en te onpas doet natuurlijk, hopelijk begrijpt ze snel dat dat niet netjes is ;)

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Meisjes van die leeftijd snappen inderdaad echt al wel dat het een fijn gevoel geeft. Mn dochter vroeg veel jonger al wel om de douche op haar plasser te wijzen ( Ze had vaak 'plet poep' wat dan overal tussen zat, dan even zitten in de douche en goed afspoelen )

12. Jasia

Jasia Actief lid

1 jul 2013
    189
    7
    18
    wat fijn om dit te lezen. Mijn dochter doet dit namelijk al vanaf 1 jaar ongeveer. Ze is nu 2,5. Het is wel iets minder geworden en ze doet het eigenlijk alleen thuis als ze erg moe is ( wanneer het bijna bedtijd is)
    ik vroeg me al af of zulke jonge kindjes al echt een orgasme kunnen krijgen?

13. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.188
    823
    113
    Het kan ook een manier zijn van spanning ontladen. Sommige kinderen doen het meer als ze gespannen zijn. Het kan ook dat een kind eigenlijk naar de wc moet en dat er daarom druk op staat oid.

Het hoort ook ergens in de ontwikkeling thuis maar als het extreem is zou ik toch even navraag doen bij het bureau oid.

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja erectie wel voor zoveel ik las.
    Volgens mij heeft het ook bij meisjes te maken met hoe schaamlippen zich hebben ontwikkelt: soms zitten buiten overheen waardoor het plekje dan beschermt blijft en niet irriterend. Waardoor ze dus niets van merken.
    Zo denk ik tenminste weet niet of dat echt zo is hoor

15. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Volgens mij pas vanaf de puberteit, die kleintjes vinden het ontspannend voelen maar heeft niks met lust te maken.

16. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn (stief) dochter heeft dit ook een tijd gedaan , vooral als ze moe was. Uitgelegd dat ze best mag frunniken maar wel in haar slaapkamer als niemand het ziet. Uiteindelijk is ze dit ook gaan doen (teminsten wij zien het nooit meer).

of ze echt een orgasme kunnen krijgen weet ik niet maar ze voelen echt wel dat het lekker is.

17. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is heel normaal en hoort idd gewoon bij de ontwikkeling, het ontdekken van hun eigen lichaam,vooral niet gaan doen alsof het niet hoort! Je kan idd wel aangeven waar ze het dan het beste kan doen,bijvoorbeeld in dr kamer.
    Mijn zoontje is ook periodes geobsedeerd geweest met zn plassertje en had heel jong al in de gaten hoe hij hem "Groot" moest maken, nu doet Hi het denk ik alleen nog op zn kamer want zie het hem zo niet neer doen.

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.951
    113
    Vrouw
    Zoontje (net 4) zit ook in de "heee ik heb een piemel" fase.
    Om de zoveel tijd ff checken of ie er nog zit, en in zijn blote billen...das helemaal hilarisch natuurlijk, kijk nou wat ik heb!
    Hier ook altijd gezegd: friemelen, prima, maar op je kamertje. D

20. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    We geven nu idd ook aan dat ze het op haar kamertje moet doen. Ze lijkt het te begrijpen, maar moet haar er nog wel meerdere keren per dag op wijzen :(

Deel Deze Pagina