Dochter zit continu aan plasser

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yil, 5 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Zoals de titel al aangeeft, onze dochter van bijna 4 zit de hele dag aan haar plasser met haar handen of ze rijdt tegen dingen op. Ze doet dit al een paar maanden en het lijkt steeds frequenter te worden. Wij zeggen dan tegen haar dat ze dat beter niet kan doen omdat het kan gaan irriteren/pijn doen en dat we dan een zalfje moeten halen bij de dokter. Ook geven we aan dat het niet zo heel fris is omdat ze met haar plasser plast en het dus gewoon niet zo schoon is.

Ze doet dit te pas en te onpas en er zijn situaties waar je liever niet hebt dat ze aan haar plasser zit :)

Hoe gaan jullie hier mee om?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.138
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het komt op zich wel vaker voor. We zien het in de onderbouw (van de basisschool) ook wel eens dat meisjes dit doen. Ik zou afspraken met haar maken waar of wanneer het wel mag en wanneer niet. En daar dan consequent op blijven wijzen. Als ze het doet op een plaats / moment doet dat jij het niet gepast vindt, gelijk zeggen "Nee, dat doen we hier/nu niet, het mag wel ..."

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Uitleggen idd dat je dat niet overal doet gewoon :)

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik zou zeggen dat dat mag als ze alleen op haar kamer is, maar dat het met andere mensen erbij niet netjes is.
    Dus niet helemaal/altijd zeggen dat het niet mag.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Inderdaad afspreken dat ze het alleen doet als er geen andere mensen bijzijn.

En misschien is het ook wel echt jeuk? Schimmelinfectie mss? Is het geïrriteerd?

6. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Herkenbaar,

Mijn dochter rijd ook tegen dingen op.