Kleding

Discussie in 'De lounge' gestart door leutjj, 22 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leutjj

leutjj Niet meer actief

Heb zelf lang makkelijke kleding aan gehad, omdat ik bv gaf. Nu dat bijna ten einde is wil ik graag nieuwe kleding kopen.

Wat vinden jullie wat in de kast hoort te hangen? Waar kopen jullie je kleding?
    Wil zelf graag de kant op van leuke jurkjes, rokken, blouses.

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    echt zo verschillend van dure boetieks tot kringloop.
    wat nooit mag ontbreken in mijn ogen:
    goede jeans, ik heb er meerdere in donker, licht, grijs etc
    zwarte broek
    zwart neutraal jurkje en eigenlijk ook in donkerblauw
    vesten lang kort in kleuren als zwart, grijs, en zelf heb ik nog kleuren als poederroze
    blazers in zwart, donkerblauw en bruinig
    verder basis dingen als witte en zwarte en donkerblauwe shirts
    en dan de boel opleuken met gekleurde tops, sjaals, gekleurde bloesjes, vestjes etc.

NaNo396 vindt dit leuk.
  3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb de laatste tijd de kringloop ontdekt! Kwam er eerst alleen om leuke boeken en stapels tijdschriften te kopen, daarna kinderkleren en nu ook voor mezelf. Maar nooit ondergoed of pyama's, dat vind ik een onprettig idee.

Verder koop ik regelmatig bij Jola, ook voor mijn zoon. Of H&M, WE of Only.

Ik hou helemaal niet van korte strakke bovenkleding. Ik heb nogal een dikke buik die echt hangt als een zwemband met iets straks. Ik draag veel wijder vallende tuniekjes, jurkjes met legging (zwarte) of sommige jurkjes met een skinny jeans eronder. Niet slobberig maar ook niet dat je iedere plooi ziet hangen.

Wat ik de laatste tijd veel zie zijn wikkeljurken met mooie centuur met jeans en elegante schoenen eronder. De eerste keer dat ik dat zo zag was bij een vrouw met hoofddoek, het stond haar zo prachtig dat ik heb gevraagd waar ze de jurk vandaan had. Gewoon bij H&M.

Ik heb er inmiddels ook een paar. Kleedt mooi af, zelfs mijn bmi van 27 is er nauwelijks zichtbaar in en het slobbert niet.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Afhankelijk van jouw kleuren, maar een rok die makkelijk draagt en makkelijk wasbaar is (zwart of donkerblauw is vaak het makkelijkst), verder inderdaad goede spijkerbroek (en) en ik ben groot fan van jurkjes. Aantrekken en wegwezen.
    Bij de broeken en rokken kun je dan allerlei shirts aan. Een spijkerbroek met T-shirt op je vrije dag, een spijkerbroek met blazer voor je werk. Op die manier kun je makkelijk combineren met verschillende stukken.

5. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Leuk! Nu ook veel sale :D

Ik slaag vaak bij Vero Moda, Only en Shoeby.
    Must:
    Zeker een paar verschillende kleuren jeans! Daar kun je alles mee combineren. Spijkerjasje of andere blazers. Daar kun je dan een simpeler shirtje onder doen.
    Kijk eens in het outfit topic, daar staan veel leuke combi's! :thumup:

6. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Mijn kast bestaat voornamelijk uit jurkjes, rokjes en blousjes.

Ik koop veel van JDY, Mint&Berry, Zara, Mango, Tommy Hilfiger en Supertrash/Josh V/Nikkie.

7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.151
    113
    Home
    wat absoluut in mijn kast hoort zijn de basics
    maar ik heb ook veel jurkjes, rokjes, mooie lange vesten
    ik koop veel bij :
    vero moda
    only
    online bij themusthaves
    object

8. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Grappig dat bijna iedereen aangeeft dat jeans echt een musthave is. Ik draag nooit (spijker)broeken. Alleen bij het sporten.

Wat mij betreft zijn leuke jurken, rokken, fijne tops en leuke truien en vesten onmisbaar.
    Zomers met blote benen en in herfst en winter met panty of legging.

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik draag ook heel veel rokjes, blousjes en jurkjes. Ik heb maar 2 spijkerbroeken die als gegoten zitten, dat is wel heel fijn. Verder veel blousen, een aantal t-shirts en tops, verschillende vesten.

Ik heb veel van Dorothy Perkins, Zara, H&M, Only, Vero Moda, Vila en een paar superfijne jurken van King Louie en Mer du Nord.

10. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik denk dat dat heel erg afhangt van jouw bouw en smaak, ik zou gewoon gaan shoppen en leuke dingen kopen, maar niet omdat het moet maar alleen de dingen die je echt leuk vindt. Anders valt het denk ik vaak tegen als je eenmaal thuis bent. En dan zo langzaam je boeltje weer aanvullen.

Sommige mensen maken van hun garderobe een soort project, een capsule wardrobe bijvoorbeeld. Ik vind dat echt heel knap, maar ik ben niet goed genoeg in matchen.. Je kan er wel heel veel over vinden op pinterest bv.

11. genaio22

genaio22 Actief lid

15 dec 2013
    320
    189
    43
    1 goede jeans
    2 pantalons/ broeken
    2 (koker)rokken
    7-10 bloesjes

1 paar platte chique schoenen
    1 paar (enkel) laarsjes
    1 paar instappers/ ballerina’s

Ik heb een paar maanden geleden alle slobber kleding gewoon weggegooid/ weggegeven. Zodat ik ook niet in de verleiding kwam het aan te doen. Ik had eerst heel weinig over maar langzaam maar zeker vul ik het aan

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Als je trouwens echt een nieuwe garderobe wilt aanschaffen zou ik naar een grotere damesmodezaak gaan en daar van alles passen. Ook buiten je comfortzone. Als je rustig wilt beginnen is misschien Zalon iets voor je. Daar geef je aan wat je ongeveer zoekt (maar kan dus ook aangeven dat je iets heel nieuws zoekt) en dan zoekt een stylist 2/3 outfits voor je uit. Dat pas je dan thuis (is van Zalando) en je stuurt terug wat je niet leuk vond. Ik heb het een paar weken geleden eens geprobeerd en ik vond het wel leuk. Ik heb uiteindelijk twee items gehouden (niet extreem veel natuurlijk, maar dat lag aan maat en dergelijke), maar heb wel de pakbon bewaard omdat ik de merken van een aantal zaken wil bewaren. De volgende keer op Zalando zal ik eerst naar die merken kijken terwijl ik ze helemaal nog niet kende. Ik vond het een leuke manier om eens iets anders te proberen.

Marchella vindt dit leuk.
  13. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Een paar jaar geleden heb ik ook zo ongeveer mijn hele garderobe stap voor stap vervangen. Tot ziens esprit truien en spijkerbroeken. Ik ben toen echt op zoek gegaan naar kledingmerken die bij mij passen (jurkjes van esprit staan mij bv totaal niet omdat ik nogal klein ben). In het begin vond ik het wat eng omdat ik zoals @femkes beschrijft in winkels binnen ben gegaan die buiten mijn comfortzone lagen. Ik voelde me dan ook wel wat ongemakkelijk maar de dames (en af en toe heren) waren eigenlijk altijd super lief.

Ik heb nu nog maar 1 spijkerbroek en helemaal geen sweaters meer. Ik heb in het totaal veel minder kleren, maar let nu op andere dingen, dat ik het echt mooi vind, dat het echt goed zit.

Heel veel plezier met winkelen:).

P.s. mijn absolute lievelingsmerk is Maje. https://fr.maje.com

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Mijn tip: doe een kleurconsult! Sinds ik weet welk kleurtype ik ben koop ik gericht op de kleuren die mij staan. Soms kan ik dus niks vinden omdat andere kleuren dan 'in' zijn. En dat scheelt dan weer geld :D

15. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Fotootje van de jurk of link?
    Ben erg benieuwd

16. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Van de mijne heb ik er geen, maar dit is het idee. Deze foto komt van pinterest.

Bijgevoegde bestanden:

wishfulthinking en Marchella vinden dit leuk.
  17. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik vind het belangrijk om voldoende goed passende basics in de kast te hebben. In ieder geval twee spijkerbroeken, shirtjes en tops in zwart, wit en andere neutrale kleuren, bloesjes, een korte en een knielange zwarte rok. Dat kun je dan aanvullen met spullen die wat meer uitgesproken zijn en eventueel onderdeel van de mode van vandaag. Die wissel je naar behoefte en de basics blijven tot ze versleten zijn.

18. leutjj

leutjj Niet meer actief

Dank jullie voor de tips en advies, ik ga er wat mee doen!

Deel Deze Pagina