bevroren melk, 3 maanden oud, bedorven?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door merah, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vanmorgen mijn dochter naar het kdv gebracht.
    Ik had nog melk uit de vriezer van 3,5 maand oud.
    Dit had ik gisterenavond in de koelkast gezet en de volgende ochtend (nog half bevroren) meegegeven naar het kdv.
    Werd ik halverwege de ochtend opgebeld: ze vonden de melk erg stinken en vertrouwden het niet. Zij hadden het idee dat de melk niet goed meer was.

Een tijdje terug ook al eens iets ontdooid uit de vriezer (toen rechtstreeks, dus niet eerst in de koelkast). Ook dat rook niet fris moet ik toegeven, maar ik had wel eens gelezen dat dat vaker voorkomt met melk uit de vriezer ranzig ruikt, dus ik heb het haar toen gewoon gegeven (en ze dronk het ook op).

Dus is mijn vraag: kan het zijn dat de melk echt overstuur is? Ik heb altijd begrepen dat bij -18 dit makkelijk tot 6 maanden bewaard kan blijven.
    Zowel een losse thermometer als de thermometer van de vriezer zelf geven keurig -18 aan...

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als zowel jouw losse thermometer als je diepvries zelf aangeven dat het min 18 is, dan is er geen probleem. Of heb je een keer een langdurige stroomstoring gehad waardoor je vriezer inhoud ontdooid is geweest? Melk gaat inderdaad anders ruiken als het ingevoren is geweest. Bij de 1 is dit sterker dan bij de ander. Maar er kan echt niets mis mee zijn hoor, als het op deze temp is bevroren geweest. Ik neem aan dat je verder ook schone bakjes hebt gebruikt. Voor het kind maak de geur meestal niets uit, die drinken het meestal gewoon op.

Mirjam

Deel Deze Pagina