Ik moet over 2 weken weer werken en dan ga ik kolven op het werk nu kan ik op mijn werk de melk koel houden in de koelkast alleen onderweg kan ik het niet koelen. Het is ongeveer een 20-25 minuten rijden. Nu mijn vraag hoe erg is het als de melk die tijd even ongekoeld blijft? nu is het natuurlijk nog niet zo warm maar wil toch minstens tot 6mnd bv geven en de zomer komt er straks ook weer aan.
hoi goede vraag! Er zijn verschillende mogelijkheden. Het is inderdaad maar een korte periode, dus als je het ongekoeld vervoert is dat geen groot probleem. Je kunt een klein koeltasje kopen waarin je een koelelement stopt en dan je melk erbij, dan vervoer je het koel met als voordeel dat het dan wel iets langer houdbaar is. Deze tasjes kun je in webwinkels bestellen. Meestal ben je voor 10 euro klaar. Soms heb je de beschikking over een auto met koelbox, daar zou je het ook nog in kunnen doen. Kun je hier iets mee? Mirjam
Dank voor je antwoord. Ik had zelf ook aan een koeltasje gedacht maar er zit geen vriesoptie in onze koelkast op het werk, dus vanaf 7.00 ga ik van huis en om 18.30 stap ik pas weer in de auto en ik vroeg me af in hoeverre die koelelementen dan nog nut hebben. En de andere optie koelbox in de auto alleen ik ben bang dat dat ding pas op koelen staat als ik daadwerkelijk thuis ben maar dat zou ik uit moeten zoeken heb geen verstand van die dingen. Kan natuurlijk ook de airco enorm koud zetten Maar goed stel dat het op die 2 manieren niet gaat lukken hoelang kan de melk nog mee? ik werk bijv op maandag, dinsdag en donderdag en vrijdag en soms op zaterdag dan ben ik door de week nog een extra dag vrij. Met mijn oudste dochter deed ik het zo dat wat ik dinsdags kolfde gebruikte ik bijv vrijdags of wat ik vrijdags kolfde maandag mee maar toen had ik niet zo`n lange reistijd.
hoi als je van thuis zo'n koelelement meeneemt en inde koelkast op je werk legt, dan blijft ie wel koel ( niet bevroren natuurlijk). Dan heeft het toch nog nut om dat erbij in het koeltasje te stoppen, dan houdt je de melk toch kouder dan zonder dat ding. Je kunt de melk die je kolft inderdaad tot 5 dagen later geven, ook als je die reistijd hebt van 25 minuten. Het eerste was je doet als je thuis bent is die melk weer in de koelkast zetten dan. Mirjam