Schuldig na ziekmelden op het werk...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door onzewonders, 17 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Jeetje, dat klinkt ook niet best zeg! Ben je ook ziek door het overgeven of andere redenen?

Sterkte voor jou ook!

2. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Hoe vervelend ik het ook voor jullie allemaal vind, toch vind ik het fijn om te lezen dat er meer zijn die thuis zijn nu. :)

Het doet mij echt goed te lezen dat ik niet de enige ben.:)

3. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen. Mag je je alleen ziek melden als je met 40 graden koorts in bed ligt? Vooral tijdens een zwangerschap is het super belangrijk om goed aan jezelf te denken. Ik heb ook te lang doorgewerkt en de arbo arts heeft me op het laatst gedwongen om thuis te blijven. Toen dacht ik ook ja ik moet aan mezelf en de kleine denken, het werk komt wel weer.
    Rustig aan meid!

4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @onze wonders; natuurlijk is het niet fijn of prettig om je ziek te melden, maar als je je echt zo voelt zoals jij, dan moet je echt voor jezelf en de kleine denken. Het is niet anders.......
    En nee, ik ben niet thuis vanwege hg, maar vanwege een combinatie van laag Hb, lage bloeddruk, lage glucose (in episoden) en schildklieraandoening. Ik ben wel veel misselijk, echt kotsmisselijk, maar dan moet ik direct eten en echt direct......Vreselijk. Ik weet soms niet wat ik nu weer moet eten. Ik heb niet altijd zin in een liga of brood. Maar ja wanneer ik dus weer zo ontzettend misselijk ben moet ik iets pakken wat ik direct kan eten.
    Op mijn werk zijn ze gelukkig heel erg meelevend. Zo lief! Ik heb vanmiddag zelfs van de afdeling een mooie bos bloemen gehad. Toen werd ik wel weer even emotioneel.

Neem jij in ieder geval voldoende rust en kijk maar of het gaat. Niets overhaasten!

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Wat geweldig lief van ze zeg! Jeetje! Je boft maar met zo'n werkgever! Dat deed je vast goed?!

Maar wat een waslijst aan klachten heb jij zeg! Bah! Hoe uit zich dat bij jou? Echt in misselijkheid en moeheid of nog meer dingen?
    Sterkte in ieder geval!

6. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Onzewonders; Toen ik mij net had ziek gemeld (de huisarts beval mij eigenlijk rust te nemen) heb ik bijna een hele week alleen maar kunnen liggen. Sindsdien ben ik nog steeds erg moe, maar het ergst zijn de duizeligheid, de slapte in mijn ledematen, de vreselijke hoofdpijnen en het trillen op de benen. Ik heb best veel gehuild omdat het allemaal zo tegenviel en ik het erg moeilijk vond om ermee om te gaan. Dat gaat nu wel iets beter, zeker nu ik de baby ook echt vaak voel en zelfs uitwendig vanmorgen. Ik ben hartstikke verliefd op onze baby en dat zorgt er ook voor dat ik het beter kan aanvaarden.
    Mijn huisarts heeft al vaker aangegeven (telefonisch) dat ik eerder rust had moeten houden. Tja, dat is dus eigenlijk een leerpuntje van mij.
    Anderen stuur ik altijd naar huis wanneer ze zich niet lekker voelen, maar zelf wil ik blijven, want ja, ik schaam me om toe te geven dat het niet meer gaat.
    Gelukkig heeft de bedrijfsarts mij serieus genomen en 100% arbeidsongeschikt verklaard. Dat geeft ook veel rust.

7. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Ik sluit me hier helemaal bij aan.. ik ben momenteel ook niet te genieten mijn zwangerschap is op zn kortst maar krachtig gezegd echt belachelijk zwaar. Voor de een ben je een aansteller want ach zwangerschap is toch geen ziekte en wie zegt dat het zo is? Ik geef ook altijd aan dat de symptomen eromheen een vrouw ziek en moe kunnen maken de zwangerschap zelf is een zegen. Momenteel zit ik ook in de ziektewet omdat ik echt OP ben. Heb ook andere stress aan me hoofd en hoe graag ik me werk soms ook mis (werk in de zorg) ik moet aan mezelf en me kindje denken. Heb hiervoor al een miskraam gehad en wil niet nog een keer hetzelfde meemaken.. en wat jij zegt zat collega's die zich ziek melden om een belachelijke reden ;) dus TS je lichaam geeft die signalen niet voor niets af het is ok dat je er dan ook naar luistert en rustig aan doet.. voel je dus ook niet schuldig en werk loopt echt niet weg het bedrijf gaat heus niet op zn kop als jij er niet bent die redden zich wel.. denk maar eerst aan jezelf en aan je wondertje!

8. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dit dus :) zeker aan jezelf denken. Hoe lastig dat soms ook is.

9. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Even aan jezelf denken, hoe moelijk dat soms ook kan zijn. Ik was bij 9 weken zo ziek, stond te tollen op mijn benen in het ziekenhuis voor de echo. Tranen met tuiten, helemaal kapot van het niet lekker zijn, duizelig en moe. Op advies van FErtiliteitsarts die de echo maakte medicijnen gekregen en moest me ziek melden. Ben een week thuis geweest en daarna voelde ik me weer wat beter. Af en toe moet je gewoon voor jezelf en de kleine kiezen! Gewoon doen!

10. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Jij hebt gedaan wat ik steeds uitstel! Dus ik vind je stoer! Ben ook op, maar denk telkens als ik me nu ziek meld dan loopt de planning in de soep, toetsen, lessen, wil zo graag alles netjes afronden voor mijn verlof! Dus petje af!

11. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Lieve allemaal,

Ontzettend bedankt voor alle lieve reacties! Dit doet mij echt heel goed! Waar ik gisteren nog de was en het huishouden aan het doen was, heb ik vandaag besloten echt helemaal niks te doen en lekker op de bank te liggen met een boekje en natuurlijk ZP.:)

Bedankt allemaal!

12. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    helemaal mee eens! Ik ben ook zo'n doorbijter en heb een pittige baan van 4 dagen per week plus ruim twee uur reistijd per dag. Ik was 4 weken geleden he-le-maal OP. Kon echt niet stoppen met huilen van vermoeidheid. Ben nu bijna 28 weken zwanger en sinds 4 weken dus een dag per week ziekgemeld in overleg met bedrijfsarts en vlos. Die laatste moest me wel dat zetje geven om naar de bedrijfsarts te gaan. Een zwangerschap (zeker als je al een kindje hebt rondlopen) is gewoon zwaar in combi met werk en huishouden.
    Ik begin weer langzaam op te knappen nu. Beter nu een paar dagen tot rust komen ipv maar doorgaan met nare, langduriger gevolgen hoor! Sterkte!

Deel Deze Pagina