Minder leven.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Allesofniets, 17 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Hallo,

Sinds vanochtend heb ik onze baby niet meer gevoeld.
    Naar het ziekenhuis geweest en alles was prima!
    Hartje was goed. Het ene moment 108,116. Vervolgens 130,140.

Echo was goed, voldoende vruchtwater, en hij bewoog! Maar ik voelde helemaal niets..

Ze heeft overlegt met de gyn en moet morgen toch even terug komen, doen ze alles opnieuw. Waarom als alles goed is toch terugkomen?
    Nu vroeg ik me af, wat als alles goed is, maar ik nog steeds niets voel? Iemand 'ervaring' mee?

Pff wat is dit zenuwslopend zeg:(

2. Soit

Soit Niet meer actief

Zoals altijd in deze situaties; gewoon bellen en niet in de stress blijven zitten. Sterkte!

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij twijfel altijd even bellen!

4. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ik ben 'net' terug uit het ziekenhuis.. Alles was dus goed.. Ben zo benieuwd wat ze dan morgen willen zien. En wat ze zouden doen als ik dus nog steeds niets heb gevoeld.

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ligt de kleine zoals je het gewend bent?
    Soms gaan ze anders liggen waardoor je het minder voelt. Ook krijgen ze wat minder ruimte waardoor het anders gaat voelen.
    Kan zijn dat je wat vaker controle gaat krijgen als je nog steeds ' minder leven' hebt. In het uiterste geval van zorgen kunnen ze besluiten tot inleiden. Maar dat doen ze volgens mij pas bij afwijkingen in CTG/vruchtwater.

Veel succes!

6. pimpelmees

16 mrt 2014
    37
    0
    6
    zuid holland
    jep, ervaring mee met beide zwangerschappen. bij de laatste zwangerschap vanaf 36 weken elke dag aan de ctg gehangen en dar was iedere keer beweging te zien maar zolang je de kleine zelf niet voelt willen ze uit voorzorg het in de gaten houden. bij mij werd gezegd dat een goede ctg zoeizo voor 24 uur weer even duidelijk was en dus wel de volgende dag weer wilde kijken. uiteindelijk met 38 weken om deze reden ingeleid en een gezonde zoon. Bij de eerste heeft dit een week geduurt en om deze reden met 38+4 ingeleid. ze willen gewoon extra controle, normaal voel jij de kleine en is dat de controle maar als jij de kleine niet voelt moet die controle toch ergens anders vandaan komen.

Bij geen leven voelen altijd bellen!!

7. pimpelmees

16 mrt 2014
    37
    0
    6
    zuid holland
    inleiden doen ze uiteindelijk ook als alles wel gewoon in orde is maar je geen leven blijft voelen. dan wordt het de keuze of elke dag controle in ziekenhuis of inleiden

8. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Bij mij was dit niet hoor.. als zij wel bewegingen zien op de monitor dan gaan ze je echt niet inleiden.
    Ze laten je meestal volgende dag terugkomen voor de zekerheid en als ze dan weer beweging zien dan hoef je niet meer terug te komen.

9. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hier bij de tweede zwangerschap ctg gehad ivm minder leven. Hier was het protocol dat ik de volgende dag terug moest komen! Ze willen gewoon zekerheid hebben en een duidelijk beeld hebben. Komt wel goed!

10. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik denk dat het een goed teken is dat ze je niet gehouden hebben. Ik moest ook voor een CTG vanwege minder leven voelen en ik ben 4,5 uur later met een spoedkeizersnee bevallen. Als ze ook maar de geringste twijfel hebben, dan houden ze je. Zeker omdat je al ver genoeg in de zwangerschap bent. Ik was toen 35 weken en dat was ook al ver genoeg om bij twijfel de baby te halen. Dus maak je geen zorgen en doe je dat wel, vertrouw dan op je instinct en bel..! Een mama weet het het beste!

Deel Deze Pagina