Ik werk bij een groot bedrijf en heb door mijn functie ook met veel mensen te maken. De meeste daarvan spreek ik echter maar af en toe. Al mijn directe collega's heb ik zelf verteld dat ik zwanger ben, of hebben het inmiddels al wel via via gehoord. Ik merk nu echter dat ik het lastig vind om de mensen die ik niet zo vaak spreek op de hoogte te brengen. Ik wil niet iedere bespreking beginnen met 'hoi, ik ben zwanger'. De besprekingen zijn vaak al kort en er zitten dan ook weer anderen bij die het al wel weten. Die hoeven het ook geen vijf keer te horen. Maar ik zit nu fysiek echt op het punt dat je wel wat ziet, maar ik ook gewoon iets te uitbundig aan van het Kerstdiner kan hebben genoten. Je ziet dus wel wat, maar het is niet (over)duidelijk dat ik zwanger ben. Mijn vraag is hoe jullie hiermee omgaan. Een mailtje naar het hele bedrijf of zo is ook geen optie, daarvoor is het gewoon te groot.
Je loopt 2 dagen op mij vooruit.. bij mij is het precies het zelfde je ziet iets.. maar het kan ook een oliebollenbuik zijn Ik vertel het alleen als er iets in het gesprek wordt verteld waarop je in kan haken.. anders komt het wel een andere keer.... Over een weekje of 4 zien mensen het vanzelf wel.. dus tot die tijd doe ik het gewoon op deze manier. Liefs, LB
Ik werk ook op een groot bedrijf (400 man/vrouw) en kan /wil het ook niet aan alle indirecte collega's melden via mail bijv. Ik meld het gewoon wanneer het ter sprake komt. Heb het trouwens ook op mn hyves gemeld, deel van de collega's komt daar ook
Ik deel het niet echt mee aan mijn niet-directe collega's, die merken het vanzelf. Vandaag toevallig een overleg gehad en iemand zei: "Wat zie je er goed uit. Er is iets anders... ben je naar de kapper geweest?" Op zo'n moment zeg ik dan wel dat ik 20 weken zwanger ben en dat dat waarschijnlijk de reden is