Gestopt met BV en nu een beginnende ontsteking?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door justme1974, 10 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik heb even wat advies nodig;

Sinds vanmiddag heb ik een warme en rode plek op mijn borst en aan de rand van de tepel zat een soort van puistje, die ik open kon drukken en waar pus uit kwam. Nu vraag ik me af of die rode plek met dat puistje te maken kan hebben of dat ik een beginnende ontsteking heb. Dat zou dan een verhaal apart zijn;

Esmae werd met de keizersnede geboren en krijgt vanaf dag één al bijvoeding, omdat ik een borstverkleining heb gehad en zij niet voldoende kreeg. Op de 5e dag zijn we een goede borstkolf gaan huren met het volgende schema: Esmae één borst aanbieden, daar moest ze tien minuten uit drinken en verder kreeg ze gewoon de 100% flesvoeding en de andere borst kolfde ik dan af. Omdat Esmae niet meer goed dronk uit de borst en bij mij op de 8e dag bleek dat de wond van de keizersnede ontstoken was, heb ik besloten te stoppen met de borstvoeding. Ik wilde wel heel graag, maar had er geen energie meer voor. Omdat ik het nog niet zeker wist, ben ik toch blijven kolven tot vorige week woensdag. Ik deed dit twee a drie keer per dag met een opbrengst van net aan 20mm over een hele dag over twee borsten. Esmae kreeg gewoon de fles. Woensdag heb ik de kolf voor het laatst gebruikt en zaterdag hebben we deze terug gebracht. En nu heb ik dus die plek in mijn borst, waarvan ik me afvraag wat het kan zijn. Ik heb nog geen dag stuwing gehad. Mijn borsten blijven wel lekken, maar hebben dus ook sinds de geboorte helemaal niet vol aangevoeld op wat dan ook. Het kan toch niet zijn dat de productie spontaan toe begint te nemen? Of? Hoe werkt zoiets? Het was bij mij al minimaal en ik vraag me af of ik het helemaal verkeerd heb aangepakt (hoewel toch in overleg) of dat ik opnieuw moet beginnen.

Het probleem is op dit moment dat ik totaal nog niet mobiel ben. Ik kan best een wandeling van tien minuten maken, maar ik zou een wandeling naar de huisarts nog niet redden en mijn partner is er niet. Autorijden gaat ook nog niet, omdat ik nog te veel last heb van de wond. (bij de een gaat het veel sneller en ik voel me enorm gehandicapt en het lijkt wel alsof alles bij mij langzamer gaat, hoewel het nog geen vier weken is geleden). Ik mag ook nog niet tillen. Esmae kan ik tillen, maar niet compleet met maxi cosi. Kortom; ik ben totaal niet mobiel om naar een dokter te gaan.

Wat moet ik hier nu mee?

2. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ps; uiteraard, als het echt niet anders kan, moet ik langs de huisarts natuurlijk, maar dat zal dan een taxi worden etc. etc. Of kan ik dit soort gevallen de huisarts ook langskomen? (de mijne is zelfs ook op vakantie, het wordt dus een vervangend arts..)

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

je zit nog in je oficieele kraamtijd. dus ik zou je vk eens bellen die is er voor tot 6 weken na de bevalling

Deel Deze Pagina