Altijd de tong uit de mond

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Maccy, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Dag dames,

even een vraagje waarvan ik niet weet of ik dit met mijn (redelijk achterlijke) consultatie bureau moet bespreken: mijn zoontje van 5,5 maanden heeft sind een maand ofzo overdag altijd zijn tong uit zijn mond. En best ver. Als hij slaapt of brabbelt trekt hij hem terug, maar voor de rest hangt dat ding er constant uit. Is dit zorgelijk? Iemand zei namelijk dat dit aan het tongriempje kon liggen, maar hij drinkt en eet hapjes zonder problemen.

Iemand advies?

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Mijn zoontje is volgende week 6 maanden en doet ook sinds een paar weken heel vaak zijn tong naar buiten.
    Hij staat vaak met zijn tong er uit, brabbelt zo ook af en toe.
    Ook geen problemen met lepeltjes en spenen dus ik maak me er niet druk om.

Heb zelf het idee dat het soort ontdekken is. Hij maakt op deze manier namelijk veel geluidjes en doet ook mijn scheetgeluiden na (althans dat probeert hij :D).

Het is nu al minder dat het eerst was trouwens.
    Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat het een fase is (maar ik ben ook voor de eerste keer moeder dus wie weet zit ik wel fout).

3. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Mijn zoontje is 4,5 maand en doet dit ook!! Tong eruit tong erin haha ik vind het wel grappig, hij kijkt er ook lekker oenig bij....:)

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ze ondekken hun tong:) ziet er beetje vaag uit haha maar is goed voor de ontwikkeling

5. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Fijn om te horen dat mijn ventje niet de enige is! Soms maak je je ook druk om de kleinste dingen he... :)

Ik krijg nog wel eens opmerkingen van mensen of er niet iets 'met hem is' omdat ie er dan inderdaad zo super maf bij kijkt, en vervolgens ga ik me daar weer helemaal gek over maken.

Bedankt voor de reacties!

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Je moet voor de grap maar eens 'foto's waar je bang van wordt' (geloof dat het zo heette) bekijken. Daar zijn nog veel meer foto's te bewonderen van niet zo'n fotogenieke momenten bij kindjes. Ik heb ook foto's van Kyra waarop ze nou niet echt het helderste licht lijkt. Dus je ventje is echt niet de enige die van die rare bekken trekt. Ook het tong uitsteken is normaal, het is ook wel leuk voor die kleintjes om te experimenteren met die rare lap die in hun mond bengelt.

7. Chingy

Chingy Actief lid

28 apr 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    Rowan heeft dat ook een hele tijd gedaan. Ik moet zeggen dat het nu al weer een beetje minder is.
    Maar hoezo dom? Zelfs Einstein kon er wat van ;)

8. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Ahaha! Ja je hebt helemaal gelijk, ik heb vast een wonderkind in de dop! :p

9. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Wahahaaha geweldig!!!!! Nu nog net zo'n bos haar als Einstein en miss. zijn IQ hahaha, maar idd zo kijkt Tygo er ook bij.....;)

Deel Deze Pagina