Hoi Melgje, herkenbaar gevoel.. de tijd tussen je ovulatie en wanneer je mag testen duurt ook zo lang. En vaak zijn menstruatie symptomen redelijk hetzelfde als zwangerschapssymptomen, dus je wordt steeds nieuwsgieriger... bij mij ging het over na een maand of 7, ik weet niet of het kwam door 'zoek het maar uit', maar ik had geen vertrouwen meer in mijn lichaam. Net toen ik dacht mijn cyclus te kennen, werd het weer anders... ik ging toen allemaal leuke dingen plannen, die super onhandig zijn met een zwangerschap. Ik weet dat het niet voor iedereen zo werkt, maar bij mij had ik twee streepjes, toen ik het niet meer verwachtte... Probeer gewoon leuke dingen te plannen om het wachten heen, ik snap ook wel dat je nog steeds je ovulatie e.d. in de gaten houdt, maar plan er om heen allemaal leuke dingen. Wie weet helpt het om je gedachten van het testen af te leiden?
Niet zo streng voor jezelf zijn. Vorige maand deed ik dat ook, voelde echt niet goed. Deze maand wel geprobeerd niet te testen, maar niet zo krampachtig (voelt veel beter)
het is zeker fijn jullie luisterende oortjes, bedankt! Ik moet ook zeggen dat het beter gaat als ik mijn werk heb en de drukte van alle dag. In de vakantie had ik echt afleiding nodig met dagjes uit. Het komt vast wel goed. het loslaten zou t beste zijn ben benieuwd of die dag nog eens komt dat ik dat kan hihi
Ach meid, als jij je stom voelt vanwege te vroeg testen, dan ben ik ook stom en 3/4 van de vrouwen hier op het forum. You're not alone. Ik heb in 1 jaar tijd één cyclus volgehouden niet vroeg te testen. Zelfs deze ronde teste ik 4 dgn voor NOD. En had niet eens kwaaltjes of zo. Idd niet zo streng zijn voor jezelf
lief dank je wel j l 80 ik zal t mezelf vergeven hihi. Hoop wel dat ik t wachten nu wel even vol hou haha
Precies wijffie niet zo streng. Ik was er ook als de kippen bij om zo vroeg te testen. En trouwens op de onderste lijk ik wat vaags een lijntje te bespeuren! Spannend! Wanneer ga je weer testen?
Vorige maand deed ik de eerste op 5dpo, had gewoon zin om na al die tijd weer eens een zwangerschapstest te doen. Heel dom, want ik zag een streepje en de dagen erop deed ik belachelijk veel testen. Heb me enorm laten opjutten (eigen schuld!) op het forum ook! Morgen ben ik weer 5dpo, maar deze keer doe ik het echt niet!! Misschien 8dpo eerst een ovulatietest en mocht die nou heel donker zijn dan denk ik erover om een zwangerschapstest te gaan doen!! Maar ik snap je gevoel dus wel hoor, baalde ook enorm van mezelf. Maar die drang kan zoooo sterk zijn!!
Ik snap dat je ongeduldig bent maar je moet echt wachten tot na je NOD. Mijn huisarts heeft mij duidelijk gezegd waarom en zal het hier ook delen. Als je op het goede moment klust dan wordt 90% van de eitjes bevrucht maar 75% gaat fout omdat het zich niet kan innestelen of omdat er een aanlegfoutje is, daarom heb je helaas ook vaker dat als je vroeg positief test voor je NOD je toch nog ongesteld wordt op je NOD of 1/ 2 dagen later. Daarom is de kans dat je zwanger wordt elke maand maar 15% en als je rookt helaas 7,5%. Ik was ook altijd zo ongeduldig maar toen de huisarts me dat deed uitleggen ging ik nooit meer vroeg testen en heb ronde 15 dan ook pas 2 dagen na NOD getest en direct een dikke streep gelukkig. Hopelijk ben je snel zwanger maar probeer een beetje geduldig te zijn
Kijk das een mooie test na die drie vage he haha, maar je bent echt niet de enige hier nog 1 schuldig lol Enne van harte gefeliciteerd hoor
Dank je wel! Ik ga nog even een cb doen met wekenindicator en als ik dan het woord 'zwanger' zie ga ik proberen te genieten hihi