testen versus calculator

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by olivia23, Sep 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. olivia23

olivia23 Niet meer actief

Ik vroeg me af of bij de mensen die een ovulatietest gebruiken de ovulatie dan ook klopt met de standaard berekening of wijkt het regelmatig af?

Volgens de CB test heb ik mijn ovulatie aanzienlijk eerder dan volgens de berekening...

Ik hoor het graag van jullie!

2. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Bij mij klopt ook niet altijd
    Je moet kijken naar hoeveel dagen je cyclus is bij mij 26 dagen
    Heb nu positieve ovu test volgens banner zou die morgen pas komen

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wijkt vaak af. Een calculator gaat uit van gemiddelden en bijna geen enkele vrouw heeft een gemiddelde cyclus en haar ei exact op de dag dat de calculator aangeeft! Een calculator geeft een indicatie wanneer je ONGEVEER je vruchtbare periode hebt.

Daar komt ook nog eens bij dat je luteale fase (periode tussen eisprong en ongi) per maand verschilt, dus je eisprong vind niet elke maand op dezelfde dag plaats! In tegenstelling tot wat een app of calculator aangeeft.

Een calculator kan niet in jouw lichaam kijken.
    Een ovulatietest maakt gebruik van je urine en is daardoor vele malen nauwkeuriger en betrouwbaarder.

Het gevaar van klussen via app of calculator is dat je op de verkeerde dagen aan de slag gaat, omdat je eisprong veel eerder of later kan komen dan een app of calculator aangeeft!

4. olivia23

Thanks voor jullie reacties, naruurlijk wist ik dat al maar bevestiging is fijn..:)
    en wat betreft het missen van de eisprong, ik zorg wel dat we ruim op tijd beginnen en nog tijdje doorgaan!

5. olivia23

ik gebruik overigens de CB met dubbele hormoonindicator! iemand hier ervaring mee? ik las afgelopen week namelijk dat ie soms 2x in een maand een vruchtbare periode aangeeft ?!!!!

6. Colinn

Colinn VIP lid

Jul 8, 2014
    5,836
    1,241
    113
    Maar dan klopt je banner toch wel? :) Je hebt vandaag een positieve ovu test. Dat betekend dat je ei springt binnen 12 tot 24 uur. Dus heb je dan morgen je eisprong.

7. Colinn

Colinn VIP lid

Jul 8, 2014
    5,836
    1,241
    113
    Bij mij klopt het ook niet altijd. Wel altijd op CD25 ongesteld maar niet elke cyclus op dezelfde dag een positieve ovutest.

8. esther984

esther984 Lid

Jul 14, 2014
    59
    0
    0
    werk als postbezorgster
    ik merkt het ook dat de eisprong niet altijd gelijk is volgens mijn berekeningen gisteren/vandaag eisprong maar de ov test bleef wit met alleen een controle streep. De dagen ervoor precies het zelfde.
    we zien wel wanneer het raak is. bij mijn 2 oudste kinderen was ik in ronde 1 gelijk zwanger, nu is het afwachten

Share This Page