Speen dr. Brown Nutriton

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mire32, 2 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mire32

Mire32 Lid

19 mrt 2014
    17
    0
    0
    Sinds gisteren ben ik begonnen met het geven van Nutriton bij de voeding tegen spugen (150/5 + 1,5 schepje Nutriton). Om 15.00 uur lukte het haar perfect met de fase 1. Om 19.00 uur kreeg ze daar niks uit, dus een Avent speen 2 geprobeerd (had ik staan), en dat ging goed. Gisteravond 23.00 uur ging dit ook goed. Maar vanochtend 6.30 uur lukte het haar totaal niet, ook niet speen 3 van Avent. Dus maar gewone voeding gegeven in de dr. Brownfles. Ik wil dadelijk andere spenen gaan halen, maar welke kan ik dan het beste gebruiken? Kan ze dan met fase 4 (papspeen) drinken, al is dit vanaf 6 maanden? Ze is 12 weken...

2. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Ik heb de speen van het kruidvat 3+ maanden, daar gaat het prima mee, en anders kijken voor een driestappen speen.
    Ook die passen op de Dr. Brown's fles.

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dr Brown zelf heeft ook nog grotere spenen.

4. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ik had de pap speen van dr brown gebruikt en dat ging veels te snel!
    Het goot echt naar binnen dus vervolgens speen 1 erop gezet.
    Ik zou een speen hoger proberen of de tips voor een ander merk.

Ik had de brede hals fles en daar passen volgens mij geen andere spenen op.

5. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Op de dr brown site staat bij vraag en antwoord het volgende:

11. Voor mijn baby (4 maanden) wordt rijstebloem geadviseerd. Welke speen moet ik gebruiken?
    Bij 4 maanden is een baby over het algemeen nog niet toe aan de Fase 4 / Papspeen: die stroomt dan te snel door. De getallen in de verschillende fasen van de spenen staan voor het aantal druppels dat per seconde vrijkomt. Fase 1-speen één druppel per seconde, Fase 2-speen twee druppels per seconde, etc.. Zodra je merkt dat je kindje behoefte heeft aan een andere speen (bijvoorbeeld doordat hij 'meer' wil drinken), kun je overstappen naar de volgende fase.

Fase 1 wordt gebruikt vanaf de geboorte. Fase 2 vanaf 3 maanden. Fase 3 vanaf 6 maanden. Fase 4 / Pap vanaf 6 maanden, bij dikkere voeding. Dit zijn algemene richtlijnen, geen 'wetten'. Sommige baby's zullen namelijk langer bij een bepaalde fase blijven (ondanks dat ze wat betreft leeftijd al naar een volgende mogen), andere stappen al eerder over op de volgende fase.

Los van de discussie over het wel of niet al geven van rijstebloem / bijvoeding bij 4 maanden, kunnen wij het volgende aanraden: voor jonge baby's die (bijvoorbeeld i.v.m. reflux) dikkere voeding nodig hebben (bijvoorbeeld johannesbroodpitmeel), maar voor wie de 'grote' spenen nog te snel doorstromen, wordt geadviseerd de voeding OF wat dunner te maken OF de voeding te verdelen over twee flesjes. Dit laatste advies wordt ook wel gegeven door fabrikanten van flesvoeding. Reden: veel voedingen 'dikken in' tijdens het geven van de fles. Door de voeding te verdelen over twee flesjes, krijgt deze tijdens het voeden minder kans om dikker te worden en blijft de doorstroming dus goed. kunnen zijn. Wel zal een voeding tussen de 10 en 20 minuten moeten duren.
    .

6. Mire32

Mire32 Lid

19 mrt 2014
    17
    0
    0
    Dank jullie wel! Ik heb inmiddels een speen 3 gekocht, 3-standen speen en papspeen van Avent. Ze moest heel erg wennen, maar met speen/stand 3 doet ze het perfect. De papspeen is nog te groot voor haar. Van dr. Brown had de Etos op dat moment geen grotere speen voor de dr. Brownflessen en in het begin had ik Avent al gekocht, maar wegens de darmkrampjes voor dr. Brown gekozen.

7. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Onze ene dochter drinkt uit dr Brown. 120 ml +4 en dan 1 schepje Nutriton. Ze heeft daarbij speen 2.

8. Minerva

Minerva Niet meer actief

Onze zoon krijgt Friso anti krampjes en spugen (met jbpn) + rijstebloem (ja, bij elkaar in) en dat gaat hier prima met een dr. Brown fles met de bijbehorende fase 3-speen. Mag ik vragen waarom je die niet gewoon hebt gekocht? Is toch het makkelijkste?

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Gewone papspeen gebruiken. Heb ik ook gedaan. Anders gaat het niet.

10. Mire32

Mire32 Lid

19 mrt 2014
    17
    0
    0
    Toen ik voor die speen naar de winkel ging, hadden ze bij de Etos die spenen niet. En toen heb ik maar gekozen voor de spenen van Avent. Bij het kopen van de babyuitzet had ik al spullen en flessen van Avent gekocht. Dus kon daar eigenlijk mooi mee verder. De darmkrampjes zijn zo goed als weg, daarom had ik toen voor dr. Brown gekozen.

Deel Deze Pagina