schuldig voelen over diensten afwijzen op stage.

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lovelittlebaby, 15 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL

Dit dus. Die k.ak diensten proberen ze altijd bij stagaires in de schoenen te schuiven.

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dit wilde ik ook zeggen inderdaad. Mijn man is verpleegkundige en die moet ook gewoon werken met feestdagen.

3. Lovelittlebaby

Lovelittlebaby Actief lid

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    maar die krijgt ook meer en extra betaald neem ik aan..
    geloof me, ik wil met alle liefde op feestdagen werken en ik weet ook heus dat dit er bij hoort. maar 1e kerstdag hele dag en oudejaarsavond tot 23:00 nieuwjaarsdag vanaf 07:00 vind ik ver gaan.

4. Lovelittlebaby

Lovelittlebaby Actief lid

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    gelukkig vroeg mijn leidinggevende niet om meer diensten te draaien, dus ik draai volgende week 1 dienst extra mits deze bewoonster dan nog leeft.

5. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Lekker makkelijk om stagiaire hiervoor op te laten draaien. Mag ook niet, want dan sta je immers niet als extra ingepland.
    Ook goedkoop voor ze, scheelt weer ort uitbetaling.

Zou hier dus echt niet mee akkoord gaan, dus heel goed dat je geweigerd hebt en ook niet schuldig voelen!

En voor degene die zeggen dat je straks in de zorg ook moet werken met de feestdagen: dat klopt, maar doorgaans niet zowel kerst als oud & nieuw, dit wordt over het algemeen al ver van te voren verdeeld. Daarnaast krijg je daar dan ook extra voor betaald middels ort.
    En als je oudejaarsavond werkt, ben je sochtends nieuwjaarsdag dan over het algemeen vrij.

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Zo zou het moeten gaan ja. Helaas werkt het niet altijd zo, zeker niet in vakanties en rond feestdagen. Dan zijn er ineens een hoop zieken bijvoorbeeld, en die diensten zullen toch opgevuld moeten worden.

Ik vind trouwens ook niet dat je dat als stagiaire moet doen hoor.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dat snap ik ook, daarom zou ik het nu ook niet doen.
    Maar ik mag hopen dat ze in de toekomst wel een betaalde baan krijgt :)

Haha, was net klaar met een nachtvoeding:)

8. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.746
    646
    113
    Gelderland
    Bij ons staat bij de stagiaires in het stagecontract, dat zij ook volgens rooster weekenden en af en toe feestdagen moeten werken. Dus bij ons is dat of kerst of oud & nieuw (oud én nieuw).

9. tuc

tuc Niet meer actief

En ze krijgen daar niks extra's voor??

Deel Deze Pagina