AOV voor zelfstandige, wat zijn mijn rechten?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door BBoom, 10 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BBoom

BBoom Actief lid

24 jul 2015
    134
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie even door de bomen het bos niet meer..

Ik heb een eigen bedrijf en een (superdure :() AOV verzekering bij Interpolis. Nu ben ik al sinds 6 weken zwangerschap enorm misselijk. Hierom voor 60% afgekeurd en na een maand wachttijd een uitkering.

Nu ben ik inmiddels 18 weken zwanger en nog steeds ziek.. Alleen nu beginnen ze vanuit Interpolis moeilijker te doen. Hiernaast is mijn werk fysiek zeer zwaar (agrarische sector) en kan ik steede minder. Bij mijn laatste contact met interpolis was de strekking vooral; zwangerschap is geen ziekte. Maar als ik nog steeds misselijk ben en niet meer zwaar kan tillen etc dan ben ik toch gewoon arbeidsongeschikt voor mijn beroep dus dan moeten ze toch uitkeren??

ik raak een beetje in de stress want het werk gaat gewoon door en ik heb het geld nodig voor vervangende arbeid. Eigenlijk zou 80% afkeuren nu al realistischer zijn... maar ben bang dat ze dan helemaal moeilijk gaan doen?

Iemand ervaring of kennis hiervan?!?!

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Als het goed is heeft je AOV een keuringsarts in dienst die dit soort beoordelingen kan doen. Ik zou dus aangeven dat je 80% ziek/arbeidsongeschikt bent door je zwangerschap en dat als ze er vragen over hebben, je dit vanzelfsprekend met hun arts wilt bespreken.

3. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Geen ervaring maar wat bovenstaande zegt. De keuringsarts raadplegen en anders je rechtsbijstand erop om advies vragen.

Deel Deze Pagina