Misselijk, dan eten, daardoor weer misselijk...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamasu, 9 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Herkent iemand dat? Ik vind het wel lastig hoor, die 'fine line between' misselijk zijn en eten. Als ik misselijk ben, moet ik iets eten om te zorgen dat dat misselijke gevoel verdwijnt. Dan word ik dus vaak weer misselijk van hetgeen ik net gegeten heb. Als ik te weinig eet, blijf ik misselijk. Als ik te veel eet, word ik daar weer misselijk van. Herkennen jullie dit? Eten wordt zo langzamerhand een soort obsessief gebeuren. Op deze manier ben je er de hele dag mee bezig. Best vermoeiend hoor! Maar goed, als het een goed teken is, vind ik het allemaal best... Ben alleen een beetje bang dat ik door al dat 'verplichte eten' wat meer kilo's aan kom dan ik van plan was!

2. marjolieke

marjolieke Actief lid

16 mrt 2009
    130
    0
    0
    Ik had dat in het begin ook. Het advies is inderdaad wel wat te eten anders wordt je weer misselijk van het niet eten, maar dat hielp bij mij ook niet. Wat bij mij wel hielp is heel veel fruit eten. Dat is licht verteerbaar en gaf bij mij niet zo'n heel misselijk gevoel.

3. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Bij mij waren week 6 t/m 9 ook zoals jij het beschrijft. Vanaf week 10 werd dit gelukkig minder. Nu ben ik alleen nog misselijk als ik een bord aardappels-vlees-groenten voor mijn neus heb (junkfood meestal geen probleem, haha). Het wordt echt minder, geloof me. Ik eet nu in plaats van warm eten meestal een bakje yoghurt of pudding met muesli en een banaan erdoor, zo krijg ik toch wel voldoende binnen. En ik neem elke dag een multivitamine voor zwangere vrouwen. Doordat ik veel minder eet dan voordat ik zwanger was, ben ik de afgelopen 12 weken pas 1 kg aangekomen.
    Sterkte!

4. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hee meis,
    heel herkenbaar!!! ik heb dit van week 7 tot week 14 gehad. Het gaat wel echt over... geloof me.
    Maar probeer licht verteerbaar voedsel dus veel fruit, en wat ik deed sultanakoekjes enzo. Warm eten kreeg ik echt niet weg.
    En s'morgens een beschuitje.
    Maar je word zo slap van alles, wat bij mij een echt oppepper gaf was af en toe een glaasje cola.
    Verloskundige gaf ook aan dat dit geen probleem is als je je hier beter door voelt. Neemt namelijk een beetje de misselijkheid weg en je krijgt er ook wat suiker van binnen. (moet alleen niet een hele fles wegwerken op 1 dag). Ben nu bijna 30 weken zwanger en vind een glaasje cola nog erg lekker vooral als ik me wat slap voel. Dusss succes en hou ik je achterhoofd dat het overgaat.
    groetjes rensje

5. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    oja wat suzanne zegt over die multivitaminen heb ik ook gebruikt!! omdat je met je eten nu vaak ook niet genoeg binnen krijgt. Gaf me toch een geruststellend gevoel dat mijn kleintje wel wat vitamintjes binnen kreeg.... dus dat is ook al wel een goede tip. Deze zijn special voor zwangere vrouwen.

6. Lolala

Lolala Niet meer actief

Hey Mamasu!
    Heel herkenbaar hoor, wat je schrijft! Ik kan de hele dag wel eten omdat ik me anders misselijk en slap voel...ik heb er zelfs een topic aangewijdt omdat ik nu zóó veel eet (boterhammen met kaas en liga's)!!! Ik kreeg veel reacties van meiden die dit ook hadden en wel gewoon aten als het nodig was, de meeste waren bijnan niets aangekomen. Stelt mij iig gerust en ik eet dus gewoon maar door, maar let wél op dat het gezond is! Alleen het avondeten gaat niet zo lekker, ik krijg minder naar binnen als voorheen en hierna ben ik ook misselijk. Idd erg irritant maar bij werkt het om een klein beetje te eten en als ik later weer honger krijg of een weeïg gevoel, de rest op te eten.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en succes met dit bijbehorende ongemak...
    x Lola

7. Trees

Trees Niet meer actief

Heel herkenbaar en ik heb voor mezelf een soort lijstje gemaakt met alles wat wel goed valt, zoals cola, advocado, kwarktaart, zelfgemaakte smoothies, raketijsjes, komkommer en groene appels. Het zijn een beetje rare combi's :D, maar het valt goed. Over aankomen maak ik me trouwens echt niet druk, dat trekt later wel weer bij (en anders niet ;))

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier 't zelfde hoor! 'k Eet alleen nog waar ik zin in heb. Zit nu bijv. aan de croissants terwijl ik een half uur geleden overgegeven heb.
    Wat ik vooral eet is fruit, komkommer, raketijsjes, kinderkwarktoetjes, soms een koekje, slokje cola, sapjes, enz.
    Brood krijg ik bijna niet weg, avondeten gaat moeilijk. Heb nu paar keer 's middags warm gegeten en dat ging beter.
    Maar ik word er ook soms gek van. Vooral dat ik soms honger heb maar nergens trek in. Afgelopen weekend ging het wat beter, lekker aan de patat gezeten enzo. Maar sinds dinsdag is 't weer mis.

9. Trees

Trees Niet meer actief

Red jij hebt hetzelfde dieet als ik :D. De komkommer en danootjes horen hier ook op het lijstje thuis.

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier was ik niet zo misselijk dati k moest overgevn oid, maar wel steeds dat miselijke geovel van dat je at moet eten. en dan is het weer ff weg. hierdood ben ik dus wel heel veel aangekomen in het begin de eerste weken al 8 kilo das niet zo best dus.

11. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Het komt dus bekend voor bij meerderen! Ik vind het echt lastig hoor. 's Avonds valt het meestal wel mee, dan voel ik me redelijk normaal (op de emotionele uitbarstingen en vermoeidheid na, haha!). Maar overdag, wat een gedoe dat eten zeg.
    Fruit en dingen als komkommer zijn inderdaad redelijk 'zekere' dingen die niet raar vallen of me ineens enorm tegen blijken te staan. Ga maar weer eens een halve meloen verorberen zo! :p

12. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Heb me in week 9 tot en met week 13 echt zwaar misselijk gevoeld, en overgeven enzo.
    Nu voel ik me heel goed, maar ochtend blijven wel zwakke plek. Ik moet echt totaal niet proberen om fruit te eten op een lege maag, of sinasappelsap/smoothies te drinken, dan moet ik nog steeds overgeven

13. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik was aan het begin van de zwangerschap extreem misselijk. Bij mij kwam bijna alles wat ik at eruit. Toch kleine porties en meerdere verspreid over de dag. Gyn raadde mij aan alleen te eten wat ik lekker vond en niet tegen mijn zin in gezonde dingen naar binnen te werken.

Succes, het gaat over...echt waar!

14. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Die 'fine line' werd bij mij wat scherper met Emefasene, een medicijn tegen misselijkheid dat je desnoods de hele zwangerschap door kunt slikken. Misschien helpt het bij jou ook wel?

Deel Deze Pagina