Meid niet doen joh! Ik begrijp het wel, ik voel me nu nog wel eens schuldig dat ik het niet langer dan 3 maanden heb volgehouden, ondanks dat het eigenlijk perfect ging (alleen gebeurden er andere dingen). Maar bij jou KAN het gewoon niet. En weet je, als je anderen blij wilt maken kun je het nooit goed doen Ik had een vriendin die bewust FV gaf aan haar beiden kinderen, terwijl ik dus BV wilde gaan geven. Zij zei dan doodleuk dat de kids van haar schoonzus ALTIJD maar ziek zijn ' ondanks' 9 maanden BV en dat die van haar NOOIT iets hebben Mijn schoonouders hadden regelmatig commentaar als Ruben ALWEER de borst kreeg (moet ie nou alweer drinken? Lijkt wel of ie alleen maar aan de borst zit....) ja ik voedde op verzoek,en in begin wilde kindlief zoms wel elke 2 uur. Dat kun je niet regelen zoals met een fles. En zo is er altijd wat. JIJ moet doen wat goed is voor JOU en JOUW gezinnetje. Als dat FV is, dan heeft niemand daar iets mee te maken. Dus voel je niet schuldig! Sta gewoon achter je beslissing.
Meid, wat IMD zegt. Bij mij lukte de bv ook niet en heb het getob na een week of zes opgegeven en kijk soms enigszins jaloers naar de mama's bij wie het wel lekker loopt. Maar krijgt mijn meisje iets tekort? Nee joh. Als het niet lukt, of kan, of wil... Dan is het zo. Even uithuilen en iets anders gaan doen. Je gaat straks met heel veel liefde flesjes geven, en daar gaat het om. Mensen die afkeurende blikken werpen ofzo, pfff schijt aan hebben, die krijg je vast nog wel vaker omdat mensen nu eenmaal menen en zwangere of kersverse mama van allerlei ONZIN adviezen te moeten voorzien. (niet dat bv onzin is maar gewoon, mensen hebben overal een mening over als je eenmaal zwanger bent of een kindje hebt... flikker op!) Je gaat je kindje gewoon liefhebben en tja, ze krijgt poedermelk ipv borstvoeding. Dat is niet slecht hoor, ze krijgt gewoon hele goede voeding! Met mama's liefde en dat is het belangrijkste!
iik ben een flessenkind.. en eigenlijk nooit ziek mijn beide kids heb ik bewust geen BV gegeven, vond mijn zwangerschappen al zwaar zat en kon me er gewoon niet aanzetten om na de bevalling ook nog tig keer per dag mijn kids aan mijn borst te leggen. Het kon wel, maar ik wilde het niet. Nu ben ik opnieuw zwanger, en de flesjes staan al in de kast. kan me groen en geel ergeren aan die BV terreur..de draaiende ogen van de fervent BVaanhangers als ze horen dat je de fles wilt geven. Tis mijn lijf, mijn keuze... en dat BV vele malen beter is dan FV: hoeveel vrouwen proberen niet een week BV< stappen dan alsnog over op die FV... en dan ineens is die FV wel goeie voeding? Gewoon lekker doen wat je zelf wilt TS, en je vooral niets aantrekken van buitenaf.
Me nichtje gaf ook volledig BV bij de 1e en kindje was constant verkouden..Enne bij de 2e FV en is bijna nooit verkouden...Dus dat zegt niks.. Je heb borstverkleining laten doen, das jouw keuze...Laat ze maar kijken of kletsen...Wat kan jouw schelen. Het gaat om jouw en de kleine...
Ach meis toch.. die BV maffia heeft toch wel veel macht zo te zien. Ik heb 8 weken BV gegeven en toen was het op. Sindsdien volledige FV en dat gaat geweldig! Het mannetje doet het geweldig en ik vind het wel gemakkelijk die flessen. Je hebt toen een keuze gemaakt die noodzakelijk was voor jou. Zo'n keuze is altijd de juiste. Je hoeft je niet schuldig te voelen over iets wat je niet kunt. Dan zou iedereen die niet de IQ punten heeft om astronaut te worden zich ook schuldig moeten voelen, onzin toch? Je doet wat het beste is voor je kind binnen je mogelijkheden! En FV is prima! Kijk uit naar de geboorte en om straks hele intieme momentjes door te brengen met je flesje in de hand! Het is heerlijk en verder hou je je kindje gewoon lekker vaak bij je zodat hij of zij precies weet wie die lieve mama is die zich nu al afvraagt of ze wel het beste zal doen. Tuurlijk wel! Jij bent straks de mama! (en mama's weten het altijd het beste )
het is ook geen wet van meden en perzen.... je verkleint de kans met bv alleen maar. het zegt wel iets, maar is niet uitsluitend. overigens ben ik een voorstander van bv, maar het blijft een eigen keuze. niemand kan daar iets over zeggen behalve jij en je partner. en aan de ts: niet schuldig voelen, en laat mensen in je omgeving maar zeuren als ze dat doen.
Hoi, Ik vind dat altijd vervelend als andere mensen je erover beoordelen! Dat moet je toch zelf weten waar je voor kiest. In jouw geval kun je niet eens borstvoeding geven, dus laat ze lekker kletsen! Ik ga ook flesvoeding geven maar dan niet omdat ik het niet zou kunnen maar omdat ik totaal geen gevoel heb bij borstvoeding. Ik krijg er al kriebels van bij de gedachtte! Onze dochter van 2.5 heeft toendertijd ook flesvoeding gehad en dat vond ik heerlijk! En ze is een mooie grote meid hoor... Ieder zijn keuze!
Ik kan je niet volgen volgens mij...Ik ben OOK voorstander van BV, geloof me..Me jongste heeft heel lang BV gekregen..(bijna 3 jaar) En is ook bijna nooit ziek...En ik ga het nu weer proberen..Maar we hebben het nu over FV...Dus vandaar dat ik voorbeeld van me nicht gebruikte, want wat heeft ze aan mijn voorbeeld? Dus ik ben van mening als het niet kan/lukt, waarom schuldig voelen?
oh, ik bedoelde dat het niet per se zo is dat als je bv geeft, je kindje minder ziek/verkouden zal zijn dan wanneer je fv geeft. over het algemeen is dat blijkbaar zo, maar dan met ontzettend veel "uitzonderingen", zoals bij jouw nichtje. weet niet hoe ik het duidelijker uit moet leggen, ben het in ieder geval wel met je eens!
Het valt me op dat allerlei mensen vanalles en nog wat moeten zeggen tegen zwangeren of mensen met kinderen. Er hangen zo ontzettend veel oordelen rondom het onderwerp zwanger en kinderen. Iedereen denkt maar te kunnen zeggen wat hij/zij wil. Hoeveel ongevraagde opmerkingen ik al naar mijn kop geslingert krijg. Onvoorstelbaar! Mensen moesten zich rotschamen. Meid, als jij flesvoeding moet/wil geven dan moet je dat gewoon lekker doen. Jij bepaalt wat je doet en er is geen goed of fout. Laat je niet gek maken door al die mensen die graag boven je willen staan met hun dwingende adviezen. Ze zijn zelf niet goed bij hun hoofd. Willen jou een rotgevoel geven, zodat ze zichzelf beter kunnen voelen.
Indd, en dan vaak ook nog juist de mensen die GEEN kinderen hebben of NIET eens zwanger zijn, dan denk ik: WAT WEET JIJ DER NOU VAN!
lieverd waar maak je je druk om. Jij weet dat het helaas niet anders kan en dat gaat niemand verder iets aan. Je kan moeilijk met een bordje op je rug gaan lopen met de reden waarom je de fles geeft toch. 25 jaar geleden kregen baby's nog suikerwater tussendoor waardoor ik dus vol raakte en de borst niet meer wilde. Mijn moeder heeft 4 dagen voeding geprobeerd te geven en is toen naar fles voeding gegaan omdat ik begon te krijsen van de honger en er niets uit haar borsten kwam. Ik ben er ook groot van geworden en meer mensen met mij. Laat mensen toch kijken en denken, en glimlach naar ze.
moet je eens proberen hardop te zeggen ipv te denken, en dan een foto maken van hun gezichtsuitdrukking !
ik denk dat je echt je gevoel moet volgen en je niks aantrekken van mensen met een oordelende mening, die zijn er altijd, jij weet waarom het niet lukt en je hoeft je niet te verontschuldigen, tegen niemand niet
Ik ga ook flessenvoeding geven... ligt bij mij ook vast... Het is een eigen keuze dat je maakt... Ben vroeger ook opgevoed door flessenvoeding... Heb wel indruk dat tegenwoordig wel iedereen verwacht dat je borstvoeding gaat geven... Maar je moet doen, waar je het beste in voelt... Groetjes
Je hoeft je echt nergens schuldig over te voelen hoor.. mijn moeder heeft vroeger ook geen borstvoeding aan mij kunnen geven.. bij haar was de reden dat ze veel te veel melk aanmaakte... "ze kon bij wijze van spreken de hele coveuse afdeling voeden met de melk die ze had... " daarom heeft ze al vanaf de bevalling pilletjes moeten slikken die de aanmaak van melk deden stoppen... ze vond het zelf wel heel erg jammer,.. maar ik heb nergens last van hoor.. flesvoeding is tegenwoordig net zo goed als borstvoeding.. enja.. tegenover wie moet je je schuldig voelen dan? tegen over je kindje? die begrijpt het later heus wel hoor als je het uitlegt,.. en voor die moeder die je dom aankijken, terwijl ze niet eens de reden weten waarom.. nouja laat ze lekker kijken,.. je weet zelf wel waarom het niet gaat.... en ookal ging het wel.. en je deed het dan nog niet.. nouja wat maakt het uit.. het is een keus die iedereen zelf maakt.. daar heeft toch niemand iets over te zeggen..
Ik dacht al, ben ik nou de enige die een stuk of 10 baby's in minder dan 1 uur kan voeden...Niet dus...Ennne ik moet je zeggen he, dat het voor anderen geweldig is als je zoveel melk produceert....Maar het is niet handig als je volledig BV wilt geven..Advies van me HA was toen der tijd stoppen met BV en proberen om de melkproductie te remmen...
ik heb niet alle reacties gelezen maar hier die van mij: je moet je er niet schuldig over voelen, d flesvoeding van tegenwoordig is heel goed. mijn dochter heeft ook vanaf dag 1 flesvoeding gehad en is nooit ziek ofzo. de tweede krijgt dan ook weer heerlijk de fles.
Aangezien hier wat mensen zijn die ervaring hebben met fv of fv willen gaan geven kunnen jullie me misschien wat meer vertellen... Zoals tips voor welke flesjes te gaan gebruiken? Ik heb een folder gevonden over die b free flesjes die goed blijken te zijn vanwege minder kans op darmprobleempjes enz is er iemand die hier ervaring mee heeft? Welke fv adviseren jullie? En als je in het ziekenhuis bevalt is het dan ook handig om gelijk je eigen flesjes mee te nemen omdat ze in het ziekenhuis toch weer andere flesjes gebruiken denk ik...