Mijn zoontje van 6 en halve maand drinkt sinds een dag of vier maar heel weinig uit zijn flesje. Dit is [u]normaal zijn schema:[/u] 5.00/5.30 180 + 6 10.30 180 + 6 12.30 potje fruit 14.30 180 + 6 17.00 potje groente 18.30 yoghurt / danoontje 22.00 180 + 6 + 2 schepjes bambix Nu drinkt hij van iedere fles maar ongeveer 70 ml, alleen de laatste (pap)fles drinkt hij leeg of bijna leeg. Vannacht heb ik hem om 3 uur een flesje gegeven, want hij bleef maar huilen. Hij had dus honger, want die fles ging wel helemaal leeg. Schema was vandaag dus weer helemaal anders, want die fles van 5.00 kreeg hij nu natuurlijk niet. Heb om 9.00 geprobeert, maar die wou hij niet. Hij heeft toen een beetje pap van een lepeltje gegeten. Rond 12 uur heb ik weer een flesje gemaakt, maar daar heeft hij weer maar 70 ml van gedronken. Om half 3 heeft hij fruit op. Wie heeft er een idee hoe ik hem meer kan laten drinken? Of is dit een fase? Maak me wel zorgen dat hij te weinig vocht binnen krijgt op deze manier.
dit ligt aan de leeftijd, mijn zoontje had het toen ook. ik heb toen als ontbijt pap met een smaakje, tussen de middag een fruitflesje en voor het slapengaan een papfles gegeven. misschien niet pedagogisch verantwoord, maar het werkte wel. na een week of 2 ben ik overgestapt op een ander merk opvolgmelk van bambix en toen wilde hij weer wel. alleen het pyjamapapje is gebleven. groetjes, Miranda
daar zat ik ook al aan te denken, aan meer pap enzo. Maar ons kereltje is al flink aan de maat zeg maar Dus ben een beetje bang dat ie straks echt te zwaar wordt. Ik kijk het nog even aan....
geef je al 6 maanden potjes? het kan zijn dat hij behoefte heeft aan meer vast voedsel. wordt hij zelf wakker voor de fles van 22.00 uur? geef je al opvolgmelk? ik zou proberen om als laatste fles een flinke papfles te geven, zodat hij het er langer op volhoud en misschien wat later komt in de ochtend. en als ontbijt ook. dan in de ochtend fruit en rond half 1 brood met een fles. tussendoor een koekje of zo en water. dan rond 5 uur een 6 maanden potje groente. toetje kun je zo laten en dan als laatste ook een papfles. het is wel 2 keer pap, maar hij heeft toch zijn energie nodig. je komt dan wel op een fles minder, maar grote kans dat hij van de andere wel meer gaat drinken. groetjes, Miranda groetjes, Miranda
Ja, hij krijgt al 6 maandenpotjes, maar die eet hij niet helemaal leeg. Meestal zit er nog zo´n 60 gram in. Ook drinkt hij al opvolgmelk en voor die late fles komt hij eigenlijk altijd standaard om kwart voor tien. Daar doe ik nu 2 scheppen bambix in. Heb ook drie geprobeert, maar dan krijgt hij het niet door de 3 standen speen. Brood wil ik binnenkort gaan proberen, kreeg op het cb het advies om te wachten tot 7 maanden. Water en diksap wil hij tot nog toe niet. Hij kijkt me echt zo aan van, mens wat geef je me nou. Ik ga in ieder geval ´s ochtends ook pap geven. En ik blijf hopen dat ie snel verandert in een slaapkoppie, haha