Ik heb een vraagje, hopelijk kan iemand mij hier bij helpen... Nick drinkt de laatste tijd erg moeillijk en steeds minder, vanochtend zijn we weer begonnen met 100 ml. Hij zat op een gegeven moment op vijf flessen van zo'n 180 tot 220 ml (klaargemaakte voedingen). Zo'n zes weken geleden werd het steeds slechter, de ene dag ging het nog goed de andere dag weer minder, maar nu worden de voedingen echt steeds minder. Hij drinkt met een beetje mazzel zo'n 130 ml per voeding op en dan ben ik al heel blij. Hij drinkt ook wel eens 90 of 100 ml. De eerste gedeelte van de fles gaat eigenlijk heel goed, hij heeft goede zin en drinkt rustig in één keer door, op een gegeven moment draait hij zijn hoofd weg dat hij genoeg heeft, dan laat ik hem ook altijd even boeren. Echter dan begint hij vaak te huilen dat hij nog meer wil. Hij krijgt dan dus ook de fles weer aangeboden, deze neemt hij gretig aan en drinkt nog wat maar na twee slokjes ofzo draait hij gelijk zijn hoofd weer weg, komt hij weer teruggedraaid en neemt weer een paar slokjes, ga je met de fles meedraaien dan raakt hij overstuur (met heel veel kracht en wegslaan van de fles), ook hoofdje tegenhouden met je vinger wordt ie alleen maar opstandiger van. Ik wil absoluut niet dwangvoeren (straks krijgt ie afkeer van de fles) maar hij moet toch ook genoeg binnenkrijgen. Wordt er soms echt wel moedeloos van.... *zucht*, vanochtend heeft hij ook maar 100 ml gedronken. Verder heeft hij ook wel eens dat wanneer hij genoeg lijkt te hebben dat hij dan perst (alsof hij moet poepen, er volgt dan ook geregeld wat lucht). Op zich zou je denken dat ie genoeg heeft maar hij drinkt dus wel weinig (Nick is nu 63 cm lang en weegt 6800 gram) plus dat hij steeds de fles wel graag weer aanneemt maar iets hem tegen lijkt te houden wanneer hij de melk binnenkrijgt. Graag zou ik ook ervaringen willen horen van moeders van kindjes met een vorm van reflux. Nick spuugt namelijk regelmatig wat en er komt ook vaak wat melk omhoog (niet alleen direct na het voeden maar ook een paar uur later nog). Misschien dat dit er ook verband mee heeft? Nou, heel verhaal maar ben benieuwd naar reacties....
Geen ervaringen met reflux maar wel met het "drinkgedrag". Hier werd het ook met de dag minder. Ben toen gaan proberen met andere voeding (kreeg de tip friso extra) en dit werkte meteen! Hij dronk toen weer volle flessen! Ik vond het eerst erg raar, eerst vrijwel niks drinken op een dag en dan wel ineens volle flessen friso extra wat dus meer vult. Maar volgens CB was Joris toe aan een nieuw smaakje!
Nick drinkt hypoallergene flesvoeding (preventief vanwege allergiën in de familie). Hij had altijd Friso, maar ben een paar weken terug overgestapt op Kruidvat Extra Care (vanwege de prijs). Hier drink hij precies hetzelfde op, voor die tijd was het al slecht en het verbeterde of verslechterde niet toen ik overgestapt was, het nóg minder drinken is echt van de laatste tijd weer.... Ik heb er vorige week weer eens geprobeerd Nutriton er door te doen (tegen het spugen) maar dan drinkt ie nog slechter en heb het idee dat ie dan ook meer last van krampjes heeft (ook andere ontlasting). Maar bij jou was het ook hoofd weg draaien enzo?
Ben je al bij de huisarts geweest? Als Nick (verborge) Reflux heeft en hij wil niet drinken is dat bij Reflux baby's vaak een teken dat de slokdarm door het maagzuur geïrreteerd is. Lola had dit ook en huilde daarbij zoooow veel. Uiteindelijk bij de kinderarts gekomen en Lola had idd haar slokdarm verbrand. Je moedergevoel volgen en naar de huisarts gaan. Groetjes, Mirelle.
Daan heeft ook wel eens periodes dat hij slecht eet en drinkt. In het begin wisten we niet wat het was maar het bleek dan spruw te zijn. Het doet dan hartstikke zeer om te drinken. MIsschien even naar de huisarts.
Bedankt voor jullie reacties meiden, gelukkig heeft Nick net nog wel weer 150 ml gedronken (stelt me weer iets gerust). Nick moet sowieso maandag naar een kinderarts toe in het ziekenhuis dit in het kader van een vrijwillig onderzoek waar ik aan mee doe. Denk dat ik haar er ook nog even naar vraag. Dat is natuurlijk niet waar ik voor kom maar misschien wil ze gelijk wel even kijken. En anders toch maar eens een afspraak met haar maken hiervoor of anders de huisarts inderdaad beter een keer teveel nagekeken dan niet...
Jesper heeft ook een verborgen reflux en heeft ook een tijdje gehad dat hij zijn flessen niet meer wilde leegdrinken. Hij begon dan ook te huilen tijdens de fles. Hij heeft toen een tijdje medicijnen gehad en we maken de voeding nu heel dik, dat lijkt goed te gaan. Zou het idd even navragen bij de kinderarts, succes in elk geval!
Joris draaide dan ook gelijk zijn hoofd weg! Maar je hebt al andere voeding geprobeerd, dus zou het bij jouw kleine toch wat anders zijn...