Hoi Allemaal! Ik heb mij vorige week ziek gemeld, omdat ik moe was en last van mijn rug had. Ik ga morgen weer werken, maar nu werd ik net gebeld dat ik er perse 6 week voor die tijd uit moet, omdat ik me ten gevolge van mijn zwangerschap heb ziek gemeld. Ik ben nu 30 week zwanger.... Mag dat wel? Ik wil zelf liever 4 week van te voren.... Hoor het graag! Groetjes Daantje
Als je ziek bent ga je idd 6 weken van te voren volgens mij....Maar niet als je weer aan het werk bent volgens mij....
Als je ziek bent tgv zwangerschap ga je inderdaad automatisch 6 weken vooraf met verlof. Als je niet ziek mag je zelf kiezen. Je moet je denk ik wel afvragen of het verstandig is om tot 4 weken voordien te willen doorwerken als je je nu al ziek hebt moeten melden tgv je zwangerschap.
Wanneer jij inderdaad nog steeds ziek bent met 34 weken, dan is je werkgever verplicht je verlof in te laten gaan met 34 weken. Dat is wettelijk geregeld, nl. Maar wordt jij voor de tijd gewoon weer beter gemeld, dan heb je gewoon de keuze om 4, 5 of 6 weken van te voren met verlof te gaan. Maar neem ook de opmerking van Laurie mee in je beslissing wanneer je met verlof gaat.
Ik ben vanaf morgen weer beter gemeld, dus met ruim 30 weken. Ze kunnen me dus niet verplichten om met 6 weken voor die tijd met verlof te gaan?? Ik voel me verder goed, had alleen heel erg last van de rug...
Maar waarom wil je dan twee weken langer doorwerken? je hebt ook echt je rust nodig voor een bevalling, zeker als je je nu al niet helemaal fit voelt. En nee, ze kunnen je het niet verplichten. Je hebt hierin een vrije keuze, mits je nog volledig je eigen werk kunt doen.
Ik kreeg van het werk een reactie, ze kunnen me inderdaad niet verplichten, maar nu willen ze mijn ziektedagen wel van mijn verlof aftrekken? Mag dat? Ik heb mij vorige week donderdag ziek gemeld, een paar uurtjes. Vrijdag en maandag zijn mijn pt-dagen, dus betekent dit dat er dan drie dagen van mijn verlof worden afgetrokken (vrijdag, maandag en dinsdag en een gedeelte van donderdag)? Of alleen de dagen dat ik ook echt moest werken? Vandaag was ik nog steeds ziek, maar niet door mijn zwangerschap, maar door de griep. Heb me hiervoor alleen niet opnieuw ziekgemeld....
daantje nee meid dat mag absoluut niet. Zou wat wezen. Ik ben vanaf 20 weken ziek gemeld geweest. Dan had ik geen verlof over gehad Je werk kan die ziektedagen gewoon vergoed krijgen bij het uwv, mits ze het opgeven als zwangerschapsgerelateerd. Jouw werk doet wel lastig zeg...
ziektedagen van je verlof aftrekken mag absoluut niet, wel leuk geprobeerd van je werkgever, het wordt ook steeds gekker met die werkgevers zeg! sterkte ermee
Lekkere werkgever. Nee, ze mogen niet je ziektedagen van je verlof aftrekken en als jij nu weer volledig werkt mag je zelf weten of je 4 of 6 weken vantevoren met verlof gaat.
Dit mag dus wel! Alleen is dit nog niet voor jou aan de orde. Als jij in de 6 tot 4 weken voor ingang van verlof ziek wordt mogen die ziekte dagen van je verlof worden afgetroken... Ziek tijdens de 6 tot 4 weken vóór de uitgerekende datum tot de ingangsdatum verlof - UWV - Voor Werkgevers Vraag het anders even na bij het UWV medewerkers hier op het forum.
Jeeeeetje wat lomp zeg!? Dit mag beide echt NIET! Als jij 34 weken zwanger bent én ziek bent dan gaat je verlof automatisch in. Maar als jij op de dag dat jij 34 weken zwanger bent gewoon werkt heb jij daar je eigen keuze in. Als jij zwangerschapsgerelateerd ziek bent geweest had je werkgever dit bij het UVW op kunnen geven als zwangerschapsgerelateerde ziekte en had hij voor die dagen gewoon geld gekregen. Dit staat helemaal los van je verlof. Het zou toch een mooie bak worden. Weet je wel dat je recht hebt op 1/8e van je werktijd extra pauze? Dat soort dingen "vergeten" ze altijd te vertellen maar als ze ergens beter van kunnen worden proberen ze ineens vanalles. Bah. Vraag maar eens aan je baas of hij zijn eigen ziekte dagen van zijn vakantiedagen aftrekt, dat is in mijn ogen precies hetzelfde als wat hij jou probeert op te leggen.
wel even bellen dat het nu om griep is dat je ziek bent en niet zwangerschapsgerelateerd. Je mag zelf nog kiezen 6 ,5, 4 weken van te voren en verlof dagen voor ziek dagen dat is makkelijk zeg.. nee dat mag dus niet. Als het wel zo zou zijn gelde dat natuurlijk alleen voor wanneer je echt gewerkt heb en dus niet voor vrijdag en maandag.
Volgens mij is het wel echt zo dat als je ziek bent geweest tgv je zwangerschap je niet meer de keuze hebt om tot 4 weken voor je bevallingsdatum te werken. Dit bepaalt je baas niet maar het UWV. Bedoelde je baas met je verlofdagen inruilen niet dat je je niet ziek meldt maar hiervoor gewoon vrije dagen opneemt? Dan kun je nml wel doorwerken tot 4 weken van tevoren als je dat per se zou willen.
Ik zou bij voorbaat ook maar vast naar de baas mailen: Nee, jullie mogen me óók niet ontslaan! Geintje natuurlijk, maar man man, want doen ze moeilijk... Ze lijken alles uit de kast de willen halen om er maar zo min mogelijk voor te hoeven betalen en het lijkt ze niets te kunnen schelen wat het beste is voor jou... PS: Skulls zijn stoer. Lekker metal of punk... of gewoon piraat. Yarrrr!
Nee, het gaat erom dat wanneer je 6 weken voorafgaand aan je uitgerekende datum ziek bent (zwangerschapsgerelateerd) dan gaat je verlof verplicht 6 weken van te voren in. Zou wat zijn wanneer je vanwege heftige misselijkheid alleen in het eerste trimester ziek bent gemeld, en je voelt je daarna super.... dat je dan alsnog 6 weken tevoren moet stoppen. Het is zelfs zo dat wanneer je voor de zes weken weer normaal 100% beter bent gemeld, dat je dan gewoon kunt door werken tot vier weken van te voren.