Hallo, Mijn beeb heeft vanaf het begin niet goed aan de borst gedronken. Hij kan het wel maar krijgt eigenlijk nooit genoeg. Hierdoor kolf ik elke voeding. Nu is het zo dat ik zometeen weer moet gaan werken en het dus niet haal om ver in het voren te kolven. Nu kolf ik elke keer 1 voeding vooruit. Ook is het zo dat er de ene keer 200 cc uitkrijg en de andere keer maar 100. Het kost mij dus heel veel maar dan ook heel veel om de hele dag met kolven bezig te zijn. Natuurlijk wil ik net zoals iedere moeder het beste voor mijn kindje en daarom blijf ik ook doorgaan. Wil nu 1 voeding flesvoeding gaan geven in plaats van borstvoeding zodat er iets minder druk staat op mijn sociale leven. Ik voel mij hierdoor erg schuldig door en vindt het bijna een schande om een voeding te gaan vervangen. Kan de overstap dan ook bijna niet maken. Herkent iemand van jullie dit schuldig voelen? Groetjes Karin
ik geef elyesa nu al bijna 10 maanden de borst. wilde al eerder stoppen maar inderdaad het schuldgevoel kwam boven, als ik echt mijn best doe kan het nog wel, even niet aan de pijn denken.....maar het moet voor beiden leuk blijven en dat geld ook voor jou. je kleintje heeft er niks aan als jij aldoor maar uitgeput bent, zo kun je toch ook niet genieten van hem. meid het kan heus geen kwaad dat je een fles vervangt je doet je best en dat is wat een goede moeder doet je hoeft je niet schuldig te voelen maar ik herken het inderdaad. groetjes Talia
Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt om over te stappen op flesvoeding als je eenmaal de borst hebt gegeven. Maar ik zou me daar niet schuldig om voelen. Je moet zelf ook lekker in je vel zitten. Je beeb heeft ook niets aan een moeder die niet lekker in haar vel zit. En je beeb zal het op flesvoeding ook goed doen hoor (Emme krijgt alleen maar fv en doet het geweldig). Succes ermee. Pim
Hallo Talia en Pim, Thanx voor jullie lieve berichten. Het helpt echt om het even te luchten. Zit er echt wel mee. Op de een of ander manier schaam ik me er voor om het anders te gaan doen. Het voelt als een verplichting naar Damien die ik na moet komen. Weet dat hij er ook niets aan heeft als ik moe ben of gestrest raak als ik niet uitkom met de hoeveelheden die ik kolf. Het is allemaal zo tegenstrijdig zeg. Doe zo mijn best. Zit minimaal een anderhalf uur per dag te kolven. Kan soms maar even weg omdat ik moet kolven of loop met het apparaat rond. Alles voor de kleine maar zou ook wel eens wat meer ruimte willen hebben inderdaad. Het zou allemaal makkelijker zijn als hij goed aan de borst zou drinken. Dan kan ik hem gewoon aanleggen. Nu gaat dat maar zo nu en dan als ik tussendoor even voedt. Damien drinkt gewoon niet door, hij vindt het leuk om met de tepel te spelen. Heb tijdens het kraambed veel hulp gehad maar het heeft niet goed willen baten. Groetjes Karin
he Karin, kan me voorstellen dat je erdoor heen zit. Heb je al eens contact gehad met een lactatiekundige? die kan met je meekijken of het aanleggen enzo wel goed gaat... Of dat hij misschien teveel voormelk krijgt. misschien een idee?
Ik had dat ook. Toen ik eenmaal had besloten om te stoppen met kolven viel er zooooooo'n enorme last van me af. Ik doe nu het volgende: als ik op mijn werk ben krijgt die kleine flesvoeding. Daarvoor ('s ochtends) en daarna, 's avonds en 's nachts geef ik hem gewoon de borst. Krijgt hij dus toch nog borstvoeding! Voor mij werkt dit gelukkig heel erg goed, maar ik wil je wel waarschuwen omdat het ook kan gebeuren dat hierdoor je borstvoeding terug gaat lopen.
Hier nog een bij wie de bv voor geen meter ging. Tenminste ik kolfde 40-50cc na een uur. Ik heb uiteindelijk besloten om te stoppen met de bv en over te stappen op de fles. Voelde me eerst ook best schuldig maar toen ik een keer was overgestapt en het ook met Jaime veel beter ging (ze kreeg volgens mij gewoon te weinig binnen) viel er een last van mijn schouders. Wat Pim schrijft je kindje heeft er niks aan als jij niet lekker in je vel zit. Dat voelen ze echt wel.
hier ook. borstvoeding lukte ook niet... heb vanalles geprobeerd, ook lactatiekundige ingeschakeld... Ik heb in het begin veel gekolft. Maar ik was eigenlijk de hele dag met voeden bezig. Ik was niet te genieten, prikkelbaar, gestrest.. toen heb ik besloten om alleen sochtends en savonds BV te geven. Ik wilde zo graag... Dat heb ik nog een tijd volgenhouden.. Nu toch maar overgestapt op de fles. Tijn doet het prima. Maar ik herken het héél erg... dat schuldgevoel. Je wilt je kindje immers het beste geven! Ik ben nu een stuk vrolijker en zekerder. Ik weet heel erg zeker dat Tijn dit ook aanvoelt. Succes met je keuze! groetjes
hier nog iemand die het schuldgevoel herkend hoor, en dan geef ik zonder problemen de borst, als ik weer ga werken wil ik ook 2 flessen overdag gaan geven omdat kolven niet gaat lukken op mn werk,. (weet nu al dat ik er niet rustig voor kan gaan zitten) maar ik voel me er dus wel schuldig over. Voor jou kan ik het me helemaal voorstellen dat je er een KV tussendoor doet hoor, want zo de hele dag met kolven bezig zijn is ook niet goed,, en bedenk dan maar dat er toch ook nog BV in gaat.
ik herken het schuld gevoel ook. dimphy wilde niet aan de borst drinken, dus moest steeds elke voeding kolven. dit was voor mij zo vermoeiend, dat ik na veel gehuil besloten heb om te stoppen. ook bij mij viel er zo'n druk van mijn schouders. kan meer genieten van mijn dochtertje en op de FV word ze ook groot. (net als ik) liefs mamsie
Hoi hoi Op dit moment is het kolven ook niet meer bij te houden omdat hij ineens overgaat van 140cc naar soms bijna 200 cc. Snap er niets van maar als ik 150cc geef wat het consultatiebureau aangaf gaat hij direct na de voeding weer huilen. Snap dit niet goed. Hij doet dit sinds ik vrijdag begonnen ben met de babymassage. Weet niet of dit er misschien mee te maken kan hebben. Heb gelukkig nog een voorraadje in de diepvries liggen. Heb vandaag een pak Friso gekocht. Morgen ga ik hem hiervan een voeding geven. Vindt het wel spannend. Raak er steeds meer aangewend dat het oke is om dit te gaan doen. Groetjes Karin
ik heb precies hetzelfde gevoel... ik wil eigelijk weer gaan werken... maar dat betekent geen BV meer... want ik moet 3 x kolven voordat ik 200ml heb terwijl hij ruim genoeg drinkt!
dit heb ik dus ook. ik probeer mijn voorraad op peil te houden door Deborah 's middags een flesje te geven. Na 3 keer kolven heb ik 180 cc. Als ze zelf drinkt heeft ze genoeg. Van het weekend heeft mijn vriend per ongeluk mijn melk weggegooid en hij kon niet begrijpen hoe erg ik het vond Ik wil nog wel door gaan, aangezien zij nog genoeg hefet, maar het afkolven is een drama...
Hoi Hoi, Gisteren voor het eerst flesvoeding gegeven. Hij heeft deze gewoon zonder problemen gedronken. Er valt nu gewoon een last van mijn schouders. Ik kolf nu om de 5 uur of zo en door deze lange tussenperiode kolf ik ook gewoon bijna 200 cc. Veel meer als eerst. Hierdoor heb ik weer een voorraadje zodat ik zometeen maar 1x per dag flesvoeding hoef te geven. Vond het gisteren wel spannend allemaal! Groetjes Karin
Gek he hoe dat werkt in je lichaam...Ik kolfde ook nog maar amper 50cc, toen ik besloot om te stoppen kolfde ik opeens weer 150cc