Hoe zit het met de service van Playmobil?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Storm, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

    Storm Niet meer actief

    Ik baal als een stekker.

    Voor de eerste verjaardag van mijn zoontje hadden we de 1,2,3 boerderij van Playmobil gekocht. Omdat mijn zoontje ineens ging lopen leek me een loopkarretje toch leuker om als cadeau te doen en dus dat gedaan.
    De boerderij is blijven liggen. Ingepakt in onze kledingkast.
    Tot gisteren (twee maanden later). We wilden hem er voor Sinterklaas bij geven, maar je kan natuurlijk niet de een een cadeau van 40 euro geven en de ander 1 van 10, dus hebben we symbolisch de schoen gezet en hem als belachelijk schoencadeautje gedaan. (hij is ons enige kind, maar we vieren sinterklaas met de hele familie).
    Heel geslaagd cadeau, hij vind hem helemaal geweldig. Alleen jammer dat de koe het niet doet.
    Nu kan hij iedere keer als er een vraag komt waarbij je de koe op het weiland of voor de boerderij moet zetten, niet verder en moet hij dus een andere spelvorm kiezen. Niet dat hij zo hoogbegaafd is dat hij dat nu al snapt hoor, maar goed, die tijd gaat wel komen.
    Vandaag teruggeweest naar de winkel, maar omdat we de bon niet meer hebben (dom, wie gooit dat nou weg) kunnen ze niks voor ons doen. Hebben dus het advies gekregen contact op te nemen met Playmobil zelf. Net een mailtje gestuurd, ben heel benieuwd of we hier iets op horen.

    heeft iemand hier ervaring mee (liefst positief natuurlijk)
     
  2. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ervaring van zo´n 15 a 20 jaar geleden maar misschien heb je er iets aan haha`

    We hadden een playmobilrolstoel waarvan 1 wiel stuk was. Mijn moeder heeft destijds gebeld of geschreven en kregen gratis een nieuw wiel opgestuurd. Destijds dus goede service.
     
  3. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    De winkel heeft je met een kluitje in het riet gestuurd. Je hebt de bon niet nodig, je moet alleen weten wanneer je hem hebt aangeschaft. Een afschrift van je bank is daarvoor al voldoende en als je dat niet hebt, maar wel de datum weet, moet de winkel het in hun bonnen terugzoeken. En je dan dus een vervangend product meegeven, (inwisselen), of zelf contact zoeken met Playmobil om dat onderdeel te laten vervangen, (de winkel mag zelf kiezen voor welke optie ze gaan, dus dat zou in het ergste geval wel even kunnen duren voor het kapotte onderdeel vervangen is).
    Succes!
     
  4. MacG

    MacG Bekend lid

    3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Hier ook een oude maar goede ervaring met playmobiel. Ze stuurden destijds gewoon een heel nieuw onderdeel op (volgens mij was het zelfs een hele zebra of zo).

    Verder heeft rozemarijke absoluut gelijk! De winkel had je moeten helpen. Maar via playmobil zelf gaat het vast ook lukken :).
     
  5. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Wat mijn ervaring is met grotere fabrikanten is dat ze niet moeilijk doen. Kijk even of je inderdaad een bankafschrift kan vinden waarop het bedrag staat en ga daarmee terug naar de winkel. Het is wel erg flauw dat ze je weg hebben gestuurd als het een klantvriendelijke winkel was geweest hadden zij even gebeld met Playmobile. Hoop dat het opgelost wordt voor je.
     
  6. Storm

    Storm Niet meer actief

    Ik heb inmiddels een mailtje terug van Playmobil dat ze voor 1 keer zonder bon de koe willen ruilen. Moet ik alleen wel even de koe opsturen.
    Ik helemaal blij natuurlijk.
    Als de boer nu een been had gemist, tja, dan had ik er verder niet naar getaald, maar dit is gewoon essentieel in het spel. Geen koe, geen antwoord en dus niet verder met de volgende vraag.
    Maar het zit dus wel snor. Er komt een nieuwe.
    Had ook niet gedacht zo snel al antwoord te krijgen. Soms valt het dus gewoon enorm mee.
    Vind dit echt super van Playmobil. :D
     
  7. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Dat heb je toch bij de grotere bedrijven: die willen hun imago echt niet te grabbel gooien voor een paar euro...
    Maar volgende keer dus bij de winkel lekker hameren he? Je hebt vaak te maken met verkoopkrachten die hier helemaal niets van weten en enkel werken met de instructie: geen bon, geen geld terug. Maar zo ligt het juridisch gezien dus niet! (Is enige tijd geleden geloof ik nog ee spotje over geweest op TV ofzo).
     

Deel Deze Pagina