Echo van heupjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gumpie1709, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gumpie1709

Gumpie1709 Actief lid

6 feb 2012
    118
    5
    18
    Vrouw
    Ik ben fulltime mama
    Hoi dames,
    Vanmiddag moet ik met m'n meisje naar het ziekenhuis voor een echo van haar heupjes, ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan, ben best wel een beetje zenuwachtig!! En dan ook nog eens een week wachten op de uitslag!!

Wie heeft er ervaring mee?!

Groetjes gumpie

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik heb er geen ervaring mee maar volgende week moet onze knul een foto van zijn heupen laten maken. Ik denk om hetzelfde uit te sluiten.

Het is mij opgevallen dat onze knul zijn rechter voet naar buiten zet met staan en lopen en hij heeft ongelijke beenplooien. En dit in combinatie met dat hij in stuit heeft gelegen willen ze nu toch een foto. Echo is nooit gemaakt omdat het zo met lichamelijk onderzoek er niet naar uit zag dat hij HD zou hebben.

Hopelijk is het gewoon goed bij beide kinders.

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier bij de eerste gehad, stelde niks voor. Ze liggen op de zij in een ding, dan op de ander zij, paar seconden maar. Echt je hoeft niet zenuachtig te zijn daarvoor!

Hier was alles goed al zeurden ze tot ze 1 was bij het CB er over. Maar ja fotos goed is toch goed lijkt me! Succes, meestal is de uitslag goed.

4. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Hier ook ervaring mee.
    Ze worden inderdaad in een zijigger gelegd en dan wordt foto gemaakt.
    Dan omgedraaid en andere heup en dat is het.

De echoscopiste had daarna even overleg en kon ons toen al vertellen dat ze in ieder geval geen grote afwijking zagen.
    Na een week dacht ik moesten we naar de kinderarts en kregen we de definitieve uitslag.
    Bij ons gelukkig geen afwijking.

Ze kreeg hem trouwens omdat ze gehele zwangerschap in stuit heeft gelegen en zo ook is geboren

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier kregen we de uitslag meteen!

Hier een echo laten maken omdat mijn zusje een spreidbroekje had. Uit voorzorg kreeg mijn dochter dus een echo. Hier was een kleine afwijking te zien en die wordt dmv spreidbroekj/tuigje opgelost.

Je hoeft e er geen zorgen over te maken. Mocht er iets uit komen is het alleen maar goed dat ze daar zo vroeg achter komen! Succes

Hier was trouwens aan de buitenkant ook niets te zien.

6. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier kregen wij ook de uitslag meteen. Echo was nodig omdat ikzelf vroeger een spreidbeugel heb gehad.
    Hier lag ze overigens niet in een zijligger hoor, maar gewoon op een behandeltael, beetje op dr zij draaien en echo erop... Stelt idd niks voor, maar toch even spannend! Succes!

7. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Hier hebben we ook een echo gehad, gewoon ter controle omdat ik zelf als baby een spreidbroekje gehad heb. Het wachten op de echo duurde langer dan het maken ervan, het was echt zo voorbij en ze vertelde ons gelijk wat ze zagen, de echo moest alleen ter controle nog door een arts beoordeeld worden en daarvoor kon ik een week later bellen. Er is echt niks om je zenuwachtig voor te maken hoor, het is voorbij voor je het weet!

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier ook een echo gehad met 3 maanden omdat ze een stuitkindje was in de zwangerschap. Nog geen 10 minuutjes werk en de echoscopiste vertelde direct dat er geen afwijkingen te zien waren.

9. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een echo gehad bij mijn zoontje. Ik heb zelf HD gehad als baby, met uiteindelijk bijna 1 jaar een spreidbroek. Vandaar dat mijn zoontje onderzocht moest worden.

De echo stelde niet veel voor. Ze verwarmen de gel zodat je kindje niet zo schrikt van de kou op zijn/haar lichaam.

Het vervelende was dat we lang moesten wachten en mijn zoon helemaal doodop was toen wij aan de beurt waren, hij heeft dus alleen maar heel hard liggen huilen. Maar dat lag er echt aan dat hij zo moe was. Het onderzoek stelt weinig voor en ze zijn zo klaar.

10. Gumpie1709

Gumpie1709 Actief lid

6 feb 2012
    118
    5
    18
    Vrouw
    Ik ben fulltime mama
    Fijn om te lezen dat het maken van een echo weinig voorstelt!! Mijn meisje is gelukkig vrij makkelijk dus moet wel goed komen!! En ik hoop dat wij ook gelijk de uitslag krijgen, zou wel fijn zijn!!

Op het cb zagen ze een extra bilplooi en dat de knieholtes niet op gelijke hoogte zaten !! Ben benieuwd !!
    En mijn man heeft vroeger ook een echo gehad waar gelukkig niets uitkwam!!

11. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Het is heel simpel, als ze na de echo meteen een foto maken dan hebben ze een afwijking gezien, andersblijft het alleen bij de echo.

Wij mogen in april weer, ik heb een afwijking en haar grote zus ook.

Succes

12. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    hier precies hetzelfde! ze twijfelde ook met name bij de bilplooi...
    ook een echo gehad met 4 maanden. moet ze gewoon op dr zij liggen. geen probleem. en ze zeggen trouwens wel gelijk of er iets niet goed is. vooral bij een kindje dat al 4 mnd is.
    bij mijn dochter bleek alles goed!

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wij hebben er langer over gedaan om een parkeerplek te zoeken als dat we in t zh zijn geweest ;)
    Hij lag gewoon op de behandeltafel op z'n zij en zo werd de echo gemaakt. Mocht hem ook gewoon zelf vasthouden. Gelukkig ook niks aan het handje!

14. Maia

Maia Niet meer actief

hier kregen wij de uitslag ook direct, was niks te zien. echo stelde niks voor (hoorde ik want man was met Tim) en hij stond binnen een paar minuten weer buiten.

15. Gumpie1709

Gumpie1709 Actief lid

6 feb 2012
    118
    5
    18
    Vrouw
    Ik ben fulltime mama
    De echo was helemaal goed gelukkig en we waren idd maar 10 minuutjes binnen ofzo en mijn kleine meid vond het allemaal prima!!!

16. MissCK

MissCK Niet meer actief

Wij moeten morgen naar het ziekenhuis met ons zoontje van 6,5 maanden voor een echo van de heupjes. Wij kunnen vrijdag bellen naar de huisarts voor de uitslag.

Het CB constateerde dat één beentje langer lijkt dan de andere en dat de bilplooien niet gelijk lopen. De huisarts zag geen lengteverschil maar wel dat de plooien niet gelijk lopen. De heupen abduceren ook niet volledig.

Ben er best wel een beetje bang voor dat er wat mis is. Wij zijn zo'n beetje vaste klant in het ZKH met zoontje.. :(

17. Gumpie1709

Gumpie1709 Actief lid

6 feb 2012
    118
    5
    18
    Vrouw
    Ik ben fulltime mama

Succes en hopelijk valt het allemaal mee!!!

18. 2jees

2jees Niet meer actief

19. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier had de eerste n spreidbroekje, en de 2e was helemaal goed! Ik heb bij alle 2 n dag eerder gebeld voor de uitslag, en die had de ha toen al binnen... Zou ook n dag eerder bellen... T is t proberen waard!

20. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Wij moeten 3 april voor een echo. Jordy zijn beetjes zijn ongelijk qua lengte en zijn bilspleet is asymetrisch.

Bij Demi hebben wij ook een echo gehad en toen bleek alles goed.

Deel Deze Pagina