Baby extreem lage spierspanning, wie heeft ervaring?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1986sanne, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986sanne

1986sanne Lid

31 jul 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Mijn zoontje is bijna 11 maanden en loopt erg achter in ontwikkeling. Ik ben al zo lang bezig omdat ik voel dat er iets niet goed is met hem en eindelijk ben ik door gestuurd naar de kinderarts. Fysio aangevraagd en logopedie.

De fysio is vandaag geweest en constateerde een extreem lage spiertonus bij hem, zowel in armen/benen en romp. Hij kan bv net zitten, maar zit erg in elkaar gezakt. Hij kan niet op zijn benen staan, trekt zich niet op. Tijgert ( maar kruipt niet ). Hij heeft altijd zijn armen wijd en handjes in knuisjes. Benen liggen in kikker stand.
    We moeten nu oefeningen met hem doen, maar de toekomst moet uitwijzen hoe het verder gaat. Gaat het een rol spelen in zijn ontwikkeling of niet.

Ook heeft hij een vertraagde prikkelverwerking had ze het over, hij is te laat in zijn reacties. Als hij bv valt ( doen wij dan ) doet hij zijn armpjes heel laat naar voren om zich op te vangen, te laat.

Verder eet hij nog geen vast eten. HIj krijgt door logopedie net vloeibaar fruit en groente weg, kleine stukjes krijgt hij niet doorslikt, hij gaat dan kokhalzen en spuugt uiteindelijk hele maaginhoud eruit. De logopedie komt maandag om hier naar te kijken, hoe dat komt? Ze is al een tijd niet geweest.

Ook blijft hij in gewicht erg achter. Hij zit op hetzelfde gewicht als 4 maanden geleden. Hij valt af, komt aan, valt af en komt aan etc...
    Er is algeheel bloedonderzoek gedaan.

Woensdag moet ik naar de kinderarts ( voor de tweede keer ) voor de uitslag van het bloed en de bevindingen van de fysio en logopedie. En dan krijg ik verder te horen.

Ik maak me vreselijk zorgen om ons mannetje. Kan hij later gewoon meedoen met zijn leeftijdgenoten etc...

Heeft iemand hier ervaringen mee???

2. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Wat ontzettend moeilijk voor jullie. Ik heb er niet echt ervaring mee, in zoverre dat mijn dochter ook wat laat in de motorische ontwikkeling is, maar geen lage spierspanning heeft.
    Ik ben met haar naar de fysio gegaan omdat ik haar steeds door haar armen zag zakken wanneer ze in kruiphouding zat. Dit deed ze maar heel weinig trouwens, ze is nu 11 maanden.
    Ook tijgerde ze op een heel aparte manier, waarbij ze haar armen niet actief gebruikte.

De fysio heeft haar onderzocht en geobserveerd en vond haar ontwikkeling prima, maar de kapsels in haar armen wat slap. Spierspanning was goed. Ik kreeg oefeningen mee en die hielpen goed. Het gaat nu een stuk beter, ze tijgert actief en probeert te kruipen.

Dit is mijn verhaal, maar wat ik er mee wil zeggen is dat trouw de oefeningen doen zeker helpen en jullie doen al alles wat jullie kunnen. Je hebt de juiste deskundige hulp ingeschakeld, dat is natuurlijk het allerbeste.Ik zou proberen vertrouwen te hebben dat het goed komt! Ik ken een kindje dat hypermobiel is en met 2 jaar liep hij. Hij heeft verder een prima motoriek, nooit meer problemen gehad.
    Op het gebied van de problemen met het eten van stukjes heb ik geen ervaring. Heb je al rapley geprobeerd? Of is dat echt niet te doen?
    Ik snap dat het je zorgen baart dat hij niet goed aankomt. De kinderarts kan hier verder mee. Hoe eet hij? Krijgt hij borst- of flesvoeding?
    Groetjes en sterkte!

3. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, je verhaal grijpt me aan. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee. Ik kan je alleen maar sterkte wensen en hoop dat het meevalt en dat ze een oorzaak vinden. Laat je weten wat de kinderarts zei?

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Jee meis wat een hoop herkenning.
    Helaas heb ik geen leuk antwoord voor je.
    Onze zoon is met 1 jaar volledig onderzocht en kwam er meer uit.
    Hij was heel lang slap en werd gezegd dat hij miss niet eens kon lopen.
    Nu is dat goed gekomen, maar hij heeft nog steeds lage spierspanning en kracht en loopt motorisch achter, gelukkig is hij uiteindelijk wel gaan lopen. Maar wel onstabiel en snel moe.

Volg je gevoel en laat hem helemaal binnenste buiten keren totdat je weet wat er is.

5. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat moet dat moeilijk zijn... Ik heb hier helemaal geen ervaring mee maar heb wel eens gelezen dat baby's met Lyme een lage spierspanning hebben, maar zo zullen er nog wel honderd(en) andere dingen bestaan die er aan de hand zouden kunnen zijn.
    Heel veel sterkte, hopelijk komen ze erachter wat er is en wat je zoontje verder kan helpen

6. 1986sanne

1986sanne Lid

31 jul 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties...
    Het moeilijkste vindt ik, waarom is het nooit iemand anders opgevallen. Ik ben al zo lang bezig met hem, zodat er wat gedaan zou worden. Ik heb wel 20x bij de huisarts gezeten, ik kom bijna wekelijks op het cb om hem te laten wegen etc.. en niemand heeft ooit wat gezegd. Het was bij mij een gevoel, dat ik wist dat er iets niet goed was met hem en op mijn aandringen heb ik een verwijzing gekregen voor de kinderarts en de fysio en dan hoor je dit. En dat is echt een klap in mijn gezicht.

Ze hebben het altijd gegooid op... het is een reflux baby. Want dat is hij idd ook.

Betreft het vast eten... het is niet dat hij het niet wil, maar hij krijgt het niet doorgeslikt? Maandag hoor ik daar meer over door de logopedie.

En dan woensdag bij de kinderarts, die moet gaan kijken of het gewoon iets dat bij hem hoort of dat die lage spierspanning door iets veroorzaakt wordt? Dus dan horen we wel hoe nu verder, spannend dus!
    Ik heb verlof van mijn werk gekregen( na vorige week 4 dgn ziekenhuis ivm rotavirus en nu dit, had ik ff tijd nodig ). nu kan ik veel met hem oefenen etc....
    We wachten het af en blijven positief...

Deel Deze Pagina