Ik start aankomende maandag met school .. Ik ben jaren thuis geweest bij de kindjes .. Nu wil ik een opleiding volgenen .. Afgelopen donderdag school geweest en mijn rooster gehad .. 41 uur per week heb ik dus les .. Niet verwacht zoveel .. Zit bijna elke dag tot 16:30 op school .. Ik heb er veel zin in .. Maar voel me zo schuldig naar mijn kinderen toe .. Ze gaan tot januari 4 dagen naar de Gastouder .. Na januari zal dat 2 of 3 dagen zijn Maar voel me echt een slechte moeder .. Vooral naar de jongste toe.. Hoe kom je daar vanaf .. Ben echt bang dat het erger word zodra de school echt en ik het gewoon niet vol houd dan 😢 Ik baal er zo van .. Zo'n zin heb ik erin maar tegelijkertijd ook gewoon buik pijn 😒 geen idee wat ik eraan kan doen .. Iemand anders er misschien ook last van ?
Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is. Je moet maar zo denken: als je vier dagen zou werken, zouden je kinderen ook vier dagen naar de gastouder moeten. Voor sommige ouders is dat gewoon echt noodzaak. Zijn dat dan ook slechte ouders? Je ben een paar jaar thuis gebleven en hebt je leven min of meer in dienst van je kindjes gesteld. Je bent juist een fantastische mama! Vertrouw op die basis die je ze hebt meegegeven.
Je moet maar denken dat je je kindjes een moeder geeft die een opleiding doet waar ze verder mee komt en waar ze gelukkig van gaat worden. Dat is heel veel waard!
Ik zou me ook zwaar schuldig voelen. Ik zet daarom alles on hold tot de kids op de basisschool zitten. Dat is een keuze waar ik achter sta. Maar hé! Gelukkige mama is gelukkige kids, daar ben ik wel van overtuigd. En je investeert nu enorm in je toekomst! Als je achter je keuze staat, dan zou ik er zeker voor gaan! Succes met je opleiding, het komt wel goed.
41 uur per week les? Dat is echt veel te veel! Hoe kan dit dan? In principe kom je niet vaak boven de 30/34 uur voltijd.
Dat vroeg ik me ook af.. Ik zit elke dag van 8:30 tot 16:30 op school .. Maar gister was ik al 15:00 uur uit terwijl ik tot 16:30 moest en vandaag al 13:30 uit terwijl ik weer tot 16:30 moest .. Rooster is 41,5 uur.. Maar nu al steeds vroeg uit ..😁
Ik begrijp jouw gevoel. Herkenbaar ook, al studeer ik niet. Wat je jouw kinderen nu meegeeft, is belangrijk. Je leert ze dat in jezelf investeren belangrijk is. Iets doen wat jou gelukkig maakt, heeft ook zijn weerslag op jouw gezin. Ga ervoor! Je kunt het!
Ik heb mijn eerste jaar opleiding erop zitten, begin komende week weer aan mijn tweede jaar. Mijn opleiding heeft 48 studielasturen per week, dus de kinderen moesten ook veel onder gebracht worden om ervoor te zorgen dat ik alles met een voldoende af kon sluiten. Af en toe was dat wel zwaar, zeker als ik ze dan een hele dag (of soms zelfs een paar dagen) niet gezien had omdat ze al in bedje lagen toen ik thuis kwam.. Wat mij erdoorheen heeft gesleept in die moeilijke dagen afgelopen jaar is dat het ook in het belang van de kids is als ik mijn opleiding afrond en succesvol ben op school. Het is immers ook een investering in hun toekomst: zodra ik mijn opleiding heb afgerond, en aan de slag kan, krijgen we het financieel een stuk minder zwaar. dat helpt mij vaak van mijn schuldgevoel af, maar ik herken het dus wel.. Heel veel succes op je opleiding. Het komt vast goed
Ik begin maandag aan mijn derde jaar - het went De eerste 3 weken is het nog net alsof de zweep erover gaat qua gevoel tegenover je kind; daarna is het gewoon heerlijk. Ik heb hem na een paar maanden zelfs gebracht toen er een dag uitviel ivm een zieke docent. Even tijd voor jezelf. Koffie halen onderweg... Ik voelde me heel even bijna een echte student!
Het is wel een beetje herkenbaar. Niet dat ik ooit fulltime thuis ben geweest voor m'n kindje, maar na m'n verlof weer te moeten werken viel me destijds wel erg zwaar (hoeveel zin ik er ook in had). Ik denk dat het voor je kindjes ook wel heel fijn is om een paar daagjes elders te zijn. Bij de gastouder zijn misschien andere kindjes en ander speelgoed waar ze mee kunnen spelen. Mijn zoontje is helemaal blij als hij naar de gastouder mag, soms krijg ik al helemaal geen kus meer als ik hem achterlaat want dan is ie zo druk met spelen. Even wennen, maar ik denk dat het voor iedereen beter is. Mama gelukkig, dan zijn de kindjes ook gelukkig. Succes met je studie!