Ik weet even niet meer wat ik moet doen!!! Vanaf week 18 heb ik al rugklachten en harde buiken, ik werk in een verpleeghuis en lichamelijk is het erg zwaar. Vanaf die week geef ik ook al aan dat het me te zwaar wordt (werk 32uur) Ik krijg steeds te horen dat ik zolang moet totaan de bevalling, meer beroep doen op collega's. Ik heb het gevoel dat ik niet serieus genomen wordt. Nu zou ze vanaf vorige week al een gesprekje plannen met arbo-arts en nog iemand van de instelling. Op heden nog niets gehoord. Ik ben nu op zo'n punt dat ik zoiets heb, ik meld me ziek en misschien krijgen ze zo door dat ik het niet meer trek/ ben erg boos. Maar weet niet of ik er iets mee bereik, maar kan ook niet doorgaan. Wie weet hoe ik dit aan moet pakken? Sorry voor mijn gezeur maar het zit me gewoon erg hoog. P.s ik heb ook aangegeven dat ik gewoon mijn eigen uren aangepast wel wil werken...snap gewoon niet wat het punt is. Iedereen zegt wel kies voor jou en je kind!!!
Misschien kan je de arbo eens bellen en vragen hoe of wat Rustig aan doen hoor Als het niet gaat dan gaat het niet Succes en sterkte meis...
En dat is ook zo! Kies voor jou en je kindje. Als het niet gaat, gaat het niet. Geef dit (nogmaals) aan. Misschien dat je extra pauzes kan krijgen (heb je recht op) of dat je werktijden aangepast kunnen worden (heb je ook recht op). Kijk maar eens op: www.arboadvies.nl/zwangerschap.htm Zijn ze niet bereid om zich voor jou in te spannen, dan vind ik dat jij ook niet bereid hoeft te zijn om je voor hen in te spannen. Maak dan een afspraak met je huisharts en vraag hem om hulp. Misschien dat hij een goed advies voor je heeft. Maar ik zou niet doorgaan terwijl je voelt dat het eigenlijk niet op deze manier gaat...
O, ik zie dat m'n link niet werkt. Je kan ook even naar google gaan en intikken: arbo zwangerschap rechten. Dan kan je de link ook aanklikken en kom je er wel!
Bedankt Ooievaar en Renate. Ik denk dat ik de huisarts maar even bel en misschien toch op mijn eigen houtje maar contact moet zoeken met de arbo-arts.
JE moet gewoon zelf om het nummer vragen om de arbo arts, die moeten zij jou ook geven. De HA kan hierin niet zoveel voor je betekenen. Toen ik 14 wkn zwanger was, kwamen bij mij de harde buiken al. Die bleef aanhouden, meerdere keren per dag, heel vervelend. Ik had toen gezegd dat ik in ieder geval geen avonden meer zou werken, want dat was teveel. (ik had dagelijks 150 km woonwerk verkeer). Met 16 wkn heb ik de Arbo gebeld (na overleg met de VK), uitgelegd wat er aan de hand was. Nou ja uitgelegd, ik kreeg amper de kans, want de aardige arts wist al genoeg en zou een briefje schrijven dat ik nog maar 50% zou werken. (ik had ook een redelijk stressie baan) Tot einde zwangerschap heb ik 50% gewerkt. Ik zou met 6 wkn met verlof gaan, maar omdat mijn vervanger niet de juiste bleek, ben ik nog 1 week langer gebleven. Dat was het voor mij! 2 wkn later beviel ik van mijn meisje..
Nou ik heb de arbo-arts gebeld en ze bellen me morgen terug. Ik blijf morgen en overmorgen eens lekker thuis!! Ben echt kapot en heb zo'n last van mijn rug...
ik werk Zelf ook in een verpleeghuis en had hetzelfde als jij.ik werd niet serieus genomen en werd niet eens geluisterd naar me.toe ben ik bij de arbo geweest en heb me 50% ziek moetn meldden heb ik gedaan.zelf toen met aangepaste taken werd er geen rekening gehouden.(precies in de zomervakanties dus ja bijna geen personeel)ben er mee naar de arbo gegaan en ben voor 100 % ziek gemeld en nu bellen ze iedere dag waarom ik niets aangaf.... wel leuk om te horen dat je op je werk zo serieus genomen word en dat er naar je geluisterd word.(niet dus). dus kaart het zeker aan bij de arbo.dan sta je er niet alleen voor.succes!
Hoi Charissa, Je moet echt naar je lichaam luisteren hoor. Als je hebt aangegeven dat het zo niet gaat en er verandert niets dan moet je er zelf overnadenken wat kan en niet kan en op tijd minder gaan werken / stoppen. Ik heb dit zelf meegemaakt toen mijn werk lichamelijk te zwaar was en er is niemand die je serieus neemt (voor het te laat is). Ik was toen trouwens niet zwanger. En als het dan te laat is hebben ze spijt of zeggen dat je niet duidelijk genoeg hebt aangegeven dat het niet gaat, maar dan ben jij al de dupe. Ik hoop dat je er snel uitkomt op je werk. Neem in ieder geval niet te veel hooi op je vork. Groetjes en laat je me weten wat het resultaat is? Velobabe
Belachelijk dat ze je elke dag bellen? Wat willen ze daarmee bereiken anders dan een klacht aan hun broek te krijgen??
ja het word zelfs irritant.tot nu toe en ik ben bijna 3 weken thuis echt elke dag gebeld gisteravond zelfs om om half 7 bijna.en maar vragen hoe het verder moet.wanneer ik weer kom.ze dacht zelfs dat ik stiekem op vakantie was gegaan.lekker vertrouwensband.volgens mij bellen ze alleen om te controleren.
Nou ik heb me dus dinsdag en woensdag ziekgemeld. Ik heb maandag de arbo-dienst gebeld. Nu heb ik gisteren mijn teamleidster gebeld om ziek te melden en rugklachten had. Toen ze vroeg of ik nog andere stappen had ondernomen heb ik verteld dat ik de arbodienst op heb gebeld. Ze was hier totaal niet over te spreken en hoe ik dat kon doen achter haar rug om! Ik heb gezegd dat ik vanaf week 18 al met rugklachten aan kom en er gewoon niets aan gedaan wordt. Ja en nu ligt het allemaal bij mij omdat ik niet te vaak heb aangegeven dat het totaal niet ging. Dikke vinger Ik heb vanmiddag gesprek met haar en hoop dat ik me goed kan houden en goed voor mezelf op kan komen... Zie er erg tegenop.
Verschrikkelijk zeg Rachel!! Hebben ze nu ineens spijt of zo..Beetje laat he Bedankt voor je reactie, precies zoals het bij mij nu gaat. De schuld maar mooi bij een ander schuiven.
Hoi Charissa, Er wordt nu dus wel ineens naar je geluisterd. OK, je teamleidster is niet blij, maar dat ben jij al veel langer niet! Probeer rustig te blijven. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk dat is. Maak haar duidelijk dat je geen andere optie had en dat je hoopt er nu in overleg uit te komen. Succes en laat je niet gek maken! Het is al warm geoeg... Hoor ik van je hoe het gegaan is? Groetjes Velobabe
Ja er wordt nu geluisterd maar vind het jammer dat ik er zolang over moet doen. Laat het vanmiddag zeker weten wat eruit is gekomen. Thanks
Nou gesprekje gehad en er viel een last van mijn schouder.. We hebben punten opgeschreven en die bespreek ze met mijn collega's, mocht dit niet gaan moet ik het op tijd aangeven en gaan ze kijken voor aangepast werk en naar 6uurtjes per dag. Maandag moet ik naar de arbo..