schuldsanering

Discussie in 'De lounge' gestart door caroline16, 11 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

dat van die exvriendin is nu bijna klaar.. dat is in augustus 3 jaar geleden.. waar het nu puur om gaat is dat hij nu een gesprek heeft omdat ze er 2 jaar aan vast willen plakken vanwege nieuwe schuld.. en aangezien hun nooit contact opnemen, weten wij dus ook niet hoeveel dat is..

ik hoop echt met heel mijn hart dat ze toestemmen dat hij zelf zijn geld mag beheren.. pff..

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland

Ga brieven/mails sturen.. voor 2 a 4 maanden, zorg dat het voor de rechter komt! Je zal ongeachte wel de gerechtelijke kosten moeten betalen, maar de kans dat de rechter dit uit gaan zoeken is groot!
    Jullie gaan achter iets aan, waar geen antwoord op komt.
    Er is een nieuwe schuld en jullie weten niet hoe dit komt en hoeveel het is?!

Ik zou hier echt heel snel werk van maken, laat het er niet bij zitten.

3. caroline16

mijn vriend is nu op gesprek daar, dus misschien word er dan al het een en ander duidelijk.. ik zit hier met zenuwen..

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Succes, ik kijk vanavond nog wel even, want ik moet nu naar mn werk!!

5. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Ik vind het raar dat ze verlenging willen, ik bedoel je bent al blij als je die 3j achter de rug hebt.
    En bij jullie zoals ik het begrijp is het niet jullie schuld dat er een nieuwe schuld is ontstaan, dus zal daar wel achter aan gaan en hun verantwoordelijk stelen daarvoor.
    Ik zelf heb net 3jaar erin gezeten , ben gelukkig nu net klaar met de WSNP en helemaal weer schulden vrij.
    Voor de rest raad ik julie aan niet voortijdig te gaan stoppen, jullie zijn er bijna, tenzij jullie weten dat ullie genoeg verdienen en het zelf nu af kunnen maar dan nog zal ik gewoon wachten voor je het weet is het augustus.

6. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Renate zit hij in de wsnp dan? Als er een nieuwe schuld is ontstaan tijdens de wsnp klopt het inderdaad dat het verlengd kan worden.
    Dan komt hij er volgens mij nog goed vanaf hoor want een nieuwe schuld tijdens de wsnp kan ook wel eens anders aflopen bijv dat de wsnp gestopt wordt en dan ben je verder van huis en begint alles weer van voor af aan.
    Als ik het nu goed begrijp is hij op gesprek omdat hij graag weer alles zelf in beheer wilt?
    Als hij vrijwillig er in is gegaan bij het gkb dan mag hij er ook uit alleen stellen ze vaak wel een opzegtermijn bij ons was dat 1 maand.
    Wat ik overigens niet netjes vind is het feit dat jullie niet eens weten waarvan die schuld is en hoe hoog want meestal als er een nieuwe schuld ontstaat wordt dit vrijwel snel aan jullie doorgegeven.
    Misschien heb je iets aan een forum die alleen maar over de wsnp gaat?
    Ik ben er zelf ook al een poosje lid en daar zijn mensen die er echt alles vanaf weten.
    Als je die link wilt hebben pb me dan maar even.

7. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Juist nu zeg je het zelf al!;)
    Na de 3 jaar wordt alles kwijtgescholden,maar niet na 2 jaar omdat je zo "zoet"bent geweest,dat waren de woorden van lavandelay!;)

8. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    @Renate,
    Hoeveel is die nieuwe schuld die is ontstaan in de wsnp regeling?
    Dan mag je idd blij zijn dat ze er 2 jaar aan vast willen plakken,misschien ben je er voor die 2 jaar wel uit!
    Als ze je er uit trappen,dan ben je verder van huis,al hoop ik wel dat hij zijn eigen geld mag beheren!! dan worden die 2 jaar ook weer wat makkelijker..Ik hoop het voor je meid!;)

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

pfoei, ik heb alleen de eerste paar berichten gelezen, maar ben even aan het meedenken.
    Volgens mij is het zo dat je 3 jaar in de schuldsanering zit, en dan aan het einde je schulden worden kwijtgescholden, dus niet afgelost. Het geld wat je vriend zou krijgen is betaald aan de schuldeisers, maar vaak is door boetes en rentes en kosten van deurwaarders etc de schuld torenhoog geworden en onbetaalbaar voor je vriend geworden. Het bedrag dat wordt ingehouden is vaak een schijntje van het werkelijke bedrag. je mag alleen deelnemen aan de schuldsanering wanneer de schuldeisers zeggen mee te willen doen. Ze krijgen dan maar een deel van het bedrag, dit is het salaris van je vriend verdeeld over alle schuldeisers. Ze kiezen liever eieren voor hun geld (dus beter iets dan niets) om de kosten die zij hebben gemaakt, te kunnen dekken.
    Ik denk daarom dat je vriend geen keus heeft en dat het eerder zo is dat hij alles voor `niets`heeft gedaan wanneer hij nu zelf bepaald om te stoppen.

10. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Wat ik ook even kwijt wilde is het feit dat als je een gkb hebt of de instantie die jou man heeft en deze maken fouten jezelf in alle tijden verantwoordelijk blijft.
    Dit heeft de rechter ons destijds tijdens onze zitting aanvraag wsnp goed in de oren geknoopt.
    Daarom zijn wij dus zelf ook gestopt met het gkb want ik heb liever dat ik zelf een fout maak dan iemand anders!

11. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Maar wat me nog niet helemaal duidelijk is (of ik lees eroverheen, sorry dan!) maar die nieuwe schuld, is dat jullie fout? Dus hebben jullie nieuwe schuld gemaakt of zijn de afdrachten niet voldoende geweest om de reeds bestaande schulden af te lossen? Of komt die nieuwe schuld door wsnp?

12. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant

Dit klopt niet helemaal als je in de wsnp terecht komt dan hebben alle schuldeisers niets te zeggen de schulden worden 3 jaar bevroren en er komen geen rentes ed bij.
    Je kunt vrijwel altijd in de wsnp komen behalve als er schulden zijn die zijn ontstaan vanwege fraude

13. caroline16

vriendlief is net thuis.. de schuld in totaal was 1709 euro.. hij heeft nu getekend voor 2 jaar.. tot augustus word zijn schuld van de afgelopen drie jaar gedaan.. en vanaf dan gaat die 2 jaar in om die 1709 af te betalen, maar dat kan veel eerder dan 2 jaar geregeld zijn.. dus dan zijn we er eerder vanaf..

14. lavendelay

lavendelay Niet meer actief

Geloof wat je wilt maar we hebben een wwb al 5 jaar en we zullen nooit geen draagkracht hoog genoeg krijgen om al dat geld zelf te betalen
    Omdat we hebben gewerkt in het verleden kregen we geen wajong
    Hebben alle 2 borderline en nog een paar stoornissen
    Omdat we alles heben gedaan om de wsnp goed te doorlopen,eerst met behulp van een soort gelijke budget instantie (Zienn) kregen we een half jaar eerder de kwijtschelding

15. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Dit kan dus inderdaad mijn schoonzus die had zelfs nog te weinig inkomen om haar bwv te betalen en is met een jaar alles kwijt gescholden en kreeg netjes een schone lei!

16. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant

Nou meid fijn dat er nu duidleijkheid is zeg! Op naar die schone lei en het gaat jullie vast en zeker lukken.
    Krijgt hij nu wel weer gewoon alles zelf in beheer of laten jullie het toch daar?

17. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Komt vast goed meid!;)

18. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Fijn hoor meid!!;)

19. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Maakt geen reet uit,ik heb zelf ook een wajong ook tijdens dat traject!

En ik moest echt die 3 jaar afmaken!!ook al was het 40 euro per maand!;)

20. caroline16

@lianda, hun houden het in beheer, en vanaf augustus krijgen we dan ook meer weekgeld omdat de andere schuld dan weg is..

Deel Deze Pagina