Even een vraagje: hebben jullie allebei een uitkering of is je vriend wel gewoon aan het werk? Als hij normaal werkt, krijgen jullie dan nog steeds maar EUR 50,- per week? Sorry, heb er (gelukkig) geen verstand van maar het lijkt mij het beste om gewoon allebei werk te hebben/zoeken om structureel hieruit te komen......en te blijven! Succes in elk geval.
Ben blij dat wij hier nog nooit mee te maken hebben gehad, lijkt me echt vreselijk! Maar valt me toch op dat er veel mensen zijn die dit wel hebben meegemaakt. Zijn jullie er allemaal ten onrechte erin gekomen (door exvriendin ofzo) Of komt het doordat je niet goed met geld om kan gaan?
Ik snap die 50 euro niet zo. Hoe hebben zij het VTLB dan berekend?Ik ben zelf schuldhulpverlener bij een gemeente en ik zie het niet in waarom het zo moeilijk gaat bij jullie.
Ik ben het ook met Claudia eens, want je draagkracht maakt geen zak uit; ze houden gewoon iets in, al is het maar een tientje en daar zit je dan gewoon drie jaar aan vast! Eerder eruit kan alleen als je alle schulden zelf eerder hebt afgelost!
@claudia: maak je niet te druk om wat lavendelay zegt...ze is toch diegene die eeder iedereen voor de gek heeft gehouden? Tenminste wat ik in een topic gisteren heb kunnen lezen...zegt meer dan genoeg lijkt me .