Na dat ik gisteren het hele verhaal hier al had neer gezet, en het wilde posten kreeg ik een melding, dat ze voor onderhoud bezig waren op ZP. Ik zal het dus kort houden, althans proberen! A is mijn vriend en H is de broer van mn vriend. Jaren lang heeft mn schoonvader gezorgt, dat er elke avond eten voor de kinderen en vrouw op tafel stond. H is niet de echte zoon van mn schoonvader, maar mijn schoonvader heeft hem geaccepteerd al zoon. Mijn schoonmoeder zat elke maand met dr handje op, om de centjes te krijgen en vervolgens gaf ze dit weer uit aan onzin dingen! Mn schoonvader deed hier echt niet moeilijk over, zolang hij maar zn bammetjes kreeg en zn warme maaltijd. H is altijd het lievelingtje van mn schoonmoeder geweest en liet dit op veel verschillende dingen blijken. H werd 's nachts uit bed gehaald voor lekkere kroketjes en cadeautjes. A mocht niet komen! A heeft is op jonge leeftijd meer opgevoed door zn tantes dan door zijn eigen moeder. Op een gegeven moment kreeg mn schoonmoeder een scharrel, waarbij ze dus vreemd ging. A heeft dit meerder malen gezien en uit voorzorg, deed zn moeder A weg naar een internaat. A begon ook ageresief gedrag te vertonen naar zn moeder. Wat in mijn ogen logisch is. A zijn tantes hebben aangeboden, om de zorg van A op te nemen, dit wilde zn moeder echter niet! Hij moest weg. Uiteindelijk zijn mn schoonouders als nog uit elkaar gegaan en is ze verder gegaan met die scharrel. Inmiddels is ze daar 15 jaar mee getrouwd. A ging van internaar, naar internaat. Zn vader haalde m er weer uit, want A had niets fout gedaan. Moeders stopte 'm net zo hard weer terug! Goed, dit ging jaren zo door.. tot dat mn vriend op 15 jarige leeftijd op de kermis kwam. Hij werd opgenomen door een lieve man en vrouw en heeft daar jaren bij gezeten en geholpen. Daarna leerde ik hem kennen... zijn gaan samen wonen en ik leerde zn moeder kennen. 1e indruk? Stoerwijf en wil je geen ruzie mee hebben. Nou, het is je schoonmoeder, dus je wil een goeie indruk achter laten, dus je blijft netjes. A had me inmiddels al dingen uit zijn verleden verteld, maar ik geloofde dat niet! Welke moeder doet dat nou?! Gister avond, waren zijn broer (H) en zijn vriendin langs gekomen. Zijn vriendin praat graag met iedereen mee, kortom die praat met 10 verschillende monden en gezichten. Terwijl ze na die tijd dan lekker achter je rug roddeld. Verder een leuke meid hoor! Elke gek zn gebrek he! Op een gegeven moment kwam 't verhaal; verleden aan bod. A had al aangegeven het hier niet over te willen hebben. Wat geweest is, is geweest. H ging hier op door en gevolg een heftige discussie. Zijn moeder heeft al die jaren ontkent, dat ze hem weg heeft gedaan, omdat hij onhandelbaar was! Zijn moeder haalde m altijd uit 't internaat en zn vader stopte 'm terug. De hele familie ontkent dit en verteld precies het exacte verhaald zoals mn vriend! Kortom alleen mn schoonmoeder en H vertellen 't zelfde Mn schoonvader verteld ook 't zelfde als de familie en mn vriend. Toen ze eenmaal weg waren, kregen we kort dr na een telefoontje van zn moeder. Dit kwam verhaal halen, over wat er gezegd was.. 1 uur later stond ze voor de deur. Ik heb gezegd; dat ze het moet laten, want het was een discussie tussen A en H en dat A heeft aangegeven dat dit is geweest! Schoon moeders ging hier heftig over door. A was het zat en heeft tegen zn moeder gezegd, dat het hem echt pijn doet, dat zijn moeder H altijd als lievelingtje heeft gezien en nog steeds doet! Zn moeder werd boos en het was niet zo! Daarna zei ik; sorry, maar ik moet A toch echt gelijk geven! Van de dingen die ik gezien heb en hoe ik ze ervaar. Schoonmoeder; EN WIE DENK JIJ WEL NIET DAT JE BENT! JIJ WEEET HELEMAAL NIETS VAN ONS AF.... Ik; Ik heb 't niet over vroeger, maar over nu!!! En schreeuw niet zo! SCHOONMOEDER; JIJ WEET NET NIETS. ETC. Mn vriend pikte dit gewoon niet, dat ze zo tegen me uit viel! En heeft haar de deur gewezen voorgoed! Zij kan het niet hebben, als iemand haar op dr plek zet. Ik hou mn mond niet, zoals mn schoonzusje en als ik er ergens niet mee eens ben, dan zeg ik dat! Ben ik nu zo'n bitch? Ben ik te hard geweest en had ik me dr buiten moeten laten? Dit probleem ligt zo diep bij mn vriend, en dus ook bij mij! Ik kan dr gewoon niet bij... een moeder die zoals doet om die reden!! Veel vrouwen inclusief mezelf, doen een moord om een kindje te krijgen en zij doet ze weg, als ze te veel zien?!
Nou ik vind het maar een trieste bedoening van je moeders kant. Het is ook logisch dat je je vriends kant kiest. En dat zij dan als een viswijf gaat staan schreeuwen is natuurlijk helemaal achterlijk. Lekker even laten gaarkoken in dr soppie. Mocht ze toch omje vriend geven komt ze op een gegeven moment wel weer en kan je excuses eisen en een flink gesprek aan gaan. Komt ze niet meer dan is het toch lekker prima zo!
Ik denk, dat ze 'm links laat liggen! En pas op 't moment dat er een kindje komt, dat ze dan weer wilt komen. Ook dan hoeft het niet! Klaar is klaar.. Ik laat toch niet tegen me schreeuwen of wel?! Schoonmoeder of niet, daar heb ik schijt aan. Ik praat niet iemand graag naar de mond omdat ze dat wil horen! Ik had dr gisteren zo een klap voor dr bek (sorry) willen geven, zo pissig was ik! Hoe kun je nou over zo iets liegen?!
Jeetje wat een verhaal..... Het zal je moeder maar zijn.... Ik denk dat je vriend zijn eigen beslissing al gemaakt heeft door haar de deur te wijzen. Ik zou ook inderdaad als er straks een kindje is niets laten weten. Zijheeft haar eigen zoon als een baksteen laten vallen, dus naar mijn idee verdient ze ook niet meer.... Succes!
Ik vind dat je het goed hebt gedaan! Ik zou het ook zo doen! Je hoeft je niet altijd stil te houden hoor. Ik heb een tante die denkt dat ze alles mag en kan zeggen en voor mij is het bijna genoeg dan ga ik het ook eens tegen haar zeggen. Mijn moeder zegt hou je maar stil voor de goede vrede, maar mijn tante heeft het recht niet om iedereen te beledigen en af te katten... Ik vind dat je het goed hebt aangepakt en je vriend ook! en nee je bent geen bitch
Ik vind niet dat je bot bent geweest, ik had hetzelfde gedaan. Je heb trouwens nog rustig gereageerd ook terwijl zij stond te schreeuwen. Je heb inderdaad kans dat ze verzoening gaat zoeken als er straks een kleintje op komst is maar dat is dan aan jullie samen en met name aan je vriend om te zeggen wat hij wil. Het enige wat jullie kunnen doen is er samen over praten en beslissen hoe nu verder en straks ook. Mijn vriend heeft hetzelfde met zijn vader alleen deze heeft nooit verantwoording voor zijn kids genomen. Mijn vriend is er dan ook helemaal klaar mee al steekt het soms nog wel. Vooral als hij mij met mijn ouders ziet want ik kan heel goed met mijn ouders door een deur. Gelukkig klikt het super tussen mijn ouders en hem dus wat dat betreft geen probleem