Hapjesschaal verjaardag

Discussie in 'De lounge' gestart door Smiley24, 19 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik ben a.s. zondag jarig en de visite komt al vanaf begin van de middag. En ik zou graag een hapjesschaal willen maken maar heb geen flauw idee met wat. (niet al te moeilijk :D)

's Avonds maken we soep, lamsvlees, kip, patatjes, rijst, groente en salades. Iemand nog ideeën?

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Boerenomelet bakken, roomkaas erop smeren en dan oprollen. In plakjes snijden met een prikkertje erin, mjam!
    Gewoon blokjes kaas.
    Plakjes (kip)grilworst.
    Ham met monchou erin (evt met gesnippert uitje).
    Plakjes leverworst.
    Augurken met ham erom.
    Nog gemakkelijker: van die kipfingers, koop je gewoon kant en klaar.
    Borrelballen zijn ook erg lekker (ook koud)

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gevulde eieren, super traditioneel maar volgens mij nog altijd geliefd.
    Koude kipblokjes met ananas
    Wraps met roomkaas, bieslook en komkommer en die dan in kleine stukjes snijden (eventueel kun je er ook zalm ofzo in doen)

4. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Zoiets misschien, is eigenlijk heel simpel met kaas en worst, maar net wat leuker 'opgemaakt'
    En dan combineren met gevulde eieren en wraps.

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Doen jullie bij gevulde eieren dat eigeel weg en met vullen jullie het zoal?

6. minon

minon Niet meer actief

Ik heb altijd een mooie schaal van Wedgwood met van die vakjes. Ooit gekregen voor ons trouwen. Doe altijd een selectie van:
    Gevulde eieren. Hoeft niet moeilijk gewoon dooiers prakken met een vork, naar smaak curry, mayonaise, aromat en een klein beetje kerrie en peterselie. Iedereen smult ervan en wil het recept weten ;)
    Grilworst
    Kookworst
    Leverworst
    Kipfiletplakjes met ananas
    Fijne snijworst vanaf het midden een sneetje erin en dan oprollen dat je een hoedje krijgt. Deze vullen met huzarensalade, rundvleessalde en voor de frisse smaak sellerysalade.
    Boterhamworst met augurk.
    Lunchworst/smac met augurk
    Ei met rookvlees
    Ham met asperges (zijn die er nog?)
    Ham met meloen
    Kaas / kaas met komkommer Wat dan leuk is is dat je een appelboor neemt en uit het blokje kaas het midden eruit boort en uit een stuk komkommer ook wat even dik is en dat weer in de kaas schuiven.

Borrelhapjes frituren is ook altijd een succes.

Nog een tip voor als je gevulde eieren maakt: Het doosje waar ze uitkomen doe je aluminium folie overheen en dan heb je gelijk een schaaltje ervoor. Die dingen glibberen altijd overal heen anders ;)

7. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Heb ik pas ook gemaakt, wraps met sla, gerookte zalm en roomkaas. Ik werd toch ZIEK!!!!!!!! salmonella geloof ik. Dus voortaan pas ik (jammer hoor, was mijn lievelings hapje)
    Maar je kan ook wraps maken met sla, ham en roomkaas. Ook lekker;)

8. minon

minon Niet meer actief

Yep hard koken, pellen en de lengte doorsnijden, dooier eruit halen, prakken met een vork en dan op smaak brengen met curry, mayonaise, aromat (geel en groen doe ik allebei een beetje van), kerrie en peterselie en dan weer terug in de eieren doen. Wat je overhebt kun je ook fijne stukjes augurk doordoen dan heb je een heerlijke eiersalade voor op een toastje.

9. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Idd de dooier gewoon gebruiken. Wat ik er door heen doe, hangt wel eens een beetje van mijn bui af en ook van het aantal eieren dat ik maak. Heb een keer voor een zeer uitgebreid partijtje zo een 120 eieren gevuld (dus zeg maar 240 gevulde eieren). Toen heb ik gemaakt met: curry, mosterd en kerrie, knoflook en roomkaas, oude kaas en kerrie en ga zo maar door.

10. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Bedankt dames hier kan ik wat mee.. ;)

11. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Gevulde champignons. Steeltje eruit halen, knoflook en gesnipperde ui, even bakken.( champignons en uit/ knoflook apart) Evt als je zin hebt nog kaas erover en 10 min in de oven. Heerlijk!!

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.827
    3.622
    113
    Knoflookolijven
    Gehaktballetjes (evt lekker in een tomaten- of satésausje)
    Prikkertjes met een cherrytomaatje, bolletje mozzarella en blaadje basilicum
    Stokbrood met aioli en tapenade
    Wraps besmeren met kruidenkaas em gerookte zalm, oprollen wn. In plakjes snijden, die serveren met een prikkertje
    Wraps met rookvlees, rucola en Pesto
    Wraps met kipfilet en avocado (Eigenlijk kun je alles in een wrap proppen :)
    Plakjes komkommer
    Pitloze druifjes
    Blokjes feta met olijfjes

13. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    @sannebc, wat een mooie schaal! Krijg gelijk wat inspiratie voor de volgende verjaardag.

Gehaktballetjes vind ik ook altijd lekker, maar hoe zorgen jullie ervoor dat ze niet droog worden? Wat is het ideale recept?
    Ik gebruik vaak een tomatensaus uit de zak van bertolli.

14. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    gehakt rul bakken daarna een nasi mix erdoor heen
    warm opdienen met stukjes stokbrood, zalig.

Deel Deze Pagina