Wie bakt vaak zelf taarten?

Discussie in 'De lounge' gestart door giebel, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Ik wil graag zelf een taart maken voor als mijn dochter jarig is. Dat duurt nog wel even, maar aangezien ik nog nooit zelf een taart heb gemaakt, ben ik begonnen om even te oefenen. Gister een slagroomtaart gemaakt, ziet er mooi uit en was ook nog hardstikke lekker! Ik was echt blij verrast (wel was de eerste taartbodem mislukt maar de 2e was prima!) Mijn man vond hem zelfs lekker dan een diepvriestaart van AH. Ik had hem trouwens gevuld met banketbakkersroom en slagroom, en wil eigenlijk ook nog jam doen, maar dan moet hij een keer extra doorgesneden en leek mij beter daar nog even mee te wachten.

Maar voor mijn dochter wil een taart maken met fondant, met een plaatje/naam erop. Ik weet al ongeveer hoe ik het wil, maar nu heb ik een vraag. Heb je een gewone (plastic) deegroller nodig om de fonant mooi glad te krijgen? En zijn er speciale mesjes om vormen mee te kunnen snijden?

Alle andere tips over het maken van zo'n taart zijn overigens welkom!

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

3. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    ik bak veel; met marsepein en fondant ..

de meeste vinden marsepein wel lekkerder als fondant, maar dat is natuurlijk eigen keus.

ik heb al zoveeeel rollers overmidden gebroken, dat ik nu een stuk pvc buis gebruik. goed reinigen en rolt fantastisch!

succes ermee!

4. Koon

Koon Niet meer actief

Ik bak zelf nooit, maar mijn schoonzus maakt echt geweldige taarten.
    Zij heeft de laatste keer een taart gemaakt met een vulling van oreokoekjes mmmmm ;)

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
  6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Werken met marsepein fondant is gewoon veredeld kleien ;)

Ik gebruik zelf een siliconen deegroller. Die plakt niet in tegenstelling tot een houten roller en hij blijft mooi heel ;).

Je kan idd speciale mesjes kopen, die zijn niet zo heel erg duur en meestal heb je dan een setje met wat andere decoratiegereedschapjes. Ik koop altijd mijn taartspul bij taartoutlet

Deel Deze Pagina