Wanneer vertellen aan iedereen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door annie22, 17 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Hoi allemaal!

Allemaal nog gefeliciteerd met de zwangerschappen!
    Ik vroeg me af wanneer jullie het hebben verteld dat jullie zwanger zijn?
    Want ik vind het echt moeilijk om geheim te houden hoor!
    Bij mij weten de ouders het al, broers zussen en goede vrienden!
    Elke keer denk ik.....oooh moet het geheim houden! maar vindt het zoooo moeilijk!
    Ik ben gewoon zo blij dus wil het 't liefst van de daken schreeuwen!
    haha.. hebben jullie dat ook?

xxx

2. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Ik denk dat ieder voor zich het 'juiste' moment moet bepalen. De meeste mensen wachten de 12 weken af ivm kans dat het nog mis gaat.

Wij hebben er heel bewust voor gekozen het direct toen wij het wisten te vertellen. Ik heb namelijk hiervoor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad die bij 'toeval' ontdekt werd. Familie en vrienden zijn toen een grote steun geweest. Welke kant het met deze zwangerschap ook op zou gaan, wij wilden dat met onze familie en vrienden delen.

3. Niet meer actief

Wij hebben het gelijk verteld..
    Mijn schoonvader wist het al want had erover gedroomd.
    En zijn dromen kloppen meestal haha.

4. winnietje

winnietje Niet meer actief

Wij hebben het onze ouders meteen verteld de rest toen we de 10 weken echo hadden gehad

5. Lukatwo

Lukatwo Niet meer actief

Wij hebben het ook gelijk verteld. En heb er zeker geen spijt van. Ben erg moe en voel me elke dag beroerd, dus het is fijn dat anderen weten waarom.

6. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Wij houden het even voor ons, gezien de 4 eerdere miskramen, alhoewel we nu bijna delangste zwangerscahp tot nu toe hebben. Mijn man is momenteel met zijn zoon uit eten (17 jaar) en zal het nu vertellen. Spannend.
    Zijn dochter woont bij ons en wist het direct, zo ook mijn ouders en een bevriend stel die langskwamen toen de test nog op het aanrecht lag.

Verder houden wij het voor ons! Eerst maar kijken of we de 12 week redden.

7. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ouders en schoonouders en broers/zussen hebben we het gelijk verteld en mn beste vriendinnetje ook!
    De rest hebben we het zondag verteld en net een klein blogje op mn hyves gezet hihi erg leuk alle reacties!
    Ben morgen 8 of 9 weken....
    En ik had het toen ik het net wist ook heel erg dat ik het wel van de daken wilde schreeuwen maar dat word wel minder kan ik je zeggen,natuurlijk is het nog leuk om aan iedereen te vertellen maar ben zelf een klein beetje aan t idee gewend hihi

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Naaste familie en hele goede vrienden hebben we het vrij snel verteld. Ze wisten ook dat we in de MMM bezig waren.

De "grote wereld" vertellen we het als we op 6 januari een tweede goede echo hebben gehad (vrijdag krijg ik de eerste)

9. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    we hebben het direct aan onze moeders en zussen+aanhang verteld (we kwamen er met 6 weken zwangerschap achter) en wilden eigenlijk wachten met vertellen tot de eerste 12 weken over waren, maar aangezien ik in engeland woon met mijn engelse vriend en al mijn fam. en vrienden in nl. heb zitten, besloten we om het toch al eerder bekend te maken zodat ik vanaf het thuisfront alle steun die nodig is kon krijgen. Achteraf geen spijt van gehad, nu 18 weken zwanger en vandaag weer het hartje gehoord!

10. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Mijn familie weet het al een paar weken, ik kon het niet meer voor me houden. Vrijdag heb ik de eerste echo gehad en omdat alles goed is, mag wat ons betreft de hele wereld het weten. Deze week heb ik het dan ook op het werk verteld en ook onze vrienden worden stuk voor stuk ingelicht.

11. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    me moeder en schoonmoeder hebben we t meteen vertekd de rest na een goede echo (8w4d)
    maar verteld het wanneer je zelf wilt als t dus voor jullie goed voelt om te vretellen

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik heb het kort geleden verteld, aan mn collegas dan he mn familie en schoonfamilie wisten het sinds week 6.

Had eingelijk tot week 12 willen wachten maar voelde me zo slecht de afgelopen tijd en laatst weer dus bij het ziekmelden heb ik toen maar een mn baas verteld wat er scheelde. Die vindt het superleuk en was blij dat ik het verteld had want dan was het allemaal wat duidelijker. vrienden die mogen het nu ook wel weten.

13. Crissy77

Crissy77 Lid

12 dec 2008
    81
    0
    0
    Ik heb het al vrij snel verteld aan mijn vader, schoonouders en broers en zussen. Afgelopen zondag toen ik mijn verjaardag vierde had ik het ook aan andere familie verteld, verder weten een paar collega's het en een paar vriendinnen. Morgen heb ik de eerste afspraak bij verloskundige, en daarna mag iedereen het weten. Ik wil echt niet nog 2 weken wachten....

14. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Bij de 1e toen we goede echo hadden.
    En nu denk ik weer. Hopelijk is dat morgen :) Dan hebben we met kerst wat leuks te vertellen.
    Oja, mn werkgever weet het al wel, ivm alle drukte, planning en mijn beroerd&moe zijn :)

15. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Leuk jullie reacties.
    Ik ben dus niet de enige die moeilijk z'n mond kan houden haha!
    Ik vind het idd wel beter om te vertellen want stel ik krijg een miskraam, dan snappen mensen ook waarom ik me rot voel!
    Nou allemaal fijne kerst alvast!
    Ik ga weer werken, bah ben zo moe..

xxx

16. sinada

sinada Niet meer actief

Familie hebben we het meteen verteld met 5 weken. Vrienden rond 8 weken en de rest na de echo met 11 weken.

17. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Wij hebben het meteen verteld. Tegen vrienden en familie al meteen en op mn werk met 6 weken ong.
    Met 7 weken hadden we al een hartje zien kloppen en ik paste mn broeken niet meer. Toen hebben we het tegen iedereen verteld
    Bij een eerdere miskraam wist op mn werk niemand iets en daar ben ik achteraf toch wel ongelukiig van geworden.

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij hebben het ook met 6 weken verteld. We waren zo blij en gelukkig, we konden het wel van de daken schreeuwen en ik kon echt niet langer zwijgen. Ik heb toen tegen mijn man gezegd: we gaan NU naar je ouders en naar de mijne om het te zeggen, want anders vertel ik het volgende week waarschijnlijk tóch en dan ben je er niet bij, dat vind ik niet leuk! Hij stemde er ook gelijk mee in en toen hebben we het ook aan iedereen verteld die het maar horen wilde. Achteraf moet ik zeggen dat, wanneer het mis zou zijn gegaan, ik dan misschien wel spijt had gehad, misschien bij een volgende wacht ik wat langer maar ik kan me héél goed voorstellen dat je niet kunt zwijgen. Ben zelf nl ook zo :D
    Gefeliciteerd dus en geniet ervan!

19. kiim88

kiim88 Lid

16 jul 2008
    52
    0
    0
    Helpende in de Ouderenzorg
    Heino
    Wij hadden op een donderdag de test gedaan en die was positief. En vrijdags waren we bij mn vriend zn broertje. Het was hun direct opgevallen dat ik anders was dan anders. Klopt ook normaal gooi ik mn sigaretten op tafel en mn tel ernaast met een glas cola. Maar nu bleven die sigaretten weg dus het viel hun direct op. Tjah en toen kon ik mn mond niet meer houden dus hun wisten het al met 5 weken ofzo.
    En met 6 weken wist de rest van de familie het.
    We hebben hier in Heino altijd in de 3e week van augstus een feest week en daar wist op een gegeven moment ook iedereen het en toen was is nogmaar 9,5 week.
    Dus ik kon mn mond ook niet dicht houden maar goed..

Lekker genieten van je zwangerschap!

Liefs, Kim

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik heb het gelijk aa nmijn ouders en schoonouders en beste vrienden verteld. Wilde het graag delen. En de rest na 3 maanden.

Deel Deze Pagina