Goedemiddag dames, Ik moet even mijn ei kwijt... Mijn zoontje van 18 maanden is vandaag voor het eerst een hele dag naar het kdv. Hij heeft eerder 1 wen ochtend gehad (is dat niet weinig?) en dat ging wel. Ik heb hem vanmorgen gebracht, (ging gelijk spelen en zag bijna niet eens dat ik weer weg ging) en belde net hoe het ging. Hij was af en aan toch wel verdrietig, en was rond half 11 zo moe dat hij een uurtje heeft geslapen. Normaal gaat hij om half 1. Hij wilde ook helemaal niet eten. Ze hebben een handje rozijntjes gegeven en dat heeft hij wel opgegeten. Hij is dus echt van slag en ik nu dus ook... Ongetwijfeld dat dit bij heel veel kindjes zo is geweest, maar ik zou graag succesverhalen horen waarbij dit zo ging de eerste keer, maar waar het nu heel goed gaat. Ik kan die uren wel wegkijken... moet nog tot 17 uur werken. pff Groetjes Sam
Hi Sam, tuurlijk komt dit nog goed Vergeet niet, het is een totaal nieuwe ervaring voor je zoontje met een boel prikkels. Is hij tot nu thuis geweest met jou? Dan is het zeker allemaal nieuw en anders: andere kindjes, verzorgsters,... Wat ik zo tussen de lijnen door kan lezen, proberen ze in het KDV toch wel aandacht te geven aan hoe je zoontje zich voelt (laten slapen als hij aangeeft moe te zijn ipv bv met fixe tijdstippen te werken, de rozijntjes als alternatief...) dus dat moet je toch ook een fijn gevoel geven? Geeft het wat tijd om in een routine en ritme te komen en het loopt wel los!
Hoi Kwek, Ja het kdv is echt te gek! Dat was ik even vergeten te melden. Heb ook echt wel vertrouwen in ze. Daar ligt het zeker niet aan hoor. Vind het alleen zo zielig voor hem. Ik wil zo graag dat hij het fijn heeft. En hij is in de tussentijd niet alleen bij mij geweest, maar 1 dag oma 1, 1 dag oma 2 en 1 dag bij papa. Dus wel vertrouwde mensen. Dit is inderdaad een grote overgang voor hem. En hij is niet zo moeilijk met achterlaten enzo, alleen dit is net weer even anders allemaal. Hij kent de leidsters nog niet echt. Ik denk dat dat het probleem is... Nou ja. Hij overleeft het wel ( en ik ook haha). Zal elke week beter gaan hoop ik. Groetjes!
Moeilijk he je kindje achterlaten. Mijn tip niet meer bellen tussendoor, daarvan wil je hem alleen maar weer gaan ophalen. Als er echt iets is dan bellen ze wel. Ik heb ook echt nooit gebeld hoewel ik dat supergraag wilde maar ik wist dat ik anders de dag zowat niet door zou komen. Zo te lezen heeft hij lieve leidsters en zal het echt even wennen zijn voor hem. Ik wens je heel veel succes de komende wenperiode
Mijn dochter ging vanaf 2jaar en 2 maanden naar de gastouder. Hier ging de wenochtend geweldig maar daarna.... Ik heb haar ongeveer 3 maanden lang huilend achter moeten laten, vreselijk! Als ik eenmaal weg was ging het wel aardig goed, alleen af en toe verdrietig en vragen waar ik was. Alles geprobeerd, favoriete knuffel mee, speelgoed mee. Niks hielp, en opeens van de 1 op de andere keer was t goed. Nu gaat ze er nog steeds met heel veel plezier naar toe, echt een feestje voor haar!
Ik lees even mee! Vandaag is mijn Dafne voor het eerst de hele dag naar kdv. Heeft afgelopen donderdagochtend wenochtend gehad, ging helemaal niet lekker. Ze was al uit haar ritme omdat ik haar wakker moest houden. Kon haar om 9 uur brengen, terwijl ze slaapt van 8/11-11.30. Sliep daar maar een uurtje. Ik wil wel bellen, want heb de leidsters niet gezien vandaag. Ik heb haar om 7 uur gebracht, en dan is er maar 1 persoon aanwezig om de vroege kindjes op te vangen. Dit was vandaag niet een van haar leidsters. Heb een hele ´gebruiksaanwijzing´ getypt gisteren, met wat te doen als enzo. Ik weet niet of ik nou moet bellen. Ik denk dat het niet zo goed zal gaan, maar als dat dan wordt bevestigd, maak ik me toch weer druk. Pfff.
Aah lastig! Is nooit leuk zoiets. Je kindje heeft een lastige leeftijd, dat werkt niet mee. Maar hij zal echt wennen. Ik zou bij brengen en halen even de tijd nemen om met hem te spelen en dan duidelijk afscheid nemen. Het is belangrijk dat hij echt bewust afscheid neemt, want als je zo ineens weg bent is heel angstig. Het werkelijke moment van weg gaan kort houden: kus, knuffel en gaan. Geef het even de tijd, zorg voor wat bekende dingen als zijn vaste knuffel en eventueel speen en hopelijk zijn jullie er snel doorheen. Oja, en probeer je eigen gevoel totaal niet te laten merken. Laat voelen dat het goed is. Huilen kan in de auto of op de fiets....
Dank voor alle reacties! Toen ik hem vorige week kwam halen was het de middag wel iets beter gegaan, maar ik zag dat hij 'leeg' was. Toch wel zielig, maar hij was verder niet echt van de leg. Vanmorgen weer gebracht, en nu wist hij precies wat we gingen doen. Dus vastklampen aan mama. Idd samen even gespeeld en even gebleven om met de leidster te praten. Toen het moment van dag zeggen. Huilen huilen huilen. Hebben het kort gehouden en ben weggegaan. Klinkt stom, maar omdat hij nu wel echt wist dat ik weg was, kan het misschien beter gaan vandaag. Vorige keer was hij zo druk aan het spelen dat we dat moment even gemist hebben, en dan ben ik 'ineens' weg. Ik ga straks wel 1 keer bellen (kan het niet laten haha) maar op 1 of andere manier denk ik dat het toch beter gaat vandaag. Heb ook brood meegegeven voor het geval dat hij weer niets wil eten. Ben benieuwd...