Schurft..

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Manolito, 10 jun 2025 om 17:45.

1. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.668
    2.110
    113
    Net gebeld door mijn schoonvader. Mn schoonmoeder heeft weer schurft. Ze is eind vorig jaar tijdelijk opgenomen geweest in een zorginstelling voor observatie en revalidatie. Daar kwam ze vandaan met schurft. Alle zeilen bij gezet als kinderen/aanhang om het weg te krijgen. Het is nogal wat namelijk. Echt enorm veel werk en m'n schoonouders zijn fysiek niet meer in staat dat te doen.
    Nu bleef mn schoonmoeder jeuk houden.
    Dermatoloog gaf aan dat de jeuk nog wel tot 6 maanden kon aanhouden na behandeling.
    Tussentijds gecontroleerd door dermatoloog ; schurft was weg. Toch bleef de jeuk. Nu wederom naar de dermatoloog; schurft is terug. Wat een ontzettende tegenvaller.
    Erger nog... mn man zegt net ; ik heb ook al een weekje jeuk.. Neeeeee!!

Iemand ervaring hiermee? Tips?
    Morgenochtend uiteraard gelijk HA bellen.

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.131
    2.312
    113
    Brabant
    Neeeee wat erg!!!
    Nog niks te zien bij je man?

Ik zou geloof ik preventief medicatie willen, weet niet of dat kan/mag.

Sterkte

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.372
    23.561
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Daar heb je gewoon tabletten voor, dus dat is een stuk makkelijker dan dat hele insmeren. Is ivermectine.

Neuzeke vindt dit leuk.
  4. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.668
    2.110
    113
    Ja, gewoon tabletten. In combinatie met zalf. Dat is standaard voorschrift. Beide dus voor volledige behandeling.

5. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.045
    5.264
    113
    Echt direct aan de tabletten en iedereen laten behandelen. Ik zou ook echt iets meer afstand nemen en strakker zijn op jouw en mans hygiëne. Want het is enorm besmettelijk. Dus even niet knuffelen, geen handen geven en daar niet in huis op de bank zitten maar bijvoorbeeld in de tuin. Bij thuiskomst direct douchen en kleding wassen. Straks zit jullie huis en kinderen er ook onder. Het is een drama om weg te krijgen. Kinderen even niet daar laten komen tot het definitief weg is. Anders kan je straks weer opnieuw beginnen (of zit het in jouw huis). Matrassen en stoffen bankstel laten reinigen. Daar zitten ze veel.

Deel Deze Pagina