Zorgen om buikpijn zoon!

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door SCA13, 12 jun 2025 om 19:27.

1. SCA13

SCA13 Lid

2 aug 2024
    85
    41
    18
    Vrouw
    Ik voel me op dit moment zo'n slechte moeder! Mijn zoon begon zaterdag en zondag met spugen, buikgriep dacht ik. Nou voelt hij zich de rest van de week nog niet lekker, weinig eetlust. Gisteren diarree, nog buikpijn, maar niet meer spugen. Hij at vanochtend eindelijk weer iets, dus ik dacht dat het beter ging. Ik moest gisteren en vandaag werken en mijn man was bij hem, maar hij dacht ook dat het beter ging. Net met het avond eten at hij 3 happen en daarna ging het weer totaal niet. Hij kwam amper de trap op en in bed liet hij zien waar hij pijn had. Ik ben gaan Google en maak me nu grote zorgen om een blindedarmontsteking. Alleen de huisarts is natuurlijk dicht.

Had ik maar eerder gebeld, ik had het de hele week kunnen doen, maar dacht aan een hardnekkige buikgriep. Morgen bel ik gelijk de huisarts, maar ik twijfel of ik de huisartsenpost moet bellen. Al zullen ze vast denken, daar heb je weer zo'n moeder die werken belangrijker vindt dan haar kind:cry:

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.342
    15.132
    113
    Vrouw
    Ik zou toch vanavond de Hap bellen. Hij is dus in de loop van de dag achteruit gegaan, daar zou ik dan toch even over overleggen met de Hap. Zijn vader was toch bij hem? Niks geen ontaarde moeder hoor.

Zuul, Nellie4, Paardenbloem en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. SCA13

SCA13 Lid

2 aug 2024
    85
    41
    18
    Vrouw
    Weet iemand of het echt ontzettend zeer doet als je bij een blindedarmontsteking de buik aanraakt of alleen als je er echt op drukt, want dit laatste is het geval.

4. SCA13

SCA13 Lid

2 aug 2024
    85
    41
    18
    Vrouw
    Ja hij was bij hem, maar hij was ook blij dat hij een broodje op at (met een gebakken eitje nog wel), de rest van de week at hij per dag nog niet eens een half broodje over de hele dag qua hoeveelheid, dus dat leek een verbetering. Maar uit mijn werk viel dat dus behoorlijk tegen en vond ik hem helemaal niet verbeterd.

5. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.016
    3.870
    113
    Bel nu gewoon de hap. Wij zijn geen artsen. Als ze vinden dat het onnodig is, dan zeggen ze dat wel..

En logisch als hij buikgriep heeft en nu ineens weer zieker wordt je je nu zorgen maakt en niet eerder. Dat is ook.belanbrijk te vermelden. Dat hij ziek was, het iets beter ging , vandaag weer gegeten en ineens weer flink achteruit.

Dus hup bellen nu ipv forummen.

Zuul, Zxcvb, KleineLai en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.531
    12.087
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Joh doe niet zo moeilijk. Bel gewoon de hap en ga met hem langs. Echt niemand gaat daar iets van denken.

Als je twijfelt over zn blinde darm kan je rechts onder op zn buik drukken. Doet het bij ket loslaten meer pijn dan bij het indrukken dan is dat wel een signaal.
    Als fietsen met zn benen pijn doet ook.

Ik zou echt niet te moeilijk doen hoor. Iedereen zal liever hebben dat je een keer te vaak dan een keer te weinig met je kind naar de hap gaat.

Zuul, Sado en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  7. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.965
    8.178
    113
    Eens, bellen ipv op het forum. Wat anderen al dan niet denken is toch niet belangrijker dan je zoon die pijn heeft?

Sado en Neuzeke vinden dit leuk.
  8. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.769
    4.090
    113
    Vrouw
    Gewoon vanavonf even bellen zoals de rest zegt.

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.386
    17.478
    113
    Hoe gaat het nu? Heb je nog gebeld?

10. evaleana

evaleana VIP lid

2 nov 2021
    5.008
    6.731
    113
    Bellen hoor, ook als het geen blindedarmontsteking is, is hij plots weer zieker geworder nadat het beter leek te gaan, dat is genoeg reden om te bellen!

11. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.732
    2.230
    113
    Zeker bellen, zonder twijfel, je moeder instinct heeft t vaak goed.

12. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.985
    5.289
    113
    Home
    Heb je al gebeld ? Zo niet doen!

Een kind dat amper de trap op komt door hevige pijn zou gezien moeten worden

Sterkte !

13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.292
    12.296
    113
    Ik zou ook bellen, ik had zelf een tijdje terug nierstenen, was ook echt vreselijk qua pijn en overgeven. Ik dacht toen ook aan een blinde darm, het is goed om het te checken en dan gericht hem te kunnen helpen.

14. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.422
    1.215
    113
    Ik had aantal jaar geleden ook zulke (vage) klachten, maar niet dat ik aan mijn blindedarm dacht, want dan zou je toch vreselijke buikpijn moeten hebben dacht ik. HA stuurde me voor zekerheid door naar SEH. En jawel, 2 uur later lag ik op de OK, en waren we nog maar net op tijd want klapte toen ik op de OK lag. :confused: dus extreme buikpijn hoef je niet te hebben bij een blindedarmontsteking. Ik was zelf nog naar het ziekenhuis gereden, daar keken ze me heel vreemd aan dat ik alleen was gekomen. Bij twijfel: altijd bellen!

15. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.859
    8.962
    113
    Vrouw
    Gister heel toevallig hier aan de hand met een klasgenootje van zoon. Vanaf zondag buikpijn en overgeven, gister naar de huisarts en enkele uren later lag het kindje op de ok; blindedarmontsteking, geklapt. Ok wel goed gegaan, maar moet nu wel blijven met een kuur.
    Ik hoop dus dat je de hap wel gebeld hebt! Daar zijn ze voor.

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.966
    31.636
    113
    Vrouw
  17. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    494
    549
    93
    Vrouw
    Dit zal echt wel meevallen en bovendien is dag helemaal niet relevant in het beloop. Hij had klachten die passen bij buikgriep, leek gisteren weer op te knappen en na het eten ging het ineens weer slechter. Meer hoeven ze niet te weten.

Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat

18. SCA13

SCA13 Lid

2 aug 2024
    85
    41
    18
    Vrouw
    Hij was gisteravond al in slaap gevallen, dus ik ben in overleg met de hap vandaag naar de huisarts gegaan. Daar reageerde hij wel op het aanraken van zijn buik, vooral rechts naast zijn navel is pijnlijk. Hij kreeg een prik in zijn vinger en daar vonden ze wel ontstekingswaarden in, maar niet hoog genoeg voor een blindedarmontsteking. We zijn nu naar huus gestuurd en ze verwachten dat het langzaam beter gaat, anders moeten we terug komen. Ik zou gerustgesteld moeten zijn toch?

Deel Deze Pagina