Schutting met de buren: hoe los je dat op als zij iets luxers en duurders willen??

Discussie in 'De lounge' gestart door sunshineS1976, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou vandaag gewoon even aanbellen (voordat hij die offertes gaat aanvragen).
    Als hij het over offertes heeft gehad heeft hij dus al iets in zijn hoofd maar dat moet ook wel jullie smaak zijn.

Ik zou even aanbellen en vragen wat hij in gedachte heeft, hoe hij wil dat het eruit komt te zien. Dan heb je een opening en kun je hierop verder. Misschien wil hij en iets vreselijks neerzetten wat echt jullie smaak niet is. Dan zou ik aangeven dat het jullie een beetje overdonderd heeft en dat jullie hier het geld niet voor hebben en het ook zonde vinden aan een schutting zo veel geld uit te geven. Noem het bedrag wat jullie er Max aan uit willen/kunnen geven dan weten de buren waar ze aantoe zijn.

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

onze buurman heeft zijn huis te koop staan, we hebben vorig jaar een nieuwe schutting geplaatst, we hebben deze zelf betaald omdat hij geen geld meer wilde steken in zijn woning. Ik kon me er wel in vinden, geen punt van gemaakt. ik was allang blij dat hij het ermee eens was dat we een dichtere en hogere schutting gingen plaatsen.

Dus je budget aangeven, dat moet voldoende zijn in mijn ogen.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zou gewoon zeggen, prima en we willen best wat meebetalen.
    Wij hebben het geld niet voor zo'n dure schutting. Dit is ons maximale bedrag. Meer betalen we er niet aan mee.

Zij hebben het recht niet om voor jullie te bepalen wat jullie wel/niet kunnen betalen.
    En al helemaal niet het echt om voor jullie te beslissen wat voor schutting er komt.
    Als je het samen doen, moet je het ook samen beslissen.

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nou als je een mooie erfscheiding wil kan het handig zijn om dit samen te doen. Als je helemaal niks mee betaald tja dan zet je m vaak op eigen grond en hebben de buren er helemaal niks over te zeggen dus dan zit je misschien wel naar een schutting te kijken die je verschrikkelijk vind.
    Dus waarom niet samen doen?

5. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hahaha ik dacht precies hetzelfde :D

Een schutting is heel makkelijk zelf te timmeren, dus ipv kant en klare schuttingen van een bedrijf, kun je als je zelf hout haalt, iets heel leuks zelf doen. Scheelt je veel geld! Ik zou gewoon even in overleg met de buren gaan :)

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou aangeven wat jullie budget is, en dat je er gewoon niets meer aan uit kan geven. Het is niet anders.
    En inderdaad, niet door een bedrijf laten doen. Wij hebben voor (dacht ik) 300 euro hout gehaald en het zelf gedaan. Buurvrouw heeft de helft betaald en man en ik hebben hem er neer gezet.

7. lauraa

lauraa Actief lid

17 nov 2010
    230
    17
    18
    Je kunt toch samen de palen die in de grond moeten betalen. En dan kan ieder naar eigen budget een schutting plaatsen aan ieders eigen kant.

8. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Haha, als je het zo zegt dan klinkt het al bijna alsof de buren besloten hebben dat die luxe schutting er hoe dan ook komt, maar dat ze uit "goed fatsoen" nog even aan hun buren vragen of het goed is en of ze effe kunnen vangen.

Ik vind dat jullie buren hun dure smaak niet hoeven op te leggen aan jullie. Daarbij zou het netjes zijn om te overleggen of jullie die schuuting ook mooi genoeg vinden, jullie moeten er tenslotte ook nog jaren tegenaan kijken.

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik zou niks bijbetalen, hun willen luxe schutting

10. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik zou niks meebetalen. zij willen toch een nieuwe schutting?
    Die gaat er ook echt wel komen hoor! maar bij de buren proberen kan natuurlijk altijd.....

11. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Als ik persé een nieuwe, dure, schutting zou willen plaatsen dan zou ik toch echt niet aan mijn buren vragen om mee te betalen! Zou alleen vragen of ze het goed vinden dat ik de schutting vervang....

Denk dat ze al blij mogen zijn dat je wilt meebetalen. Gewoon je maximum bedrag aangeven.

12. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik zou gewoon even aanbellen en vragen wat hij precies in gedachte heeft. Kan je gelijk aangeven wat je er max. aan uit wil geven.

Onze buren hadden hetzelfde met de buren aan de andere kant. Zij hadden ook een hele dure schtting op het oog, waar onze buren het geld niet voor over hadden. Uiteindelijk hebben ze de schutting net over de erfgrens geplaatst en hebben onze buren en een goedkopere schutting voorgezet allebei blij. Zou mijn ding niet zijn, zou toch een middenweg proberen te vinden, maar ze kwamen er gewoon echt niet samen uit.

13. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Thnx iedereen!
    gesprek aangegaan. Ze snappen wel dat we t geld r niet voor hebben op t moment en heb onze max prijs genoemd. Naar mijn idee vonden ze dat niet veel maar daar kunnen ze t mee doen. Heb gezegd dat dat onze bijdrage is en daar kunnen ze dan rekening mee houden als ze offertes aanvragen :)
    op zich wel fijn gesprek maar kreeg wel een tussendoor opmerking dat mijn ouders geld genoeg hebben aan hun auto's te zien... Ben daar niet echt op in gegaan geen zin in een discussie maar vond t wel beetje misplaatst

14. Onje

Onje Niet meer actief

Wat knap dat je jezelf hebt kunnen inhouden zeg!
    Ik ben zo een persoon die dan meteen had gezegd zoek het maar uit met je schutting van mij geen stuiver

15. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Nou nu Ik binnen ben en erover nadenk krijg ik ook dat gevoel Ja...

16. :$ Een béétje misplaatst? Jemig! Ik had m'n mond niet kunnen houden, denk ik..

17. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik zou op zo'n opmerking van hun gereageerd hebben met de mededeling dat ik daar niet van gediend ben, wat denken ze wel niet? Zelfs al hebben jouw ouders geld zat dan nog betekend dat niet dat jij dit ook hebt.

Je buren willen hun tuin opknappen en dit laten doen, ik zou sowieso dus niet meebetaald hebben aan het laten plaatsen van de schutting dit zit dan toch al in de offerte. Ze mogen blij zijn dat je überhaupt wilt mee betalen en als het ze niet bevalt dan zetten ze de boel toch gewoon op de wettelijk bepaalde afstand van de erfgrens.

18. Onje

Onje Niet meer actief

Ja sorry maar vind het eigenlijk een belachelijke opmerking

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik zou aan de buurman vragen aan wat voor bedrag hij denkt en als dat boven jullie budget is dat gewoon zeggen.
    dus gewoon eerlijk zeggen dat jullie niet meer dan 500euro willen uitgeven aan een schutting.

dat je buurman een dure luxe schutting wil betekend niet dat jullie dat ook maar mieten willen.
    als hij het niet perse wil kan hij hem ook op zijn grond zetten aks jullie niet mee betalen.

succes ermee.

20. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Wat een nare opmerking!
    Alsof jouw ouders jouw rekeningen betalen?! Die is grappig.
    Met zo'n opmerking zou ik al helemaal geen geld over hebben om de schutting te vervangen!

Deel Deze Pagina