Hier is het altijd netjes in overleg met de buren gegaan en heeft ieder de helft betaald.Misschien anders kijken of hij het een idee vind dat jij het voorschiet ( als je dit kan ) en hij dan in delen betaald ? (misschien is dit al voorgesteld,heb de reacties niet gelezen )
Schutting op de erfgrens is mandelig. Wil/kan je buur niet meebetalen, zet je hem op jouw grond, maar heeft buur geen inspraak in boe het ding eruit komt te zien. Bovendien moet jij die kant ook onderhouden. Dus kies een onderhoudsvrij geval.
Wat lastig zo'n buurman, als hij geen geld had voor een voordeur zou hij die dan ook niet nemen? Ben het ook niet met hem eens dat iedereen maar voor 1 kant zou moeten zorgen, dat komt niet uit, welk hoekhuis moet dan voor 2 kanten schuttingen zorgen? Hier is het in goed overleg gegaan met beide buren gelukkig, ik moet er niet aan denken dat de buurman bijv. zo'n gasen hek zou plaatsen waar over 3 jaar pas een beetje klimop tegen aan zit..
Ik snap je frustratie maar als die man het nu even niet kan opbrengen houd het op. Je zou kunnen voorstellen het gewoon te laten plaatsen en dat je buurman je in termijnen betaald? Of anders nog een jaartje wachten. Ik vind niet dat het een reden moet zijn voor een buren ruzie en voor jou is 90 euro misschien niet veel maar sommige mensen kunnen dat niet zomaar even missen.
Wat is dat nou voor een achterlijke opmerking over de voordeur. Jij en niemand anders kan in de portemonee kijken van een ander. Dus zo een opmerking vind ik nogal misplaatst (en daarbij als je toch zo een bijdehante opmerking maakt denk dan ff na want een voordeur hoort bij het huis en dus door de woning bouw geregeld en een schutting niet)
Hier is het makkelijk, de verhuurder berekent 0,75 per meter voor de schutting en 2,50 voor de schuttingdeur/ poort, dit krijg je dan extra per maand boven op je huur, je zit er dan wel aan vast tot de huur eindigt of je verhuisd. Maar dan lijkt me 190 euro een stuk goedkoper Dit is voor sociale huur overigens, ik weet niet of jouw verhuurder dit ook doet, anders is dat ook een optie Succes met alles
Och ik had die schutting al 3 x geplaatst. Ik ben van mening dat het het beste in overleg kan en dat je 50/50 aan de schutting betaald. Maar in jou geval: Buurman geen geld Eindelijk een tuin Schutting kost relatief weinig (sorry als ik hiermee iemand voor het hoofd stoot) Zsm privacy willen Meid plaats die schutting en ga genieten van je tuin! En het mooie weer
niet alles gelezen hoor. Ik woon ook in een nieuwbouw woning (2009) Buren rechts hebben we alle de helft gedaan, dit zou ik met links ook doen alleen van die tokkies heb ik nooit wat gekregen, want ze vonden nu in ene de schutting niet meer mooi..... Of te wel dank je voor het neerzetten je zoekt het maar uit, want van ons krijg je niets. En dan die jong van ze als gekken tegen die schuttingen laten trappen zodat er allemaal latten uit zijn die ik er weer tegenaan mag schroeven. Hekken waren 'omgewaaid' toen ik er niet was e hebben ze niet eens overeind gezet of vast gemaakt. Nee heb je zelf betaald, dus moet je zelf maar oplossen, dus ik heb ze weer overeind gezet en vastgeschroefd. Niet normaal maar ja. Dus uiteindelijk heb ik de ene kant zelf betaald en de andere kant hebben we gedeeld. Er moet toch wel wat staan anders had ik steeds die koters van de buren in de tuin. Woningbouw bemoeit zich er verder niet mee. Dat is mijn ervaring tenminste. Heb het wel bij ze aangegeven, enige wat ze doen is een gesprekje met de buren, ja jammer ze vinden het niet mooi en ja het zijn kinderen, dus die kunnen nu eenmaal wel wat kapot maken.... uhhh nu net weer boomschrosmatten voor de schuttingen geplaatst want de buren gingen zo zitten dat ze de hele tijd naar binnen konden kijken... heeel irritant, dan denk je eindelijk van ze af te zijn, gaan ze het volgende verzinnen .... Lekker zelf betalen en neerzetten wat jij mooi vindt. Jouw geld jouw hekken succes!! Wij hadden ook niet zoveel geld en hadden daar op moeten bezuinigen, het heeft ons 2x het geld gekost dan in één keer wat betere schuttingen neer te zetten, maar ja het geld was er toen niet.
Onze buren (twee-onder-één-kap) hebben 2 schuttingdelen staan. Wij willen toch iets meer afschermen en hebben dat met de buren besproken en laten het gewoon netjes doorlopen zodat het 1 schutting wordt. Het kan ons niets schelen als de buren er plantjes o.i.d. aan hangen,wij betalen gewoon.
Wik hadden dat ook met onze nieuwbouw wijk. Wij hebben gewoon beide kanten gesplitst qua kosten. Wel zo eerlijk. En na overleg natuurlijk. Vond dit ook wel normaal eigenlijk. Moet wel zeggen dat als 1 van de buren het geweigerd had ik dan maar alleen de kosten zou opbrengen. Ik wilde ook heel graag vóór de zomerde afscheiding rond hebben...dus tsja...lastig.