Beste dames, Vannacht werd ik wakker om naar de wc te gaan en bij elke stap en beweging kreeg ik erge hoofdpijn aan mijn rechter slaap. Dacht heb slecht geslapen, ben weer naar bed gegaan en dacht dat het vanochtend wel zou beter gaan, niet dus. Heel de dag heb ik er last van, lopen, diep ademhalen, draaien...werkelijk bij elke beweging krijg ik dat pijn weer. Heb al een week last van gespannen kaken (blijkbaar door stress) en daardoor ook spanningshoofdpijn, maar dat was gewoon een lichte pijn, die met een pijnstiller best weg te krijgen was. Ook ben ik beetje bekend met migraine, krijg het maandelijks tijdens mijn ongesteldheid. Maar dit soort hoofdpijn heb ik nog nooit meegemaakt. Heb in de ochtend al een pijnstiller genomen,maar dat hielp niet. Herkent iemand dit? Als ik plat lig, merk ik er niks van, alleen als ik begin te bewegen en het is ook alleen maar rechts aanwezig.
Ja herkenbaar, afgelopen weekend toevallig nog kast van gehad. Toen ik stil lag niks aan de hand maar bij een beweging gelijk de volle mep. Echt een bonzende pijn. Heb snachts pijnstillers genomen en kon gelijk smorgens ook doen Ben er de daarna nog 2 dagen beroerd van geweest Het hoort meer bij een migraine want bij spanningshoofdpijn zou de hoofdpijn niet erger moeten worden bij inspanning.
Ja, ik heb dit soms ook. Hoofdpijn bij bewegen en als ik buk. Typisch spanning. Als ik stress heb of het heel druk heb (gehad) heb ik hier vaak een aantal dagen achter elkaar last van. Rust nemen werkt het beste.
Zoals je het omschrijft, klinkt mij als de pijn die ik heb gehad bij een forse kaakholteontsteking. De huisarts legde me uit dat er een zenuw in je gezicht is met 3 vertakkingen en die kan forse pijn geven. Ik werd er dizzy van. Heb nog nooit zulke nare koppijn gehad en ben ook bekend met migraine. Aangezien jij schrijft over gespannen kaken, zou het misschien kunnen dat er druk zit op die zenuw?
Hmmmm apart, overal lees je dat spanningshoofdpijn juist niet zou verergeren bij inspanning. Goed om te weten
Ik heb hier vaak last van na de migraine, dat kan dagen duren. Ik krijg dan een soort van messteken bij mijn slaap als ik bepaalde bewegingen maak.
Klinkt mij ook als een holteontsteking. Vooral bij bukken is het dan erg, maar ook bijvoorbeeld bij heen en weer bewegen van de ogen.
Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties. Vandaag gaat het gelukkig vele malen beter, idd enkel nog pijn bij bukken. Maar gisternacht (pas) merkte ik dus dat mijn tong veel groter lijkt en niet echt tussen mijn onder en bovenkaak past, en denk dat heel dat kaakpijn dan ook hierdoor komt, want ik houd de kaak ook anders en ben er steeds mee bezig, omdat ik geen plek vind voor mijn tong. Heb wel nog met huisarts gebeld (had eigenlijk gisternacht gemaild voor advies, want hoofdpijn was nog niet weg ennze heeft vandaag teruggebeld) en die raadde aan om even aan te kijken en als het erger lijkt te worden,morgen terug bellen en gaat ze een afspraak inplannen. Maar ben wel echt heel blij dat de hoofdpijn weg is, want was echt heel eng die schietende pijn. Zal vast met spanning en stress te maken hebben, heb ook even lang last van schouders en nek.