Schuttingen plaatsen...en de buren?

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Wij hebben ook net een schutting vervangen dat ding ging zowat neer bij elk zuchtje wind. De bewoners voor ons wilden de schutting niet vervangen dus hadden de buren het maar opgegeven. Nu vertelden wij dat we de schutting wouden vervangen en ze zeiden gelijk dat ze de helft wel wilden betalen ook de helft van de stort waar de oude schutting heen ging en we mochten hun containers gebruiken... uiteindelijk hebben mijn ouders geholpen in de tuin, maar ze waren hier maar 1 weekend en toen waren de buren net weg dus hebben mijn man en mijn vader de schutting geplaatst. Toen de buren thuiskwamen hadden ze een nieuwe schutting en hebben wij van ze nog een tuinbon gekregen van 25 euro als dank voor het plaatsen van de schutting :D erg lief van ze maar dat vind ik redelijk normaal dat ze aanbieden om mee te betalen...

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.795
    18.996
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, als je wilt dat zij meebetalen, had je dit zelf aan moeten kaarten. Ik vind niet dat je kunt mededelen dat jullie iets gaan doen en dat zij dan maar mee moeten betalen.

3. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Ik denk dat (als je de kosten had willen delen) je het anders had moeten aanpakken. Meteen aan het begin moeten aangeven dat je graag de coniferen wilt vervangen door een schutting en of hun het zien zitten om dit samen aan te pakken en dan dus ook in de kosten te delen.

Waarschijnlijk hadden ze zelf nooit nu die coniferen vervangen door een schutting dus ik snap eigenlijk wel dat ze dit niet aanbieden. Jullie willen het graag veranderen dus ik vind niet dat je van de buren kan verwachten dat ze daarin meedoen.

4. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

als ik je buur was zou ik ook niks betalen hoor :D jij geeft aan om de coniferen te willen verwijderen en je geeft vervolgens aan dat je er schuttingen voor in de plaats wilt hebben! dus vind ik ook dat jij dan niet van je buren kunt verlangen om mee te betalen hoor;)

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    hier is net zo gegaan, buren hebben het er wel over gehad met ons, maar wij hadden aangegeven voorlopg geen geld voor een schutting te hebben, toen opperde ze of we het niet in delen wouden betalen, nou daar zouden we over nadenken, maar we hebben nooit gezegt het te doen, en zo ineens was de oude schutting weg (ik was op wedstrijd) en paar weken later stond de nieuwe schutting er (was weer op wedstrijd, leek of ze het er om deden) en daarna wel een rekening van 600 euro bij ons neerleggen, nou nee die is niet betaald, wij hebben niet mee uitgezocht geen toestemming gegeven, we zouden er over denken, maar dat was niet genoeg, nou prima

overgens hangen wij niets aan de schuting en verven we het ook niet,
    als ze geduld hadden gehad had ik best in delen het bedrag willen betalen, maar ja, aangezien ze me midden op straat van vanalles heeft lopen beschuldigen oa van het niet betalen van de schutting, was ik er klaar meee, en dat ben ik nog steeds, contact is dus slecht.

ik zou dus echt neit betalen als buurzijnde, zo iets doe je echt samen, en dat lijkt niet gebeurd, je moet niet aanemen van ze zullen dit of dat.

bij de buren in het vorige huis hebben we wel 50/50 gedaan met de buurman, ging prima mannen hebben het samen uitgezocht en samen geplaatst, totaal was 1000 euro per persoon en mt liefde betaald omdat het in goede harmonie ging, was een schutting van in totaal 40 meter plus een eigen poort. buurman was 900 euro kwijt, omdat die de poort niet had.

6. Alita

Alita Niet meer actief

Tja onze buren hebben zelf aangegeven te willen mee betalen als wij een nieuwe schutting aanschaffen...een beetje fatsoendelijk mens doet dat namelijk ook..

Maar ja nu kun je niet veel he....als hun niks zegge wat moet je dan? Misschien eens voorzichtig aankaarten?

7. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Wacht even volgens mij heb ik het verkeerd gelezen, de schutting staat al? hmm dat had je toch eerst moeten kortsluiten met je buren denk ik... nu kun je niet veel meer van ze verwachten...

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.239
    6.116
    113
    Tja eeh, ik zou ook niet aan iets meebetalen als ik geen keuze heb gehad in wat er zou komen te staan...

9. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad... Ik denk dat het vooral de manier is waarop je het hebt gebracht waardoor de buren niet denken aan het betalen van een bijdrage. Het wordt al anders als je voorstelt om samen de haag te vervangen door een schutting. Dan zou ik als buurvrouw ook het gevoel hebben dat het een gezamenlijk project is, waar dus ook een bijdrage van mijn zijde voor wordt verwacht.

En inderdaad, misschien hebben de buren helemaal geen behoeft om hier geld aan uit te geven en vonden ze die haag ook weer niet zo storend.

10. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Wij hebben het hier ook, rondom hebben we op onze grond schuttingen geplaatst. Van die dure, 100 euro per deel, hard hout, met betonnen palen er tussen.

Maar de buren boeit het niks laten er onkruid tegen aan groeien, mega veel klim op.. Laten de hond aan de schutting krabben.

Nou daar gaat je dure schutting waar de buren geen cent aan hebben mee betaald:(!!

Denk dat het wel helpt als de buren mee betalen, zijn ze er ook wat zuiniger op!;) Maar je kunt idd niet in hun portomonee kijken..

Gr.
    Carlien

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier stond er tussen de ene buren en ons geen schutting.
    De vorige bewoners hadden daar een voliere staan.
    Het duurde hier wel even voor er eentje stond. Wij hadden aangeboden 'm te plaatsen en de kosten kwamen geloof ik op 120 euro. Dus 60 euro p.p. Maar dat vond hij te duur. (t is ook maar een paar meter). Uiteindelijk liep de hond daar wel eens en wilde hij toch een schutting plaatsen. Heeft ie gedaan, flink scheef en kosten voor ons waren 65 euro.
    Andere buren hebben zonder overleg een nieuwe geplaatst en heb toen zelf aangeboden of wij er wat aan mee moesten betalen, maar dat was niet nodig. Zo kijken wij wel tegen de achterkant van de planken aan maar dat vind ik geen probleem.
    Zelf hebben we laatst de achterkant opnieuw gedaan maar daar hoeven we verder met niemand rekening mee te houden.

12. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij zou je in dat geval je buurman zelfs kunnen dwingen om bij te dragen aan het plaatsen van een schutting. Er staat me iets van bij dat je de plicht hebt om, indien gewenst door de buren, een erfafscheiding te plaatsen.
    Een ander verhaal wordt het natuurlijk als er al een schutting staat...

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zou het normaal vinden om de kosten te delen, maar zoiets moet vanzelfsprekend wel in overleg gebeuren. Misschien hebben ze het geld niet, of hebben ze de behoefte verder niet zo. Je kunt niet verwachten dat een buur zoiets uit zichzelf besluit. Je moet voordat je je plannen concreet maakt met de buur overleggen: goh, zullen we gezamenlijk een schutting plaatsen? Dat lijkt mij de normale gang van zaken, niet zoals jullie het hebben aangepakt.

14. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wij hebben in ons nieuwe huis de buren meegedeeld dat wij in de voortuin een schutting gingen plaatsen (zo'n aflopende) en gevraagd of ze daar bezwaar tegen hadden. Ik heb niet gevraagd of ze mee wilden delen in de kosten omdat ik zelf daar een schutting tussen wilde en het hekje dat er stond lelijk vond. Ik heb er uberhaubt niet eens bij stil gestaan om het te delen, nu kon ik iets uitzoeken wat ik zelf erg mooi vond zonder overleg onderling. De buren hebben uiteindelijk de omheining aan hun kant hetzelfde gemaakt omdat ze het resultaat zo mooi vonden.
    Ik vind dat je van te voren had moeten vragen of ze wilde delen in de kosten en samen een schutting zou moeten gaan uitzoeken als je wilt dat zij gaan delen in de kosten.
    In mijn vorige huis vroeg de buurvrouw tijdens onze verhuizing of we mee wilde doen met betalen voor de schutting maar al mijn geld zat in het opknappen van de woning en ik had haar gezegd dat als ze wilde dat ik deelde in de kosten ze dan een jaartje moest wachten omdat het hekje wat er stond mij niet stoorde (de herfst kwam er aan dus in de tuin zitten was niet aan de orde) maar de buuf wilde hem perse meteen neerzetten dus stelde ze ook voor dat ik het zou afbetalen, ook daar ging ik niet mee akkoord, want ik wil geen 'schuld' bij de buren. Toen mocht ik er niks aanhangen en als antwoord daarop heb ik gezegd dat ze dan ook de schutting maar op haar eigen grond moest zetten.
    Wat kan een schutting een gedoe brengen soms zeg.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij willen volgend jaar ook iets gaan doen met de schutting. Vooral omdat ze zogenaamd last van ons hebben ( gezeur om niks, zijn gewoon oud en niks gewend)

Maar wij gaan het helemaal zelf doen en betalen. Ik wil hun daar verder niet bij hebben. Maar het wordt dan ook misschien een muurtje in verband met een Serre/wintertuin

TS, in jou geval vind ik het wel logisch dat ze niet zelf zijn begonnen over meebetalen. Niet iedereen vindt dat normaal. Je zou het kunnen vragen.

Nee heb je, ja kun je krijgen.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Ik geef je gelijk. Niet iedereen heeft er zomaar even geld voor.
    Wat een vervelend begin zoiets. Ik ken het helaas.

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Als ik naast jullie woonde zou ik ook denken, oh das mooi!
    Moet je eens op de site van de rijdende rechter kijken... zooooo veel conflicten hierover...
    De vorige eigenaar van ons huis heeft ook zelf aan alle kanten schuttingen geplaatst, we hebben een rij huizen haaks op ons huis staan dus we hebben een afscheiding tussen 3 huizen aan de ene kant, moet er niet aan denken dat dat 3 verschillende schuttingen waren. Bovendien wonen daar mensen die het niet breed hebben dus die waren allang blij.

Wel gaan we volgend jaar (of nog een jaar later) de schutting tussen de buren en ons vervangen, maar dat doen we dan samen. Hebben we het al over gehad maar dat doen we dan pas als wij en zij daar geld voor hebben. Maar als ik een schutting of andere erfafscheiding weg zou willen hebben omdat ik graag iets mooiers wil dan vind ik niet dat je buren kan verplichten eraan mee te betalen... en ook niet dat ze er dan niets aan mogen hangen, je haalt immers het bestaande weg...

18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Volgens mij is er een beetje een misverstand...
    Wij hebben een jaar geleden al overlegt met onze beide buren wat ze er van zouden vinden om de coniferen (die op ons erf stonden) weg te halen en schuttingen te plaatsen.
    Ook hebben we overleg gehad over wat voor soort schutting.

Ik heb inderdaad niet gevraagt of ze wat willen bijdragen...ik vind dat een beetje brutaal...helemaal omdat het inderdaad ons plan is.
    En dat vond ik ook allemaal niet erg...
    Maar nu ze het resultaat zien en zo aan het jubelen zijn hoe mooi het allemaal wel niet lijkt in hun tuin...steekt het toch een beetje.

19. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Tja, zij zijn niet verplicht om mee te betalen. Je kunt ook niet in hun portomonnee kijken dus of ze het hebben is natuurlijk ook maar de vraag. HEb dat zelf een keer gehad. Buren wilden schuttingen doen. Of ik mee wilde betalen. Heb toen uitgelegd dat ik daar het geld niet voor had. Geen probleem.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ja kan ik me helemaal voorstellen..

Deel Deze Pagina