Schuttingen plaatsen...en de buren?

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Ik snap je punt, maar ik denk dat als je de kosten wil delen dat de de schutting ook samen uit moet zoeken en sowieso in overleg moet bepalen of er uberhaubt een nieuwe schutting moet komen...

2. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Wat ik begrijp uit haar verhaal is dat ze ook overleg heeft gehad over welk soort schutting en ook vonden de buren dat de coniveren eruit moesten, omdat deze oud en te groot waren. Alleen vinden ze het niet nodig bij te dragen.

Ik snap ook best dat je dit best irritant vindt (op zijn zachtst gezegd)!;)

Gr.
    Carlien

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    nou dat laatste hebben de buren niet gezegt omdat er niet over geld gerept is, dat neemt TS zomaar aan,

je kan er wel over praten, tuurlijk maar concrete plannen maak je inclusief kostenplaatje,

je zou natuurlijk nog kunnen zeggen van goh fijn dat jullie het zo mooi vinden het koste ook zo en zo veel, dus als jullie iets willen bijdragen dan is het van ons samen, ipv onze schutting, ik zou er ook gelijk bij zeggen dat het zolang jullie schutting is, je niet wilt dat hun aan die kant er dingen aan gaan hangen verven enz,
    wat ik weer normaal vind als je niet mee betaald doe je verder ook niets met de schutting.

tis wat, altijd lastig maar wel een beetje onhandig gedaan van jullie

4. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Dat is waar.. maar lijkt mij ook wel rot om over te moeten beginnen hoor.. Ik heb het dan ook niet gedaan, maar baal nu wel dat de schutting kapot wordt gemaakt door de buren, terwijl die op onze grond staat en door ons is betaald..

Gr.
    Carlien

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Maar het is heel normaal om te vragen om die kosten te delen.
    Jullie kijken beide uit op die schutting.
    Dan had je in eerste instantie toch duidelijker moeten zijn, dat is echt niet brutaal hoor.

Hier zijn onze schuttingen omgewaaid, paar maanden terug. Toen kwam de buurman met de vraag: zullen we ze samen vervangen.
    Natuurlijk geen probleem, vriendlief heeft een dagje geklust met de buurman en de kosten hebben we gewoon gedeeld.

6. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Wij hebben vorig jaar een nieuwe schutting gezet. Van te voren besproken met de buurvrouw, die vond dat prima, maar gaf wel aan niet mee te willen betalen. Wel vertelde ze wat voor schutting ze precies wilde. En dat bleek precies een schutting te zijn die wij oer en oerlelijk vonden/vinden.
    Omdat de buurvrouw dus niet mee wilde betalen, hebben wij ervoor gekozen een schutting te zetten die wij wel mooi vonden/vinden, maar dan wel volledig op onze eigen grond. Niet op de erfscheiding dus.
    Dat betekend dat zij altijd nog de schutting kan plaatsen die zij graag wil, tegen onze schutting aan. Wat ze overigens niet gaat doen, want nu vertelt ze iedereen hoe blij ze is met de nieuwe schutting....
    Ze heeft ook geprobeerd er iets aan op te hangen, daar hebben wij een stokje voor gestoken. Het is onze schutting, die op onze grond staat, dus nee daar wordt niets aan opgehangen of wat dan ook.

7. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    tja, mijn eerste reactie was ook, jullie willen graag een nieuwe schutting. voor de buren had het niet gehoeven, dus waarom zouden ze mee moeten betalen? en dat jullie het ver vantevoren hebben aangegeven maakt mi niets uit.

bij ons ligt ook hout voor een nieuwe schutting klaar, hoop dat ie gauw komt, want bij de buren is het een grote bende in de tuin. nemen het niet zo nauw met spullen opruimen.

8. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik snap eigenlijk niet waarom mensen het vervelend vinden als de buren iets op de schutting hangen... (als deze niet gezamelijk is).. je ziet het niet, en je hebt er tochook geen last van ?

9. Alita

Alita Niet meer actief

maar is dan toch jouw`n schutting?
    Is eigenlijk gewoon niet netjes...vindt ik

10. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    nee hoor dat vind ik niet kunnen inderdaad, tis niet joun eigendom, en dan blijf je daar vanaf, puur om respect, (dat tegenwoordig niet meer heel hoog in het vaandel staat)

van andersmans spullen moet je afblijven, of het nou een schutting, een auto of een fiets is, je blijft er af, met een schutting kan je hem gezamelijk maken door mee te betalen, dat is een keus. kies je er voor het niet te doen, dan kan je hem ook niet gebruiken als zodanig dat ie van jou is, en hang je er dus niets op, heel simpel

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

dobbel dat klopt wel, maar als je er niet om gevraagd hebt en de schutting op je erfscheiding staat omdat de buren dat willen. dan zit je met een kale schutting. hier stond hij er al en hij was van de buren inderdaad. ik heb gewoon netjes gevraagd als of ze er bezwaar tegen hadden dat ik hem verfde. hij zag er niet meer uit. ik heb netjes alleen het zicht gedaan zonder te morsen.leuk dat het van iemand anders is, maar je zit er wel hele dagen tegena an te gapen. ook als het je keuze niet was. gelukkig hebben we verder aardige buren dus het mocht gewoon.

12. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Woonden jullie maar naast ons zeg. Hier hebben de buren zonder enig overleg de schutting weggehaald en ze zouden er iets nieuws voor neerzetten. Prima. Maakt me ook niet uit of het wel of niet mijn smaak is. Probleem is alleen dat ze nooit iets teruggezet hebben. Dus heb ik uit protest een berg tuinafval liggen maar niets hoor :D:D

13. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Hier staat de schutting volledig op onze grond, niet op de erfscheiding dus. En daarmee is het onze schutting en mogen de buren er niets mee doen als in verven of iets ophangen of wat dan ook.
    Klinkt misschien heel flauw en kinderachtig, maar wie de bal kaatst........ (buren zijn erg flauw, bellen de politie al als ik toevallig bij hun voor de deur geparkeerd sta, omdat er iemand anders voor mijn deur staat. Buren hebben zelf geen auto, dus het is niet zo dat ik hun plek inpik ofzo, maar ze willen graag een 'open plek' hebben voor de deur. Hun kinderen mogen ook niet op 'hun plek' geparkeerd staat, dus die staan al standaard bij mij voor de deur, waardoor ik dus aan de andere kant van de straat moet parkeren. Zet ik mijn auto bij hun voor de deur, krijg ik de politie op de stoep.....)

Dus tjah......

14. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    theeleutje, dan zou ik de politiebellen als hun kinderen de auto bij jou voor de deur zetten, begrijp je verder volkomen,

kijk en als je het vraagt en ze vinden het prima, oke, maar zonder overleg zou je aan mij een verkeerde hebben (potje vet ofzo aan jullie kant laten lopen, tja tis mijn schutting, dus ik zou je krijgen (bij wijze van he, gelukkig niet nodig hier) blijf netjes an de schutting van de buren af, die mooi op de erfscheiding staat, ik vind het best en zal er niet aankomen.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Haha, dat deden de vorige buren van mijn ouders Ook ja: hun kinderen moesten bij ons voor de deur parkeren om hun uitzicht niet te bederven. Drie keer raden waar ik mijn auto parkeerde toen ik eenmaal een eigen autootje had... Zelfs als ik bij een vriendin drie straten verderop moest zijn, kwakte ik hem daar neer. Haha. 't Is openbare weg hoor!

Deel Deze Pagina